VAKİT VUSLAT VAKTİDİR.
ŞARKIYI BELİRTİLEN YERDE AÇALIM..
Züleyha pencerenin önünde oturuyordu Ali hemen arkasındaydı ama dönmeye cesareti yoktu. Avluda ki hesaplaşmanın ardından Züleyha yukarı çıkmış , Alinin kararını duymamıştı. Şimdide duymaya cesareti olmadığından arkasını dönemiyordu.
-Züleyha
Züleyhanın gözlerinden yaşlar süzüldü, gözlerini silerek arkasını döndü.
-Efendim
-İstediğin oldu
-Bunları ben istemedim Ali
-Sen istedin! Sen benim karım olsaydın bunların hiç biri yaşanmazdı.
-Yeter artık olmuyor olmayacak böyle bir şey.
-O zaman buna katlanacaksın Züleyha, sevmediğin kocanı başka bir kadınla paylaşacaksın.Senin istediğin gibi bu oda senin olacak ve bir daha girip çıkmayacağım.
Ali son sözlerini söyleyip odadan çıktı, Züleyha arkasındaki yatağa tutunarak oturdu. Alinin söyledikleri ağırına mı gitmişti , evet Sırf bir adamın kadını olmak istemediği için mutsuz bir hayata esir edilmesi çok ağrına gitmişti.
Ali babasıyla annesinin yanına geldiğinde sedirlere oturdu. Koskoca ağa dokunsan ağlayacaktı.
-Sen doğru karar verdin Ali.
-Baba, beni çaresiz bıraktın. Züleyhayı kapı dışarı etmekle tehdit ettin beni. Babası da almaz konağına bunu bildiğinden, ona duymaya başladığım aşkı bildiğinden beni zaafımdan vurdun.
-Yine aşık ol ona karın hala. Ama gerçek karından Dila dan bana biran önce bir torun ver, ver ki elalemin ağzı kapansın. Ağabeyin gibi seninde namın yürüsün.
-İster namım yürüsün, ister şu Mardin önümde diz çöksün umrumda değil. Züleyha için dediğini yapacağım ama sen bana bu yaptığını unutma baba, oğluna yaptığın bu kötülüğü unutma.
-Yatsı vakti imam gelip kıyacak nikahınızı haberiniz olsun.
Ali umutsuzlukla yerinden kalkıp konaktan çıktı.
-Ağam yapma bunu oğlumuza görmüyomusun içi kan ağlıyor.
-Sen karışma hanım, evlenecek. O Züleyha dan değil Diladan çocuğu olacak.
Züleyha saatler geçtikten sonra kendine gelebilmişti, odasından çıkıp su içmeye mutfağa indi. Mutfağa girdiğinde kızlar yemek hazırlıyordu. Züleyha tezgaha tutanarak dolabı açıp bardak aldı ancak kollarında takat kalmamıştı , bardak avuçlarından kayıp tezgahın üstünde tuzla buz oldu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BİR ESİR ZÜLEYHA 'NIN AŞKI
RomanceSahi nedir sevmek? Bir muma ateş olmak mı yoksa yanan ateşe dokunmak mı? Esir olmuş bir kızın yüreğinin çırpınışıydı bu satırlar. Aşık olduğu adamın kimsesizliğine esir edilmişti, duvarları soğuk bu konakta ölene kadar nefes alacak, yemek yiyecekti...