apa khabar?
.
.
+++
" oh fuck! Min ji kau tak call pun aku bagitahu kau pengsan haritu! "
Wah wah anak Kang ni dah pandai mencarut rupanya , sejak Jungkook jawab call terus gelepor .
" macam mana on call dengan Jungkook? "
" aduh on call apa nya , tiba tiba je dia jawab seram sial! "
" kau suka en? "
" hihi , mestilah suka " .
Jinhye takde , aku tahu dia mesi dekat dalam rumah , hadap Namjoon punya fancam . Maklumlah ,katanya dia merajuk Namjoon tak notice padahal Namjoon sentiasa notice dia .
Kalau aku bagitahu ni , mahu sebulan tak keluar rumah .
" kau sorang je ke ? Bawak kereta sendiri ? Wah gila! "
Yang dalam kereta kalau dengae mesti gelak , ada 3 ketul potato dalam kereta tu . Maklumlah kereta semua hitam mana si anak kang ni nampak .
Jungkook yang tengah ambil gambar dia dari dalam kereta pun belum tentu dia nampak .
" takdelah , kalau kau nak tahu dalam kereta tu ada jimin , namjoon dengan jungkook! "
Pap! Ha kan dah kena sekali , dia ingat aku main main ke apa?
" tipu lah kauuu!!! "
" mana ada setan , jungkook dah kata dia belikan kau biskut dari sana , dia nak bagi kau sendiri "
So hee mula gigit bibir , acah ayu . Tahu tahu Jungkook tengah tengok .
Aku tak panggil je , 3 ketul manusia tu terus keluar dari kereta . So hee hampir tercabut jantung bila Jungkook keluar dari kereta .
Macam ni lah aku bila kali pertama cium aku , bukan masa tu je , masa dia panggil aku naik pentas pun aku dah meraung tak ingat dunia .
" jung-jungkook! "
" wanna hug me? "
Lesap dah So hee, bila dicari, sudah ada di dalam pelukan Jungkook oh gitchuuuu .
Namjoon hanya tersenyum , dia mencari Jin hye ,aku bagi isyarat untuk terus ke dalam rumah .
Namjoon dengan Jinhye boleh jadi pasangan yang romantik anda tahu? Jin hye ni pendiam , tapi sekali buka mulut wah sangat memberi inspirasi . Begitu juga si Namjoon .
+++
Aku hilanh mood sejak dua menjak ni . Sejak aku dapat phone , hari hari aku buka Namjoon punya fancam . Berapa kali khatam , ah bukan dia notice pun .
Even peluang untuk aku dinotice tu sangatlah dekat . Jungkook dah notice So hee , aku bila lagi .
Aku tutup sekejap phone aku . Duduk bersila sambil termenung atas sofa memang seronok hm .
Bila terfikir balik , mulut aku ni masin . Semua benda aku cakap mesti akan jadi .
Jadi , kalau aku cakap yang Namjoon akan datang , dia datang tak? Nak cuba ke tak eh?
" hm , 3 minit lagi , Namjoon datang , peluk aku dari belakang . Kalau tak jadi , hm peluang kira kosong ah ".
Nampak pelik , tapi aku akan tunggu .
1 minit .
2 minit .
3 minit .
Ada tangan yang sedang peluk aku dari belakang . Tch , jangan cakap So hee dengar apa yang aku kata and datang tiba tiba acah acah jadi Namjoon .
" kalau ni So hee aku malas layan " . Mata aku dipejam sebentar . Masih diam , tetapi tangan kekal ada di situ .
Bila aku rasa terlalu lama tangan tu melekat di leher aku , aku buka mata .
Aku mengusap perlahan tangan tersebut . Sangat kasar , keras dan- berurat .
Aku bangun dari sofa .
Sumpah , itu Namjoon . Yang sedang berdiri sambil menyeluk tangan ke dalam kocek .
" na-namjoon? "
" yes? "
" ohhhh tak tak , ni bukan namjoon oh tak! "
Namjoon mengorak langkah perlahan ke arah aku . Ketinggiannya membuatkan aku terdongak . Sangat kacak .
" ye , saya Namjoon , may i help you? "
" tolong saya , saya nak jatuh "
Aku sengaja jatuhkan diri sendiri , sebelum aku sempat jatuh laju lagi tangan dia merangkul pinggang aku .
" ada apa apa lagi? "
" kalau betul ni Namjoon , cium saya! "
" tch , boleh tapi , dekat sini "
Satu kucupan hinggap di pipi . Aku ingat dia nak cium dekat mulut aku ke apa . Hm .
" dekat bibir , lain hari ya sayang? "
Aku terkedu . Nak percaya ke ni ? Aku cuba tenangkan diri masa dia cium aku . Aku taknak stress sebab fikirkan pasal kucupan tadi . Fuh gila .
" bi-bila awak datang? "
" tadi , dengan jungkook dan jimin , keluar jom? Diorang semua nak keluar "
Keluar gi mana pula? Jalan jalan? Uish takkanlah , nanti aku pula femes macam Min ji masuk berita tv3 sebab jadi awek Namjoon kahkahkah .
" pergi mana? "
" jalan jalan? "
" sa-saya nak siapkan diri- "
" tak payah , awak dah cantik "
Lantas tangan aku ditariknya , pintu dikunci . Hell , memang 4 orang manusia ni tengah tunggu aku dengan Namjoon ke?
" lets go , kita pergi jalan jalan! "
Jalan jalan dengan orang kaya , wah gila betul .
-tbc
YOU ARE READING
[C] rich & poor - jimin
Hayran Kurgu❥• JEONNCOCO 2019 © a concert that will never be forgotten. Cringe teruk, rasa seronok hah bacalah! start ; 10 July 2019. end ; 8 March 2020. PLAGIARIZE IS HIGHLY PROHIBITED. 🚫