الفصل 12

240 14 0
                                    

"صحبي دا هو اسامه....جوزك....جالي وهددني وقالي انه عاوز يجوزك موفقتش بس هددني باللي يعرفه عني.....ولما قولتلك ورفضتي اتضطريت اني امثل اني جتلي جلطه ولما جيت المستشفي ودخلت انا والدكتور الاوضه لوحدنا قولتلوا انك عوزه تمشي وتسبيني اعيش لوحدي ونمثل اني عندي جلطه عشان تفضلي معايا والدكتور وافق وحصل اللي حصل"
وعد بعياط رهيب وغل واستهزاء 😢"بعيد انك قتلت امي وكذبت عليا عشان اجوز وبعيد عن انه لو بلغ عنك مكنتش هتضر للدرجه اللي انت فاكرها....بتشتغل معاه في اعمال غير مشروعه....اللي هي زيي ايه.....تجاره اعضاء مثلا😒"
عبد الحميد بصدمه😳 "انتي عرفتي منين...."
وعد "عرفت.....
فلاش باك:-
كريم " استني .......هفهمك........باباكي قبل مايتعب ويدخل المستشفي ونتفرق....طلب مني يقابلني في كافيه...روحتلو...طلب مني ابعد عنك...رفضت قالي انه مش هيوافق انك تجوزيني وانتي مش هتقدري تعصيه...سالته ليه بيعمل كده قالي انك جايلك عريس وهو موافق....هو مناسب ليكي وهتجوزيه قلتلوا انك مش هتوفقي قالي ميخصكش.....هو هيخليكي توافقي...قلتلوا مستحيل قالي انك هتقوليلي قريب انك هتجوزي حد غيري وانا مصدقتش بس اللي قالوا حصل وانتي قلتيلي في المستشفي.....طلعت من المستشفي ادور ورا اسامه واراقبه طول الوقت لحد ما عرفت انه...بيتاجر ف الاعضاء ....وعرفت كمان ان مريم اللي هي السبب ف بعد شروق وحسني عن بعض تبقي بنته...وشفته واقف مع باباكي كتير وبيعدي عليه في مكتبه وباباكي كمان بيروحله كتير بس مش عارف ليه"
عبد الحميد بعد ما حكتلوا "سمحيني ياوعد"
وعد بعياط "هسمحك عشان انت ابويا....بس تفتكر ماما هتسمحك....تفتكر ربنا هيسمحك....تفتكر الناس اللي اذتهم بشغلك هيسمحوك....هفضل جمبك وهسمحك...عشان احنا دم واحد بس ادعي ربنا انه يسمحك"
طلعتلهم وعد وحكتلهم علي كل حاجه وورتهم الورق اللي جبته من الفيله....ورق يحبس اسامه فتره بس ميودهوش في دهيه ولو معاه محامي شاطر مش هيتحبس حتي.....هما لسه محتاجين الورق اللي يودي اسامه في دهيه.....قرروا يكملوا الخطه ومريم ترجع الفيله تاني اما وعد لازم تستخبي.....السؤال هنا ايه هي الخطه....وازاي شروق وحسني اتصلحوا بالسرعه دي ومريم بتعمل ايه معاهم.....؟!!!!!

الوعد (مكتمله)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن