10🍀

3K 231 28
                                    

Rachel menyusun file-file yang berselerak itu dengan kemas. Jam menunjuk 9:30 p.m. ditiliknya sekilas. Matanya lalu memandang ke arah pejabat Taehyung yang masih bercahaya itu.

"Belum pulang lagi ke dia tu" monolog dia sendirian sambil matanya mengintip dari dalam pejabatnya Taehyung. Taehyung yang masih menyemak projek yang semakin banyak dia nak handle.

Terus Rachel menapak ke arah pejabat Taehyung. Pintu pejabatnya diketuk dari luar menberhentikan Taehyung menyemak projek itu terus dia melaung suruh masuk. Rachel hanya menjenguk kepalanya saja di celah pintu Taehyung.

"Tuan belum pulang lagi ke?"

Taehyung terus melihat kelakuan PA itu pelik semacam.

"Kenapa tak masuk?"

"Takpe, tuan. Saya dah nak balik ni" jawapan Rachel hanya dengan anggukan Taehyung saja.

"Sakit kepala tu masih serang tuan ke?"

"Tak lagi, ubat yang kau beri pagi tadi berkesan dengan aku" kata Taehyung membuat senyuman manis Rachel mekar.

Taehyung lalu melihat Rachel yang masih tersenyum seorang diri. Jungkit kening kanan Taehyung sambil dia merenung Rachel. Rachel perasan renungan bosnya itu lalu terhenti dia tersenyum.

"E-he maaf menganggu awak, jangan balik lambat tau nanti tak ada orang nak sambut awak kalau sakit nanti Anyeong" habis Rachel berkata terus dia menutup pintu pejabat Taehyung.

Taehyung tergamam dengan dengan ayat yang ditutur PA dia sendiri. Kepalanya digeleng lalu dia menyambung kerjanya.

"Caring betul dia dengan aku" katanya sambil bibirnya turut tersenyum.

°°°°

Jungkook yang baru pulang dari kerja terus dia menapak ke atas. Sebelum dia masuk ke biliknya, bilik anaknya itu harus dijenguknya dahulu.

Tombol pintu milik anaknya itu dibuka lalu melihat anaknya itu nyenyak tidur sambil memeluk patung unicorn . Senyumannya mula terbit di bibirnya.

Terus Jungkook pergi ke arah katil anaknya dan mencium ubun-ubun rambut anaknya lalu jarinya menutup lampu tidur anaknya. Comforter itu ditariknya sedikit agar anaknya tidak kesejukkan.

"Sleep tight, my sweetheart"

Selesai menjenguk anaknya terus dia pergi ke biliknya. Bahunya terasa sakit itu diurut perlahan. Matanya terus mencerlung ke arah bilik eommanya.

Hairan Jungkook di situ, bukan sepatutnya waktu ini eommanya sudah tidur kenapa pintu biliknya itu masih terbuka sedikit.

"Eomma?" kata Jungkook menjenguk kepalanya memandang eommanya duduk dibirai katil sambil memeluk gambar seseorang. Puan Jeon sedar kehadiran anak lelakinya di situ terus dia menyeka air matanya yang dari tadi menitis.

"Eh kook, cepatnya kamu pulang"

Makin kerut dahi Jungkook.

"Eomma, cepat apanya dah pukul 11 malam dah ni. Kook balik lewat pun banyak sangat document nak handle, kenapa eomma nangis ni herm?" kata Jungkook lalu terus ke arah Puan Jeon lalu duduk di sebelahnya. Tangan kanannya memeluk eommanya.

"Eomma rindu appa kamu, kook" Puan Jeon mengusap gambar wajah mendiang suaminya yang tersenyum manis di situ.

Jungkook hanya menahan sebaknya. Dia pun rindu appanya juga.

[𝐂]𝐒𝐮𝐚𝐦𝐢𝐤𝐮 𝐃𝐢𝐧𝐠𝐢𝐧! | 𝑱𝑱𝑲 Where stories live. Discover now