Cukry vs. tuky

385 16 2
                                    

Jednou jeden chlápek vymyslel geniální věc. Když běháme a naším zdrojem energie jsou cukry, vydržíme míň. Pokud čerpáme z tuku, vydržíme ohromně dlouho. Ten chlápek to chtěl dokázat, tak uběhl 1500km za 12 dní. Umíte si to představit? To je 125km za den. Za 24 hodin 125km. Neuvěřitelné. Myslím, že každý den musel spát alespoň 4 hodiny, což bychom měli 6,25 km/h. No nic, stejně je to hodně.

Jak přesně spalovat tuky místo cukrů? Základem je, aby naše tělo dostalo signál, že se blíží pohyb. Což znamená dlouhou, pomalou a důkladnou rozcvičku v podobě protahování a rozdýchávání. Po rocvičce se nejdříve rozejděte a pomalu zrychlujte tempo až na vaši normální rychlost.

Když se nerozcvičíte, tělo bude brát z cukrů, které ve vašem těle jsou nastřádány z posledních jídel. A nemyslete si, že až dojdou cukry, začnete spalovat tuky, to rozhodně ne. Až dojdou cukry, nebude nic a vy máte dvě možnosti.

Ta první je, že doplníte rychlé cukry v podobě nápoje (Coca-Coly, kofoly, Fanty, jonťáku,...) a vaše tělo je vstřebá a cukry se budou dál spalovat.

A ta druhá je, že vy neustojíte náhlý nedostatek 'paliva' a 1) omdlíte, 2) si budete muset sednout, 3) místo běhu půjdete pěšky.

Stu Mittleman nedoplňoval cukry. On totiž doplňoval tuky. Začal rozcvičkou, pak pomalu odběhl svých 125 km za den a mezitím po dávkách jedl ořechy a pil vodu. Teď to bude znít nechutně, ale tuk doplňoval i tím, že pil rybí tuk.







Trochu faktická kapitola, doufám, že se líbila. Nevím, jestli se někdo Stuem inspiruje, ale třeba začnete díky tomuhle maníkovi běhat maratony <3

FITNESS✅Kde žijí příběhy. Začni objevovat