Unuturum diye uyudum ama yine seninle uyandım..
ŞARKIYI AÇALIM..
Alinin kulaklarında Züleyhanın sesi yankılanırken avluya inen merdivenlerden hızlıca indi. Züleyha da peşinden yetişmeye çalışıyordu.
-Ana, Dilaa
Oğlunun sesiyle elinde ki fincanı masaya bırakıp ayağa kalktı Hünkar Hanım. Dila da mutfaktan heyecanla çıkmıştı Alinin ağzından isminin dökülmesi bambaşkaydı.
-Oğlum nedir bu halin ne oldu.
Ali gözlerini Dilanın boynuna çevirdi. Gerçekten de boynunda babaannesinin kolyesi vardı.
-Dilanın boynunda ki kolye ne ana, o kolye babaannemin vasiyetinde ki gibi benim karımın değilmiydi. Ne işi var onun boynunda.
-Oğlum dinle hele bir, baban böyle münasip gördü neticede Dila da babaannenin torunu
Ali annesinin gözlerinden bir şeyler olduğunu anlamıştı. Dilaya gitmesini söyledi.
-De bana ana ne oluyor.
-Baban Dilayı seninle dini nikahlamayı düşünüyor.
-Ana ne dersin sen olmaz öyle şey.
-Napayım oğlum baban kardeşinden ailesinden kalan tek şeyi böyle koruyacağını zannediyor.
-Kızı kuma yaparak mı koruyacak.
-Sözde kuma olacak!
Ali ve Hünkar hanım Züleyhanın sesiyle ona döndüler.
-O senin gerçek karın olacak Ali. Ben aranızda olmayacağım.
-Yeter artık yeter gerçekten yoruldum. Bana bak Züleyha beni böyle cezalandıramazsın böyle yaparak sadece kendine bu hayatı zindan edersin.
-Yeter ikinizde ne yaptığınızı sanarsınız, evlisiniz siz evli.
-Sizde çok iyi biliyorsunuz ki biz karı koca değiliz Hünkar hanım.
Züleyhanın dediği konakta ki ateşi harlayan son köz olmuştu. Hasan Ağa tüm konuşulanları duymuştu. Hünkar Hanımın onu görmesiyle Hasan beyin kalbinin sıkışıp sedire oturması bir olmuştu.
-Ağam, su getirin çabuk.
Hasan ağa sıkışan kalbiyle zar zor konuştu.
-Anlamıştım bir iş çevirdiğinizi , halinizden belliydi. O yüzden verdim anamın kolyesini Dilaya. Benim gelinim olmayı en çok o hak ediyor benim kanımdan benim canımdan.
-Baba benim bir karım var .
-Kocasından kendini sakınan karın mı, evet sözde var. Elalemin diline düşemem sizin yüzünüzden. Dila gelinim olacak o kadar.
-Baba!
-Eğer bana karşı gelirsen seni silerim , bu aşirette bu topraklarda esamen kalmaz. Şimdi söyle bana atana karşı mı geleceksin
Ali bir babasına bir Züleyhaya bakıyordu. Züleyha ağlasa da üzülse de kafasını çevirerek sakladı. Bundan sonra ya Alinin kalbinde tek olacak ya da bu konakta esir olacaktı...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BİR ESİR ZÜLEYHA 'NIN AŞKI
RomanceSahi nedir sevmek? Bir muma ateş olmak mı yoksa yanan ateşe dokunmak mı? Esir olmuş bir kızın yüreğinin çırpınışıydı bu satırlar. Aşık olduğu adamın kimsesizliğine esir edilmişti, duvarları soğuk bu konakta ölene kadar nefes alacak, yemek yiyecekti...