e i g h t e e n

1.1K 183 24
                                    


Nak menangis sebab votes berkurangan



.



.

+++

Aku menghempas tubuh ke atas katil empuk selepas seharian di dalam kapal terbang .



Sebentar lagi aku kena bawa Min ji kebutik pakaian . Aku penat , tapi disebabkan Min ji , aku kena rajinkan diri demi dia . Bukan terpaksa , cuma aku tak mahu dia rasa sedih .


" sayang, jimin siap siap dulu lepastu kita pergi butik okay? "


Min ji tersenyum lalu mencabut ikatan rambutnya . Dia terlupa yang zip bajunya dibelakang . Susah pula nak membukanya , terpaksa memanggil Jimin di dalam tandas .


" jimin! tolong min ji boleh tak? " jerit Min ji berusaha membuka zip gaun belakangnya .


Pintu tandas dibuka lalu Jimin ketawa melihat Min ji yang sedaya upaya memalingkan wajahnya kebelakang untuk membuka zip .


" come here " Min ji berlari anak ke Jimin yang sedanh berdiri dihadapan pintu bilik air bersama tuala yang dililitkan dipinggang .


Rambutnya yang basah menarik perhatian Min ji . Min ji tak mahu tenung lama lama, risau dipaksa mandi sekali .


" okay dah, hm tali bra tu pun nak jimin cabutkan ke? " tanya Jimin lalu gelak menganjing . Min ji memusingkan tubuhnya menghadap Ji min .


" kalau awak buka sekarang , lepas kahwin tak boleh dah buka sampai bila bila " flip hair .



" alaaa yelah yelah , berkira lah sayang ni , nak bukakan je pun, bukan nakㅡ "



" stop it park jimin! Mandi cepat! " Min ji menggeleng lalu tersenyum . Zahir kata tak suka , batin kata suka .

Min ji memutuskan untuk mandi di bilik air tingkah bawah . Sampai esok tidak siap si Jimin ni mandi .


" sayㅡ "



" eh mana dia? sayang? "



klik! Pintu bilik terbuka, kedua duanya melompat melihat sama sendiri hanya memakai tuala .



" jimin jangan jimin saya tak ready jangan jimin jangan!!!!! " terjerit jerit Min ji dibuatnya kerana gerakkan Jimin hanya sudah hampir membuka tuala dipinggangnya itu .



"  bu-buat apa? saya nak pakai baju awak masuk hish! " lega Min ji mendengarkannya .



" sayang , tenung apa lagi? pakai baju cepat , kalau lambat saya ngap! " acah Jimin mendekati Min ji .



Min ji berlari ke bilik persalinan sebelum Jimin menerkamnya lebih baik dia lari dulu .





Rambang mata Minji dibuatnya melihat semua gaun perkahwinan yang sudah dipilih untuk dicuba pakai .



Semuanya cantik , dengan manik manik diseluruh baju . Tapi itu lansung tidak menarik perhatiannya . Gaun tersebut terlalu menonjol .



" sayang , cuba yang ini . idk but i love this one , cubalah dulu okay? "



Gaun bewarna putih yang dipilih Jimin diambil oleh Min ji lalu membawanya masuk ke dalam bilik persalinan . 



Min ji sudah menyarungkan gaun itu ke tubuh kecilnya , sangat sesuai dan sempurna dengan bentuk tubuh badan dia yang lansing .



Gaun itu tidak terlalu menonjol dengan manik , tetapi menonjol di dada . Jujur , Min ji suka gaun itu tetapi tidakkah terlalu menonjol ?



" tak , dia tak menonjol sangat . sesuai dengan awak , kalau awak rasa tak selesa masa berkahwin nanti , saya sarungkan awak tuxedo saya je . bukan apa , sayang nampak lebih cantik dengan gaun ni "




Min ji terkejut tiba tiba saja Jimin masuk ke dalam bilik persalinan . Pinggang ramping Min ji dipeluknya sebelum berbisik lembut ke dalam telinga Min ji .



" ... and yeah... easier to take it off " 



Min ji memusingkan tubuhnya lalu menampar lembut pipi Jimin . Seperti biasa, Jimin hanya gelak . Min ji jadi segan untuk berpakaian seksi depan Jimin , kerana otaknya yang bewarna biru itu .



" okay , Min ji pilih yang ni hm " tubuh Jimin ditolak keluar dari bilik persalinan .



Sesuka hati mak ayah nenek atok dia je masuk . Nasib baik Min ji sudah siap menyarungkan gaun tersebut .




" Jimin , kejap lagi So hee & Jin hye datang hiks , boleh kan? " Min ji meminta izin dengan Jimin dahulu seperti selalu .




" boleh , kalau ada diorang jadi, jimin nak panggil kawan kawan Jimin datang juga, boleh kan? "




" apa pula tak boleh , bawa ajelah " jawab Min ji  . Pipi Min ji dicubit sebelum jimin berlari naik ke atas .


Minji mengambil masa satu jam untuk memasak & menghidangkan makanan sebelum kawan kawannya datang .



" diorang on the way , sayang jangan risau kawan kawan jimin punya on the way tak macam melayu punya on the way "



Min ji tersenyum . Ada saja dengan si Jimin ni . Mulut dia makin lama makin manis!



Loceng rumah berbunyi . Sudah sampai manusia manusia ni!



Min ji berlari keluar untuk membuka pagar sementara jimin masih ada di dalam bilik untuk salin baju .



" hai koraㅡ "



Pergerakannya terhenti apabila melihat dua wajah yang amat dikenalinya .


Sudah lama , tidak berjumpa .



Kakinya kekal berdiri melihat dua wajah yang berhadapan dengannya .




Tidak mampu bergerak .






" sa- saya.... tak ... kenal , kamu berdua "










-tbc




BITCHES MANA GANGGU BAKAL ISTERI JIMIN NI (?)

[C] rich & poor - jimin Where stories live. Discover now