t e n.

1.5K 220 43
                                    

[ Housemate ]

.

.

+

++

Sudah seminggu aku tinggal serumah dengannya .

Berita tentang hubungan kami berdua sudah tersebar ke seluruh dunia . Aku tak terkejut dengan itu , tetapi aku terkejut sebab ramai yang terima hubungan kami .

Yang benci sudah tentu selamanya membenci .

Lamunan terhenti . Ada tangan yang sedang merangkul elok pinggang ramping aku . Aku pusingkan tubuh menghadapnya , ah sudah tentu ianya Park Jimin . Siapa lagi selain aku dan dia dirumah ini .

" ye? "

" sayang cantik harini "

Chup!

Dahi luasku dicium dan dia berlari naik ke atas .
Malu?

Gediknya anak Park ni .
Well , aku nak keluar jumpa So hee dan Jinhye .

+++

" wah min ji cantiknya kau! macam Beyangce! "

" aku cantik lagi lah So hee! "

Kedengaran gelak tawa 3 gadis ini membuatkan aku turut ketawa . No wonder lah Min ji panggil So hee dan Jin hye sebagai sahabat .

Aku faham semua yang dah dilalui oleh Min ji , aku tak salah pilih wanita . Seorang yang rendah diri dan mudah bergaul .

" sayang , i need to go "

" hm nak pergi mana? "

" bang si yak panggil "

Dia mengangguk . Bibir manisnya yang mengukir senyuman aku cium sekilas .

Mata dua sahabatnya membulat melihat aksi tersebut , cemburu? sila cari teman lelaki  wahai sahabat sahabat Min ji .

Time aku nak luangkan masa dengan Min ji ada saja kerja yang datang , bulan depan kena pergi fanmeeting pula di Los Angeles .

+++

" sora , kau duduk diam boleh tak? Macam kau tak boleh goda yang lain pula ,nak juga dekat Park Jeman tu! "

" eh Yoo Ba Bih kau diam boleh tak?! suka hati akulah nak goda siapa pun! yang aku pasti aku akan rampas semula Jimin dari perempuan tak guna tu! "

Perempuan ni selagi tak dihentikan , selagi tu lah dia nak merancang macam macam benda . Sedarlah Sora , kau pun tak pernah ada hubungan dengan Jimin ada hati nak guna istilah 'rampas semula' .

Jimin masih single , nak buat macam mana si miskin tu dah dapat Jimin dulu !

" aku yang kaya ni dia tak pandang! kenapa dia perlu pandang yang miskin tiada harta tu?! "

" yah yah yah , kau silap , Min ji lagi kaya dari kau aku rasa "

" eh Ba Bih ! Why kau bela sangat si miskin tu? "

Keluhan keluar dari mulut aku , berbuih dah mulut aku bagi ceramah , ceramah percuma dari ustazah Yoo Baebih ni susah nak dapat tau!

" lain kali , kalau kau nak suruh Jimin suka kau , buang taik lalat kau yang hidup tu! kau tengok Min ji? taik lalat kecil aje , terletak molek dekat dagu dia macam si coco tu! HAAHHA "

Dia sekadar menjeling , berani dia nak tengking aku , aku dah banyak tolong dia huhu tapi untuk dapatkan Jimin , wowowo maaf Sora , aku tak boleh hancurkan hubungan orang lain sebab kau .

[C] rich & poor - jimin Where stories live. Discover now