07🍀

3K 252 26
                                    

“ Suamiku Dingin!! ”

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Suamiku Dingin!! ”

°°°°

"Tuan, mereka sudah sampai" kata Heera. Terus Jungkook berdiri dan menunggu Taehyung masuk ke dalam bilik meeting mereka.

"Hey bro" sapa Taehyung dan berjabat tangan dengan kawan lamanya ni. Jungkook hanya tersenyum simpul. Terus Rachel masuk ke dalam dan tunduk hormat empunya syarikat ni. Mata Jungkook memandang PA baru Taehyung. Terbeliak terus matanya memandang gadis ni.

'Eh b-bukan ni gadis semalam aku jumpa ke?'

Kepala Rachel terus mendongak memandang wajah orang punya syarikat ni. Terkejut dan terkaku kaki dia memandang bapa kepada budak kecil itu ditemunya di Han River kemarin. Buku ditangannya mula menutup mukanya dari dipandang tajam oleh namja ni.

"Oh lupa saya kenalkan ni personal assistant baru saya, Park Rachel dan Rachel yang ni Jeon Jungkook punya syarikat Jeon's Holding ni dan sebelahnya ni PA nya Shin Heera" ujar Taehyung lalu memandang wajah pucat Rachel.

Terkerut dahi Taehyung lihat perangai Rachel. Dengan beraninya Rachel menunduk semula dan kenalkan dirinya.

Jungkook dengan muka dinginnya melihat gadis didepannya. Segala uratnya situ mula timbul dan tangannya mula mengempal penumbuk. Rahang diketapnya.

"Annyeonghaseyo Park Rachel imnida,
mannaseo bangabseubnida (nice to meet you)" habis Rachel berbicara terus dia memandang wajah Jungkook dan Heera bersilih ganti dengan senyuman terpaksa. Debaran di hatinya semakin kencang melihat riak muka Jungkook macam nak makan dia sekarang.

Heera dengan senyuman manis saja melihat muka gadis cantik ini di depannya.

"Silalah duduk" jawap Heera. Terus Taehyung dan Rachel mengambil tempat duduk masing-masing. Jungkook hanya memerhati Rachel dari belakang dengan hati membara. Rachel di situ sudah tak keruan apabila mata helang milik Jungkook asyik memandangnya.

"Kau kenapa?" tanya Taehyung melihat dari tadi lihat Rachel mengengam tangannya dengan erat sampai berpeluh tangannya. Rachel hanya mengelengkan kepalanya saja dan mula keluarkan buku notanya untuk mencatat apa yang patut. Taehyung dengan selamba dia tak hiraukan lagi si gadis sebelahnya ni.

"Tuan bentanglah projek pembangunan tu"

"I'm not in the mood right now, so you replace me to present the development project." Heera hanya akur lalu dia membuka laptopnya lalu bentangkan apa yang dia ingat. Rachel hanya fokus dengan projek itu tanpa hiraukan Jungkook di situ masih memerhatikannya. Pen ditangannya masih bergetar tapi di covernya.

[𝐂]𝐒𝐮𝐚𝐦𝐢𝐤𝐮 𝐃𝐢𝐧𝐠𝐢𝐧! | 𝑱𝑱𝑲 Where stories live. Discover now