9.BÖLÜM \ EVLİLİK

789 192 17
                                    

YAVUZ'UN AĞZINDAN

Babaannemin söyledikleri bir türlü aklımdan gitmiyordu. Birden evlenmemi istemesi beni yeterince zora sokmuştu. İşler yüzünden halsiz düşen bedenim , beyninim kurduğu acabalarla ,nedenlerle yorgunluktan bithat düşmüştü. Kendimi gelişigüzel yatağa bıraktım. Uzun süredir benliğimden uzak tutmaya çalıştığım geçmişim , gözlerimin önündeki yerini alırken, tek hissettirdiği güvensizlik duygusu , benim evlenmemem için büyük bir nedendi.
Ben evlenme hayali kurarken bir kaç cümle ile terkedilmiş bir adamdım. Özgürlüğünü bana tercih eden , bana bağlanmaktan korktuğu için geride bıraktığı bir küçük notla beni arkasında bırakmıştı. Kızıl saçlı kadının ihanetinin vermiş olduğu güvensizlik ,ailemin uzun bir süreden beri evlilik konusunu açmaya çekiniyor hale getirmişti. Asıl sorunda Fatma Sultan'ın bu konuyu tekrar açıyor olmasıydı.Beynim allak bullak olmuştu. Sinirle ellerimi saçımda gezdirdim. Saatin 3 ' e geldiğini görünce yavaşça yataktan doğrulup , üstümdekileri cıkarttım.Rahat birşeyler giyip , ne zaman uyuduğumu bilmediğim bir uykunun daha kollarına bırakmıştım kendimi.

Saat 8 gibi uyanmış ,hızlıca hazırlanıp evden çıkmıştım. Hızlıca çıktığım evden geriye bakınca , merhamet ve hüznün birbirine karıştıgı ela gözleri görünce yüreğim sızlamıştı. Hissetiğim o ince sızı beni ele geçirmeden arabaya doğru yürümeye başlamıştım. Hava iyice bozmuş , yağmur çiselemeye başlamıştı. " Bugün daha ne kadar kötü başlayabilirdi acaba? " diye düşünerek hızımı artırdım. Evet yağmuru seven bir adam değildim.
Sirkete varmama az kalmıştı ki önümde birinin durması ile ani frene basmak zorunda kaldım. Öne savrulan bedenim ve patlamaya yer arayan sinirimle küftedip arabadan bir hışımla indim. Baştan aşağı siyah giyenen kadını görünce ,ister istemez hevesim kursağımda kalmış , aklımda kurduğum iyi bir dayak atma hayali ise yerle bir olmuştu.
Elleriyle yüzünü sıkı sıkı kapatmıştı. Korkmuş olduğu her halinden ve halen açmadığı gözlerinden belli oluyordu.
"Merak etme ölmedin." dedim sinirle . Sinirle kurduğum bir kaç cümleden sonra tabi.
Konuşmam ile irkilen bedeni ile ellerini yüzünden çekti. Bu Kara Kız'dan başkası değildi. Şaşırdığı kocaman açılan kahverengi gözlerinden anlamamak aptallıktı. Büyüyen gözleri , tek tek ayrılmış kirpikleri , kızarmış olan küçük burnu , ıslanmış pembe dudakları ve yağmurun bu kadar yakışması... İçime yağmur sonrası çıkan toprak kokusu sinmiş gibiydi. Mayışmış olan hislerim gün yüzüne çıkarken, beynim uyarı sinyallerini vermeye başlamıştı.
" Yok artık. Yine mi sen !" dedi şaşkın çıkan sesiyle.
" Ne yaptığının farkında mısın ? Birden yolda durmak da neyin sesi ." dedim bağırarak.
Cevap vermeye kalmadan küçük bir inilti cıktı dudaklarından , kaşları çatılmış bir şekilde diğer eline bakiyordu. Baktığı yere bakınca , elinin kanadığını , kanın yere damladığını gördüm. Çarpmamış olduğumu düşünmüştüm.

" İyi misin , hastaneye gidelim hemen , Carptığımı bilmiyordum. "

" Siz çarpmadınız zaten . Çakım elimi kesti. Hastaneye de gitmeye gerek yok fazla derin değil. "
" Ne çakısı. Çakı mı taşıyorsun yanında , nasıl bir kızsın sen ?" dedim şaşkınca.
Bu söylediğime kızmış olacakki kaşları iyice çatılmıştı.
" Sünnete uymaya çalısan bir kızım. Hem sizi ne ilgilendirir ne taşıdığım." dedi sinirli çıkan sesiyle.
" Arabamın önünde aniden duran kız mı bunu söylüyor."
"Evet olabilir, kasıtlı yapmadım ya "
İkimizde deli gibi yolun ortasında duruyorduk. Bir eliyle çantasını kurcalamaya başlamıştı. Büyük ihtimalle eli için birşeyler arıyordu. Cebimdeki mendili cıkarıp ona uzattınca ilki farketmemişti. Hafif bir öksürüp mendili görmesini sağlamıştım.Başını iki yana hayır manasında salladı.
"Alsana " dedim sinirli bir şekilde.
"Gerek yok ben hallederim." Dedi umursamazca.Ben onu sana aldırtmasını bilirim dedim sinsice gülümseyerek.

