18 Luku

50 5 0
                                    

Ja seuraavaksi oli Nupun vuoro avata sen ensimmäisen lahjapaketin ja sieltä paljastui uusi lelu. Nuppu oli ihan tykästynyt heti ensisilmäyksellä ja leikkii sen kanssa ihan hulluna jo. Ainut kuka pinkka mikä jäi avaamatta tällä kertaa oli Danin pinkka, sillä hän ei ole nytten meidän kanssa...

Anni nk

Aikaa on mennyt nopeasti eteenpäin sekä uusivuosikin oli ehditty jo viettää kavereitteni kanssa ja perheeni. Nyt sen sijaan on taas aika palata takaksin koulun penkille sekä yrittää saada koulurytmin. Tomaksen kanssa pyritään olemaan aktiivisempia ja positiivisempia, sillä nyt olemme levänneet sen 2vk sekä ollaan vietetty perheemme kanssa yhdessä aikaa. Olen melkein käynnyt päivittäin sairaalassa katsomassa Dania ja viennyt sinne aina jotain tuljaisia hänelle. 

Pakkasin reppuni ja menin alakertaan laittamaan Nupulle ruokaa ja söin nopeasti aamiaseni. Suuntasin eteiseen ja pistin kamppeet päälle ja sanoin heipat veljelleni ja menin ovesta ulos. Kävelin reippaalla tahdilla, sillä kaverit odottaa minua jo porukalla tienristeyksessä, jossa lupasime että nähtäisiin siinä ja lähdetään yhtämatkaa kouluun. minua ootti kaveri porukka tiemme varrella ja menimme siitä yhdessä sitten kouluun.

Onneksi me asutaan aika lähekkäin samassa kylässä kaikkien kanssa niin aina joku tulee matkan varrella mukaan kävelyyn ja keskustelemme kaikesta ja kerroimme miten meni koulussa meillä. Kun pääsimme kouluun menimme omille lokeroille, joten jouduimme hajaantumaan jonkin verran. Ja jatkoimme sitten siitä eri tunneille ja oltiin aina välkillä sekä ruoka välkällä kun ehittiin ja pystyttiin olemaan.

Aina nämä nuoremmat mokkerit eli (7 luokat) katsoivat meitä ihaillen tai väistivät meitä, kun olisin kauhea muija kuka käy päälle jos ei minua kunnioittettaisiin porukkaani. Mutta ei emme ole sellaisia, ulkokuori voi aina pettää välillä ja luulla että on sellainen hirveä henkilö jonkun toisen mielestä ulkokuoren perusteella, jos ei tunne häntä esim. Persoonaa jos ei ole koskaan jutellut minulle.

Osat tunnit meni ihan hyvin, mutta jotkut tunnit tuntui todella hitailta ja piti yrittää vaan jaksaa keskittyä ja opiskella niin hyvin kuin voin, mutta ei vaan ollu siihen samanlaista kiinostusta jos oli todella sellainen aihe josta ei sinua voisi pätkääkään kiinostaa opiskella välillä. Mutta ne menee aina ajan kanssa minulla pois, sillä haluan itse panostaa kouluuni käyntiin ja saada hyvän todistuksen itselleni ja jatkaa sitten hyvään lukioon veljeni kanssa ja saada mahdollisuus päästä jopa vaikeinpaan yliopistoon sen lukion jälkeen.

Kyllä minulla ja veljelläni on haave päästä hyvään paikkaan opiskelemaan ja uskon että siskommekin haluaa, mutta hänen pitää vaan yrittää ekaksi toipua jotta voisi jatkaa opiskeluita eteenpäin. Uskon hänen pystyvät jatkamaan samassa luokassa, kunten ennenkin, mutta hänen pitää vaan käyttää siihen omaa vapaa aikaa opiskeluun jos aina on ylimääräsitä sekä varmaan menee puolet kesälomasta siihen, kun hän tekee myös puuttuvia tehtäviä ja kokeita.

Koska jos hän pystyy näyttämään opettajille että pystyy opiskelemaan mukana ja pysyy muitten tahdissa hänen ei tarvitse jäädä yhden luokan alemmaksi muista, koska ei pysynyt tahdissa. Hän on ihan samanlainen opiskelia kuten minäkin, mutta välillä kadehdin kyllä. Sillä hänen ei tarvit se toisinaan lukee hirveen paljon kun minä välillä että saa vetäistyä itselleen helposti 10+ koe numeroonsa.

Tomaksella on toi sama tapa, mutta ei niin vahva, kun Danilla tai isällä. Mutta hän työskentelee sen eteen myös ahkerasti kuten minäkin ja äiti. Joten uskon tai tiedän että hän pystyy siihen ja voi jatkaa seuraavana vuonna 9 luokkaa, kun minä ja Tomas ja muut jatkamme meidän opiskeluita lukiossamme, mutta se on lähellä tätä ylä-aste koulua, joten voimme aina välillä nähdä jos on samaa aikaa ruokailu, koska käymme lukiolaisten ruokalassa syömässä lounasta.

Mikä on elämäni tarkoitus?Where stories live. Discover now