🌸🌸🌸♥️♥️♥️

2.5K 76 33
                                    


Pernikahan yaya dan Boboiboy🎉🎉

"Yaya...."Panggil seseorang yang tiba tiba masuk kekamar rias yaya.Yaya yang sedang merias refleks menatap orang itu lewat cermin yang didepanya.Sungguh ia langsung tersenyum.

"Ying...."Ucap yaya langsung membalik.Ying hanya tersenyum saat melihat penampilan yaya yang begitu anggun.Dengan gaun pink,riasan make up agak tebal dengan gaya hijab yang divariasi terlihat begitu sempurna.Ying menghela nafas.

"Aku harap kau kan bahagie ngan die.....Semoge korang sakinah mawadah ye"Ucap ying sembari menghampiri yaya dan berdiri dibelakangnya dengan senyuman kecil yang tulus.

"Terimekasih ying....Kau dah ikhlaskan die tuk aku...."Ucap yaya sembari menatap ying dicermin.Ying pun mengulurkan tanganya kepundak yaya.

"Aku dah tengo begitu besarnye perasaan Boboiboy tuk kau tuh...Ku harap kau jangan sie siekan die.....Hahs......Aku pun bukan mengihklaskan kau ngan die,tapi....Korang ni memang ditakdirkan macam ni..."Ucap ying lalu memeluk yaya dari belakang.Rasanya ying juga telah ikhlas untuk yang terjadi padanya.ying tidak akan pernah jatuh cinta pada orang yang salah lagi.Terutama jatuh cinta pada kekasih sahabatnya sendiri...

"Yaya...jom!Acaranye dah mule....."Teriak seseorang yang tidak lain adalah ibunya.Yaya tersenyum lalu bangkit dari duduknya.

"Baik bu!Kejap lagi ye!"Ucap yaya yang sebenarnya sedikit gugup dan gerogi.

"Yaya...janganlah tegang....Kau kene rilekslah...Cobe tarik nafas...."Ucap ying sembari menuntun yaya.Sedangkan yaya terasa menjadi lemas,kaku dan ingin kabur.Bukan karena tidak mau,tapi rasa bahagianya ini yang membuatnya lepas kendali seperti ini.Yaya tidak tahu harus mulai apa dulu.Ia menjadi salah tingkah.

Yaya dan ying pun mulai berjalan keluar.Dan tiba tiba semuanya hening,dan yang terdengar hanya suara...

"Saye terime nikahnye yaya yah bin Gunawan dengan mas kawin lime ratus gram emas ngan seperangkap alat sholat dibayar tunai!"Ucap seseorang dengan lantang.Siapa lagi kalo bukan Boboiboy.Ia memakai baju jas hitam yang terlihat elegant.Yaya yang mulai menampakan diri mulai tersipu malu.

"Amboyyy.....Pengantin wanitanye masih belum siap pula lah!!Mane si yaya tuh?!"Tanya Gopal yang tidak sabar ingin segera memotret yaya dan Boboiboy.Acara akadnya sudah selesai.Dan sekarang tinggal yaya keluar dan berfoto foto dengan suaminya itu.(aduyyy...tak sangke die orang menikah😂...Dari sahabat jadi sah ini mah ye🤣)

"Ha!!Tu die!!"Tunjuk Gopal pada fang yang sedang diam saja.Rasanya saat itu fang terlihat sangat pucat.Jangan tanya mengapa,fang kan suka sama yaya.Dan sekarang yaya nikah sama Boboiboy,jelas banget kalo dia juga patah hati.Tapi apaboleh buat,nasi sudah menjadi bubur.

Yaya mendekat kepangggung foto.Boboiboy merasa kaku dan tidak bisa bicara apa apa.Rasanya ini semua terasa mimpi baginya.Sekarang yaya sudah sah menjadi pelengkap hidupnya hingga mati nanti.Setelah yaya benar benar dihadapanya.Boboiboy pun mendekat hingga tidak ada jarak diantara mereka berdua.Mereka saling menatap hingga menghiraukan semua para tamu yang bersorak dan kebaperan(bagi yang jomblo😂😅)

"Oy!!Sampe bile korang nak bertatap tatap tuh?!!"Teriak Gopal yang menyadarkan boya.