" Birazdan bunu almazsan senin yüzünden bayılabilirm ve beni hastaneye kaldırmak senin için zor olabilir ."
Dedim gözümü kandan çevirerek . Meraklı bir şekilde kafasını kaldırdı ama gözlerime bakmadan .

" Beni kan tutuyor ve de sen şu an bayılmam için beni zorluyorsn. "
Deyince ilk eline baktı sonra hızlı bir şekilde elimdeki mendili alıp yarayı kapatmaya başladı. Onun bu hali komikti . " Almazsan inat yaparsan böyle olur işte. " Dedim kendimi destekleyerek.Elindeki mendilden gözlerini ayırmadan uzaklaşmaya başladı.
Bir süre uzaklaşmasını izlemiştim . Taki üzerime yapışan kıyafetlerimi hissedene kadar .

"Ha...... tir !" sinirle arabaya binip şirkete doğru sürdüm.
Az sonra ofise varmıştım. Sekreterden kıyafetleri alıp odama geçtim.Kıyafetlerimi değiştirirken içeriye pat diye dalan Emre 'ye bıkkınca baktım.
"Ooo Yavuz Kaya bende kızların sana niye hasta olduğunu merak ediyordum . Sebebi anlaşıldı " . Deyip kaslarımı işaret etti.
" Sen onu bunu boşverde şurdaki sunum dosyalarına bir göz at. Sonra boş boş etrafa bakma. "Dedim kızarak.

" Tamam yaa senlede şakalaşamıyorum ki " deyip dosyaları incelemeye başladı. 2 Saat sonra toplantı bitmişti. Ama yorucuydu.Odaya geçip kahve istedim. Biraz sonra sekreter bana kahveyi getirmişti . 5 dakikaya kalmaz Emre' de gelmişti. Dalgın halimi farketmiş olacak ki beni soru yağmuruna tutmuştu.
Daha fazla dayanamayıp anlatmaya başladım .
" Fatma Sultan evlenmemi istiyor ." Dedim birden.

Tabi Emre'nin az önce içmeye yeltendiği kahvesi boğazından hariç her yerinden çıkmıştı. Ben bu haline hem gülüyor hemde peçeteyi uzatıyordum.
"İnsan böyle bir şeyi pat diye söyler mi abicim yaaa " dedi kızarak.
"Acaba ben bunu nasıl alıştıra alıştıra söyleyebilirim ki . " dedim
"Ne bilim bu kadarınıda beklemiyordum açıkçası."
" Bak bu konuda hemfikiriz ." dedim.
" Evlilik nerden çıktı şimdi durduk yere? ." dedi şaşkınca.

" Bir bilsem Emre . Düşünmem için bana vakit verdi. Ama çok ciddi konuşuyordu.
Biliyorsun o olaydan sonra evlilik konusu açılmadı . Ama şimdi ne oldu da benden asla yapmak istemeyeceğim birşey ister asla anlayamıyorum. Dün akşamdab beri beynim yandı düşünmekten ama yok yani bir cevap bulamadım."

"Neden birden istediğini sordun mu peki ? "

" Sordum ama tatmin edici cevaplar vermiyordu. "

" Nasıl yani ! "

" Gizlediği bir şeyler var gibi. Benden birşeyler saklıyor sanki ama ne . Bunu kesinlikle öğrenmem lazım."


🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃

Bazen yağmur olmak istersin.

Akmak istersin sevdiğinin yüreğine ...

#Cahit Zarifoğlu

🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃

☺Selamün aleyküm sevgili lotus çiçeğim okurları. Bir bölümün daha sonuna gelmis bulunmaktayız.

😍Güzel yorumlarınız ve beğenileriniz içinde çok teşekkür ederim. İyiki varsınız . Seviliyorsunuz...❤❤

😯Bölümü kısa bulabilecek olan okurlarım için ; evet gerçekten kısa😁ama öz olduğuna inanıyorum. İnsaAllah sizde benim gibi düşünüyorsunuzdur.👍

💭Yorum yapmayı unutan okurlarım sesleniyorum; yani birazcık ,kısacık bir yorum bile yapabilirsiniz. İlla beğeni cümleleri olmasına gerek yok eleşteri hem iyi hem kötü de olabilir . Yazar olmaya çalışan bizler için ☺☺

🌹Yorum ve votelerinizi bekliyorum .

👋FİEMANİLLAH

🌹Durr' u Meknun

LOTUS ÇİÇEĞİMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin