ابطالنا لسه في الاوضه جعانين جدا طبعا وعطشانين واسامه بعد مرجع مع الاهالي من القسم راح علي البيت وبعدها بفتره طلع يرحلهم بعد ما اطمن ان مفيش حد مراقبه......اسامه مش سايب اي فرصه للبوليس يوصل بيها لابطالنا.....دخل الاوضه لقاهم كلهم صحيين بس مغمضين عنهم
اسامه "ايده ايده ايده انتوا لسه نايمين صح النوم مالكوا دا احنا ورانا مشوار طويل "
كلهم بصولوا بقرف بس محدش اتكلم
اسامه بص لوعد " مراتي حبيبتي شكلك مرهقه اوي ايه انتي منمتيش كويس اوعي تقولي ان المكان مش مريح دا خدمه خمس نجوم هاهاهاها"
وعد بصتلوا بقرف وفضلت السكوت
رجع بص لمريم ومروان " ولادي حبايبي ليكوا واحشه والله....ولا ومعرفتش تربي يااسامه وعيالك اول ميعضوا يعضوا فيك انت "
مريم "انت اللي وصلتنا لكده....انت عارف اللي بتعمله ده معناه ايه....انت كل الفتره دي بتاكلني من فلوس حرام فلوس متعاصه دم اطفال وناس ملهاش ذنب....ربنا ينتقم منك"
اسامه " هاهاها عيب بنت ازاي تكلمي ابوكي كده طب بزمتك مش الاكل كان بيبقي طعمه حلو هاهاهاها"
مريم " انا ازاي عمري مشفتك علي حقيقتك انا بكرهك...ربنا عمره مهيسيبك "
اسامه " لا حسبي علي كلامك ...الاطفال اللي بموتهم دول انا بريحهم من الحياه اللي كانوا هيعيشوها....اطفال شوارع شحاتين دي كانت هتبقي حيتهم وانا ريحتهم منها يعني بعمل خير وان شاء الله هدخل الجنه علي اللي بعمله اما الاطفال اللي بخطفهم من اهليهم بريح اهليهم من عبء تربيتهم والصرف عليهم وبريح الاطفال من المذاكره والكليه والجواز وكل ده بموتهم بيدخلوا الجنه...احسن ميت مره من عيشتهم اما الفقره انا كنت بديهم فلوس تسعدهم مقابل عضو مش هياثر معاهم هاهاها ودا كان برضاهم طبعا"
قعدم يبصوا لبعضهم ويبصوله بقرف
كريم " تفو💦"
محمد "اللي انت قلته ده احقر حاجه ممكن اسمعها في حياتي"
يوسف "ربنا ينتقم منك....ونشوفك مزلول يوم القيامه....في جهنم"
مريم بعياط" عارف يا.....يا استاذ اسامه انا في حياتي كلها مهستعر من حد زيك انا بجد بقيت بكره فكره انك ابويا "
اسامه " مش هرد عليكوا...هسيب حقي منكوا هخدوا يوم القيامه لما ابقي في الجنه واشوفكوا في جهنم هه"
الكل بطريقه استهزاءيه وبلا اراديه " هاهاهاهاها"
حسني " انا عمري مهسمع نكته احلي من دي في حياتي ههه"
اسامه " طب علي العموم انا مش هرد عليكوا انا بس جاي اقلكوا تكثروا من الاستغفار وذكر ربنا عشان عمركوا بدء عده التنازلي هه متخفوش هبقي اقرء عليكوا الفتحه....بالمناسبه انا بكلم بالعموم " وبص لمريم ومروان ووعد "يعني انتوا كمان ضمن المتوفيين وبالعلم هنا مفيش بوليس يعرف يوصلكوا هاهاهاهاه"
وطلع من الاوضه وهو بيضحك وقفل الباب
مريم قعدت تعيط بهستريه وبتقول كلام متقطع " بابا با..بابا....هو ازاي كده....ازاي انا مشفتوش علي حقيقتوا قبل كده....دا عا....عاوز...يقتلني...اكيد ده مش ابويه...دا واحد انا معرفوش"
مروان " اهدي ياحبيبتي اهدي مش هيقدر يلمسنا كل حاجه هتبقي تمام"
مريم بصراخ "ازاي....هو ايه اللي تمام واحنا متربطين هنا هيقتلنا يامروان
....ابويا...ظهري.....سندي....عاوز يقتلني " وفتحت في عياط رهيب
والبنات قعدت تهديها
مروان " خلاص ياجماعه اهدوا هينقذونا اكيد مش هيسيبونا يعني
شروق" هما مين دول محدش هيعرف ينقذنه انت سمعته بنفسك قال البوليس مش هيعرف يوصل "
البنات كلهم كانوا متعصبين جدا وخيفين وبيعيطوا بس الرجاله كانوا هديين هدوء غريب ولا كأنهم مخطوفين وهيتقتلوا ولا حاجه ؟!!!!.....