"Oh...Hai ....Nak berfoto ngan kite orang?"Tanya Boboiboy kikuk.

"Mestilah nak....."Gopal pun hendak naik.tiba tiba

"Ep!!!Tunggu dulu!!!Biar mak ci dulu!!Kau nanti!"Tiba tiba ibu Boboiboy naik dengan semangat

"Ehh!!!Mak ci dulu lah!!"Ibu yaya pun naik tak mau kalah

"Aku mak ci Boboiboy!!Kau mak ci siape?!"Tanya ibu Boboiboy sedikit ngegas

"Aku mak ci yaya!!Kau besanku rupanye...Kire siape..."Ucap ibu yaya sembari melipat tangan dan memalingkan wajah.

"Ala ama...Janganlah bergaduh....Jom kite same same....kite kan keluarga...."Lerai yaya dengan ramah

"Ha!!Betul tuh ape kate anak kau tuh!!Jomlah kite berfoto!!Abah mana abah?!ABAHHH!!!!!"Teriak ibu Boboiboy yang membuat Boboiboy blushing.Yaya menatap lalu terkekeh kecil melihat semburat  merah dipipi Boboiboy.

"He jangan tengo aku macam tuh lah yaya....Malu..."Bisik Boboiboy sembari menunduk

"Apesal kene malu.....Nanti pun tengo kau tidur berpulau pon...."Ucap yaya dengan senyuman jailnya.Boboiboy pun menatap yaya dengan tatapan yang entah kenapa membuat yaya malu bukan main.Sekarang giliran yaya yang tertunduk.

"Oy!!Dahlah!!!Jom kite selfiie!!!"Tiba tiba mak ci Boboiboy mencekrek handphon yang entah dari mana.Yaya dan Boboiboy sedang tidak siap berekprei.Mereka hanya melongo terkejut.

"Hisss!!Korang ni tak pandai bergaya pula!!Ha ulang!!Pak!!Foto kite orang !yang bagus taw!"Mak ci Boboiboy keliatan senang bukan main.Setelah semua wali lengkap,mereka pun berfoto sepuasnya hingga bergiliran pada para tamu yang mau berfoto dengan boya.

"Sekarang kite orang!!"Teriak Gopal yang tidak sabar karena sedari tadi menunggu.

"Jom fang!!"Teriak ying yang menyadarkan fang dari lamunan kosongnya.Fang pun beranjak dengan helaan nafas pelan.

"Ha.....Dah..."Ucap potografer itu ketika sudah memotret lebih dari 5 kali.

"Alaa.....Selamat ye boboiboy yaya....semoga korang selalu bahagie..."Ucap Gopal sembari bersalaman dengan Boboiboy.Mereka bertiga pun turun dari panggung poto.sekarang giliran mereka berdua untuk berfoto.

"Ayok!!Korang berdue !"

Saye hanye kan beri gambaran sikit ye tuk gaya mereke dipoto.....

Saye hanye kan beri gambaran sikit ye tuk gaya mereke dipoto

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

Haaa....itu salah satu posenye ye...harap harap tak de yang kecewe oleh part yang ni....

Akhir acara

Sekarang Boboiboy dan yaya akan mengalungkan seikat bunga kepada para hadirin.Ketika semuanya sudah bersiap,Boya pun mengalungkanya.Seikat bunga itu terbang.Lalu berhasil diraih olrh kedua tangan.Itu adalah ying dan fang.Mereka saling pandang,hingga tiba tiba jantung mereka berdegub tidak karuan.Mereka berdua pun blushing tanpa sebab.

Kayaknya mereka pun kan berjodoh😂😂😂

Oke....sampai sini ye...ini pun dadakan sangat aku buatnye....

Bye semueee

𝚈𝚘𝚞 𝙰𝚛𝚎 𝙼𝚢 𝙵𝚞𝚝𝚞𝚛𝚎✓Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang