Kudret: " Halil ağa zamannı geldi başlayabiliriz.
Halil ağa tamam, Kudret ağa hemen çağırıyorum, annemleri...
Halil ağa telefon açar anne Gülizarı al gel Kudret ağa da nikah memurunu arar nikah memuru da gelir. Züleyha nikah memurunun geldiğini görünce aklına kızı Leyla gelir, kahrolur ve kızına ben seni koruyamadım.
Kudret bu yaşta seni evlendirecek diye ağlamaya başlar. Leyla: " hayır anne babam bu kadarını da yapmaz herhalde, eğer öyle bir şey yaparsa inan canıma kıyarım. Zeten bıktım artık, babamın, babaannemin yaptıkların dan bazen kaçıp gitmek istiyorum. Sırf size zarar verecek diye; gidemiyorum. " Derken Halil ağanın ablası Gülizar, annesi ve bütün akrabaları da gelirler. onları gören misafirler aralarında konuşmaya başlarlar. Çünkü Kudret ağa daha bekarken, Rahşan hanım Gülizar'ı Kudret'ağaya istemiş, Gülizarın ailesi de razı gelmiş. Fekat Kudret ağa istanbula gidip Züleyha'yı görmüş ve ona aşık olmuş herkesten habersiz Zuleyha ile evlenmiş...
O günden sonra, Halil ağanın ailesi ile Kudret ağanın arasın da bayağı bir sorunlar olmuş. Fakat zamanla barışıp aralarındaki husumeti bitirmişler ve
Kudret ağa Züleyha'nın erkek çocuk doğurmayacağını öğrenince; Züleyha'ya inat, gitmiş Halil ağa ile konuşmuş Gülizar ile, evlenmek istemiş Gülizar Bu yaşına kadar Kudret ağadan başkasını sevmediği için hemen razı gelmiş...
Ve Gülizar gelip Züleyha ya nispet eder gibi Kudret ağanın koluna girer. Züleyha şaşkın, şaşkın onlara bakar ve Kudret Züleyhanın kalkıp hesap soracağını düşünür hemen konuşamaya başlar. "Saygı değer ağalar hepiniz bu izdivacı bilmiyordunuz. Daha doğrusunu isterseniz, bende bilmiyordum. Bir hafta önce karım Züleyha doktora gitmiş, doktor çocuğunun kız olduğunu söylemiş. Eşim buna çok üzülmüş, ve bana bir erkek çocuk veremediği için kendini suçlu hissetmiş. Bu yüzden ısrarla benim evlenmemi istedi ben her ne kadar hayır desem de ona sözümü geçiremedim ve beni evlenmeye ikna etti, öyle değilmi Züleyhaaa? Züleyha tam hayır benim bundan haberim yok demek istese de, Rahşan hanım: " Züleyha sakın haberin yokmuş gibi davranma!
Senin Sümeyye ile ne oyunlar oynadığını öğrendik ve eğer sesin çıkarsa bu izdivaca engel olursan; seni de karnındaki kızını da yaşatmam...
Züleyha: " ağlayarak, anne beni buna siz mecbur ettiniz. Neden suçlu benmişim gibi davranıyorsunuz? Rahşan hanım: " Züleyha kalk ve Kudrettin söylediklerini doğrula. Evet ben kocamın evlenmesini istedim de yoksa gerisini sen düşün..."
Züleyha ağlayarak ayğa kalkar titrek bir ses tonuyla evet! Evet! Ben, ben Kudrettin soyu devam etsin diye evlenmesini istedim der ve fenalaşır eli ayağı titremeye başlar. Leyla ile Sümeyye Züleyha yı alıp konağa, götürürler. Sümeyye hanımım biz şimdi ne yapacağız? Rauf bunu duyarsa yıkılır. O benden asla bir şeyler saklamaz, ondan bu kadar büyük bir şey sakladığımı öğrenince ben biterim. Raufun bana karşı bütün güveni yıkılır. Hanımım lütfen yardım et! Bir şeyler söyle ben şimdi ne yapayım? Züleyha hıçkıra, hıçkıra ağlayarak. Sümeyye benim senden başka kimsem yoktu, bura da bir sen vardın. Şimdi senin başını da ben yaktım. Kudretin ne kadar kurnaz bir insan olduğunu hiç düşünemedim ve yine zulmüne yenik düştüm...
Sümeyye hanımım ya gelip bizi öldürürse? Ya ağalar da ölümümüz için emir verirlerse? Hanımım lütfen bir şeyler yapalım. Burada durmaktan korkuyorum." Züleyha: " Sümeyye sen git eşyalarını topla, neyin varsa, neyin yoksa hepsini topla ben Mahmu'da söyleyeceğim. Mahmud biletini kesip seni İstanbul'la Raufun yanına göndersin ve oraya gidince sakın Raufa hiç bir şey söyleme! Ben Raufu arayıp olan biteni anlatırım..."Sümeyye: " hayır hanımım ben seni tek başına burada bırakamam. Zaten Gülizar hanım da gelip başına belâ olacak. Seni onunla; bırakıp gitmek istemiyorum..."
Züleyha: " hayır Sümeyye sen sırf benim için çocuğundan vaz geçiyordun. Sen bana gerçek bir dost olduğunu kanıtladın. Bundan fazlasını yapmana izin veremem ve sen gitmek istemezsen bile ben seni zorla göndereceğim. Çünkü senin hiç bir suçun yok! Hiç bir suçun olmadığı halde ceza çekmene seyirci kalamam..."Sümeyye: " Tamam hanımım gideceğim. Fakat bana söz vermeni istiyorum sen benim öz ablamsın sakın bunu unutma bana bir ihtiyacın olusra ne olursa olsun bana söyleyeceksin.
Seni hiç bir zaman unutmayacağım ve inşallah bir gün Kudret ağam sana haksızlık ettiğinin farkına varıp, hakettiğin hayatı sana sunar..."
Züleyha: " inan Sümeyye artık
Kudret'ten hiç bir beklentim olmaz
Çünkü onun yaptıkları beni ziyadesiyle
Ondan bıktırmış. Benim tek derdim çocuklarımın hayatı, bilakis Kudret'tin iyi bir baba olduğunu bilseydim hiç bir derdim olmazdı. Fakat, o iyi bir eş olmadığı gibi, iyi bir baba da değil.
O sadece kendini düşünen bencil bir İnsan..."
***
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Zerya
General FictionZerya, daha annesinin karnında. Annesi 8 aylık hamile. Zerya'yı herkes erkek biliyor. Baba Kudret, doğunun en kıdemli ve zalim ağalarından. Yeni doğacak çocuğuna dünyayı hazırlamış. Erkek bebekler için ne varsa almış. Anne Züleyha olacaklardan haber...