e i g h t.

1.5K 243 46
                                    

[ Kau , aku punya ]

.

.


.

+++

Hidup aku seakan mimpi indah . Mimpi yang terlalu indah walaupun kehidupan seharian terlalu susah .

Duduk bersila di atas katil sambil menggigit selimut . Ini salah satu benda yang aku tak pernah buat dalam bilik .

Sebab Jimin , aku dari tadi tidak berhenti menggigit selimut aku .

" 24 tahun dengan 17 tahun hmmm "

" ish , kahwin tak kira usia! "

" tapi mak aku marah "

" dia mana boleh halang , jimin memang jodoh aku! Hahaahaha bodoh minji! "

Kepala sendiri diketuk . Kebodohan apa yang difikirkan aku sendiri tidak tahu alasannya .

" seriuslah dia pandu aku sampai rumah tadi ? "

" eh seriuslah?! "

" seriuslah dia selak rambut aku sebelum aku turun kereta tadi? "

" aduh! weh seriusla idola terkenal gila babi tu bagi flying kiss dekat aku tadi? "

" susahnya aku nak percaya "

Percayalah bahawa

-rambut ku telah diselak
-tangan aku telah dipegang
-tangan aku telah dicium

Oleh Park Jimin .

" oh my God , aku sedar aku bertuah! "

Selimut ditarik ke paras dada . Mata aku ditutup rapat cuba untuk dibuai mimpi lena Jimin .

Nama Jimin sentiasa ada di dalam doanya .

Dia percaya , Jimin jodoh dia .

━━

" jimin "

" eung? "

" betul ke jimin suka perempuan tu? "

Aku berfikir sejenak . Kenapa tiba tiba saja Namjoon hyung tanya sebegitu ? Dia ragu ragu dengan Min ji ? .

" betul lah hyung , jimin dah suka dia , gila gila "

Namjoon hyung mengeluh .

" tapi asal usul- "

" jimin tak kesah pasal tu , jimin sayang dan cintakan dia "

" wait what? jimin baru kenal dia tadilah ! sekali pandang je dah jatuh cinta ? are u serious park jimin ? "

Namjoon pandang wajah letih aku dengan riak tidak percaya dengan kata kata aku .

[C] rich & poor - jimin Where stories live. Discover now