f i f t e e n .

1.4K 185 36
                                    

Hi .

.

.

+++

3 hari diluangkan sebaik mungkin di rumah sebesar istana . 3 hari diluangkan dengan mengenali diri masing masing .

dalam masa 3 hari itu juga, jimin ada sebut tentang perkahwinan mereka. hendak saja min ji menjerit sekuat hati, tapi apa kan daya, buat masa sekarang dia tolak lamaran tersebut .

min ji perlukan masa, dia belum bersedia.  mau tak bersedia, buka mulut tentang kahwin aje , jimin sudah tanya tentang jumlah anak yang diingankan , katanya nak siap sedia beli katil yang lebih kukuh .

" sayang, taknak mandi ke? " tanya jimin yang hanya memakai tuala .

min ji kelihatan tak senang duduk di atas katil . matanya penuh kerisauan . berpeluh peluh , sekali sekala matanya memandang jimin sambil menggigit bibir .

" kenapa ni sayang? " jimin dekatkan dirinya dengan min ji .

" jangan dekat! " tahan min ji . jimin serta merta berhenti sebelum terus berjalan ke arah min ji . selimut digenggam sekuat hati.

" em minji- minji.. "

jimin tertanya tanya, teman wanitanya berkelakuan pelik . jimin perlahan cuba membuka langkah, tetapi min ji tetap berkeras menyuruhnya supaya tidak dekat dengan min ji .

" hei sayang kenapa ni? jangan la macam ni, jimin risau la " berkerut dahi jimin . hatinya berdegup laju, risau dengan min ji .

" hm jimin, awak ada cadar lain selain dari cadar ni? " tanya min ji ketakutan .

" hm ada, hish sayang kenapa ni? " makin risau dibuatnya . takkan kencing atas katil pula sampai susah nak bagitahu .

mereka diam seketika . tiba tiba jimin membuka mulut, memecahkan kesunyian .
bibirnya mengukir senyuman , senyuman di mata juga teserlah .

" sayang period eh? kan? kenapa malu nak cakap? " ujar jimin sambil senyum . dia gelak perlahan melihat wajah min ji yang terkejut. pipinya bertukar menjadi merah padam .

" ja-janganlah gelak, malu la " min ji menundukkan wajahnya . pipinya bahang seperti sedang terbakar .

jimin berjalan ke arah min ji lalu melutut di sebelah katil . matanya leka memandang wajah min ji .

" tak apa, jangan nangis . jimin dah tahu lah, dah jangan nangis " kesian pula dia tengok min ji yang sedang menangis .

min ji menangis sebab malu! bukan dia menangis sebab lain! jimin pula gelakkannya , lagi lah malu .

" come, jimin angkat "

pantas min ji memegang tangan jimin . takkan la nak suruh dia angkat, tak senonoh! nak bersweet sweet pun tak kena dengan masa lah jimin ni! rungut min ji di dalam hatinya .

" tak payah hm , nanti min ji basuh cadar ni " min ji mengesat air matanya .

jimin tersenyum . kecomelan min ji serta merta membuatkan jimin gelak .

[C] rich & poor - jimin Where stories live. Discover now