الفصل 19

150 9 0
                                    

محمد " ورق وشهود ومكان....جبت كل ده منين"
مروان " الطريقه كانت في ايديكوا كلكوا ومحدش فكر فيها بس انا فكرت وجبتها ودا كان بمساعده ناس تانيه طبعا واولهم مريم"
محمد " ايه هي الطريقه دي"
مروان " تعرف بس مش دلوقتي.....المهم الخطوه الجايه ايه..."
مريم بقلق " بابا وصل لوعد هنعمل ايه انا خيفه عليها اوي وكمان كريم هو مكلمكش "
محمد " كلمته بعد مقفلت معاكي بس انا قلقان هو المفروض رجع لوعد....استني هتصل عليه نطمن "
عدا فتره مش قليله
محمد " مش بيرد بردو انا اتصلت عليه 15 مره لحد دلوقتي انا قلقت جدا"
مريم بخوف هيتقلب لدموع بسيطه " طب هنعمل ايه دلوقتي وعد ولقاها وكريم مختفي انا خيفه اوي"

خلينا نروح في مكان تاني فيه وعد مربوطه في اوضه ضلمه ومش عرفه تتحرك ايديها ورجليها مربوطين في الكرسي اللي هي قاعده عليه وهي مغم عليها...اثار المخدر لسه شغاله
وقدمها بكام متر...ايه ده...كريم ؟!!!....كريم ايديه مربوطه في رجل السرير اللي قدمها ورجله مربوطه ومغم عليه خلينا نعرف ازاي اسامه قدر يمسكه.....
فلاش باك :-
نزل من العربيه وفضل ماشي كام خطوه بيبص حوليه مش لاقي ولا بيت ولا صوت صراخ ولا اي حاجه فضل يمشي بخطوان خفيفه ويبص في ساعته....وفجأه؟!!!!...لقي في ساعته ان الساعه التانيه لزقه فيه....في نفس مكانه جيه يمشي كمان خطوه حس بحاجه تحت رجله لما بص لقي حاجه علي الارض وطي يجبها...ازاي؟!!! ساعه وعد....كريم بصوت مسموع "ساعه وعد...هي قلعتها ليه هما عملوا فيها ايه ولاد ال.... والله مهسبك...." وفجاه قطعته يد التفت حوليه بسرعه جدا واديتوا حقنه في رقبته كل ده في اقل من الثانيه وكان كريم واقع علي الارض وهو متخدر وخدوه الاوضه جمب وعد.......

وعد بدءت تفوق شويه شويه وبصت حوليها بعيون منغمشه كانت حلتها وحشه اوي وهدومها متبهدله حتي الطرحه معدتش مربوطه كويس وكانت هتتفك لولا ان وعد حاطه دبابيس....اول ما بدءت تفوق الاوضه كانت ضلمه جدا فضلت تنادي وتصوت عشان حط يدخلها هي طبعا كانت خيفه ومن الضلمه مخدتش بلها من كريم....كريم بدء يفوق علي صوتها ولما فاق ولقي نفسه مربوط وخد باله ان ده صوت وعد قال بصوت ضعيف "وعد"
وعد "كريم...كريم انت هنا....انت فين انا مش شيفاك"
كريم "متخفيش انا هنا انا مربوط في سرير بس المكان ده ضلمه انا مش شيفك"
وعد "انا مربوطه في كرسي....كريم انت فين انا خيفه اوي"
كريم "متخفيش انا معاكي...."
وفجاه سمعوا صوت حد بيفتح الباب

مروان "احنا لازم نعرف هما فين قوموا نروح نبلغ الشرطه"
محمد "لا احسن حل نروح للظابط بتعنه نقوله علي اخر الاخبار ونديله الاثباتات ونقوله علي اختفاء وعد وكريم "
ولسه كانوا هيقومه عشان يروحوا للظابط محمد جاله مكالمه.....مكالمه من برايفت نمبر؟!!!!.....

الوعد (مكتمله)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن