Az ürességérzet már egy idő után nem vicces. Persze, egyáltalán nem vicces ha az ember üresnek érzi magát, de ez a folyamat általában rövid ideig tart, aztán minden ismét visszaáll a régi kerékvágásba. Az viszont már egyáltalán nem vicces, amikor sok idő elteltével is úgy érzed, mintha semmilyen érzelem nem lenne benned. Nagyon régóta. Szinte már egy éve.
A legrosszabb benne az, ha azt sem tudod, honnan indult. Vagy hogy mi váltotta ki. Vagy hogy pontosan mikor. És még csak azt sem mondhatod, hogy szomorú vagy, vagy fásult, ne adj' Isten depressziós...
A legjobb szó amivel körülírhatod, az a kiégés. Lelki kiégés, szellemi kiégés. Céltalan létezés. Se nem szomorú, se nem boldog állapot. Amikor már szinte egyáltalán nem tudsz lelkesedni semmiért, még azért sem, amit szívből szeretsz, azért sem, ami a világot jelenti számodra. Ideig-óráig boldoggá tesz ugyan, érzed az izgatottságot, de nem annyira intenzíven, mint régen. És ez összetöri a szívedet. És összetör téged is, mert ez az elveszettség, ez az érthetetlen káosz ami benned lappang az őrületbe kerget. És nem tudod, mivel űzhetnéd ki. Mert próbálkozhatsz akármivel, egyszerűen csak nem megy. Mintha már semmi vagy senki sem tudna érzelmeket előcsalogatni belőled. Mintha halott lennél belül.
De nem vagy szomorú. Ez a legdurvább az egészben. Nem alakul rosszul az életed, sőt, egyre jobb lesz minden. És mégsem tudsz boldog lenni, mégsem tudsz felhőtlenül örülni. Mert nem érzed. Egyszerűen csak nem érzed. Nem érzel semmit és így már semmihez sem tudsz lélekkel, szívvel hozzányúlni. Nem tudsz olyat produkálni, ami elkápráztasson másokat vagy saját magadat.
Napestig guglizhatod a tüneteidet, akkor sem fogsz választ találni rá. Sejted, hogy valami mentális vagy lelki betegség lehet, de mégsem fér össze a leírtakkal. Mert nem vagy szomorú. Nincs rossz életed. Aktív vagy, csinálsz dolgokat. Emberekkel ismerkedsz és kijársz velük folyamatosan. Élsz.
És mégsem élsz. Mert nem tudod ÁTÉLNI. Nem tudot ÁTÉREZNI.
És ha van valami, ami nagyon rémisztő, hát ez az.
KAMU SEDANG MEMBACA
Rain Drops - Esőcseppek
AcakEsőcseppek, avagy Rachel Humphrey éjjeli, mély filozofálásai, de nem csak! Mivel úgy gondolom, hogy valahol az univerzumban biztosan van értelme annak, amiken én éjnek évadján, alvás helyett gondolkodom, úgy vélem jó lenne kiírni őket magamból, még...