6. BÖLÜM \ MÜCEVHER

838 219 21
                                    

MAŞİTA'NIN AĞZINDAN

Gördüğüm rüyanın etkisiyle , yarım saatten fazladır yatağımda heykel gibi tavanı izliyordum. Normalde böyle rüyalar görmezdim, Doğrusu ben rüya görmeyeli uzun süre olmuştu. Durduk yere böyle bir rüya görmem , tahminimden fazla bir etki bırakmıştı üstümde.
Kafamda o kadar çok soru vardı ki , Ve daha hiç birine cevap bulduğum söylenemezdi.
İlk sorum : Neden böyle bir rüya görmüş olmam.
İkinci sorum: Rüyalarda hissiz olmam gerekmez miydi , bende ki bu his de neyin nesi  , sebepsizce yüreğimden ki bu mutluluk ya da  ? .
Üçüncü ve en önemli sorum : Ya ben neden yüzünü görmedim ki ? Ne olurdu yani azcık ucundan görseydim yüzünü.
Bende kalan tek resmi ; gülünce , her zerremin bunu hissetmesi ...
Aklımdaki soruları bir köşeye bırakıp saçlarımı toplamaya başladım .
O sırada annem odaya gelmişti . Beni dalgın halimi görünce :
"Hayırdır güzel kızım hasta mısın ? " diyip alnıma dokundu yumuşacık eliyle . Endişelenmişti . Aferin kızım kadını boşuna endişelendirdin durduk yere .
" Hayır Sultanım , uyku mahmurluğu ışte . Bide değişik bir rüya gördüm ondandır."
Böyle dersem en azından hasta olmadığımı anlar rahatlardi .
" Hayrola InşaAllah ne gördün kızım?"
Dedi merakla.
Tam cevap verecekken ezanı şerifin o muhteşem sesiyle konuşmamız kesildi.
Beraber ezanı dinledik. Ezan bitince annem ; babam ve kardeşimi uyandırmaya gitti .Bende ;

" Hadi Bismillah !." Diyip yataktan dogrulup, abdest almaya kalktım . Namaza durma vakti gelmişti . Namazı eda ettikten sonra güzelce dua ettim.

" Allahım , beni yine en iyi tanıyan sensin . Yüreğimden geçeni de bilen , neyi arzu ettiğimide bilen yine sensin. Bugün olan olayıda gören yine sensin . Ben kötü birsey yapmadım Rabbim. Senden gelen birseye senin rızanı kazanabileceğim bir şekilde karşılık vermek istedim. Belki nefsime yenilip bakmayı sürdürdüm ama sen beni, Yusuf Peygambere yaptığın gibi zinaya bulaşmaktan ( Göz zinası ) kurtardın. Sana ne kadar şükretsem azdır. Beni , aileme karşı mahçup edecek hiçbir şey yapmama izin verme ne olur. Derdi verende ,derdimin dermanını verecek olanda yine sensin .Beni senden başkasına muhtaç etme . Bugünkü rüyayıda hayra çıkar. rüya bir türlü aklımdan çıkmıyor Rabbim . O kişi kimdi acaba ve bana niye öyle söyledi. Bir türlü anlayamıyorum. Öylesine merak ediyorum ki . Rabbim ne olur hayra çıkar ve bu hayır dan bana da pay ver ." Amin diyip ellerimi yavaşça yüzüme sürüp kalktım .

Yatağa uzanip boş boş tavana bakmaya devam ettim.
Aklım yine rüyama gitmisti . Gözlerimi kapatıp rüyayı hayal etmeye başladım. O bahçe, çiçekler , kuşlar ...
Birden sesi aklıma geldi. Derin ve etkileyici bir sesi vardı. İnsanın saatlerce sıkılmadan dinlemek isteyeceği türden. Bana kader ortağım dediği aklıma geldi. Kalbimin ritmi hızlanmaya başlamıstı. Ellimi kalbimin üstüne koyup.

" Sakin ol , Ne oluyor sana böyle. Ritmin bozuldu resmen. " deyip hafifçe elimle kalbimi teskin eder gibi okşadım.
Ama neden görmedim ki . Yani azcık görseydim bari diyip , kendi halime burun kıvırdım resmen.
Bir süre boş boş tavana baktım . Bu tavan da benden az çekmedi haa. Saatlerce bakıyorum ona , ben olsam:

" Ne bakıyon birader öyle dik dik " derim.
Bu hayale gülmüştüm . Birader haa . Evet Maşita geçmiş olsun . Seni de kaybettik deyip kendime acıyarak.
Bu rüya hiç iyi gelmedi bana ...

Annemin yumuşacık sesini duyduğumda saatlerce öylece durduğumu farkına vardım .
" Maşita , kızım hadi kahvaltıya . "
Bir an önce üstümü değiştirip aşağı indim.
Erkek kardesim ve babam da birazdan gelmişlerdi
Babama ;
" Hayırlı sabahlar babacim ." kocamam bir tebessüm ile
" Hayırlı Sabahlar iki gözümün çiçeği ." Dedi

Kardeşime bakınca gözlerinin altının şiştigini farkettim. Yüzümde beliren hain sırıtışla;
" Ne oldu paşam , zombilerle zorlu bir gün mü geçirdin. " deyip gülmeye başladım.
Kardesim elini göz altı torbacıklarına götürürken bir yanda da sessiz sessiz söyleniyordu .
Evet ona sataşmak iyi gelmişti .
Biraz bizimkilerle sohbet ederken telefonum gelen mesaj sesiyle ile kalktım masadan .
Mesaj hacer den di .
" Yarım saate buluşalım mi ?." yazıyordu.

LOTUS ÇİÇEĞİMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin