"Alish, boss... She kidnapped" ujar Jack separuh menjerit.
"what?" kelihatan wajah Qhai bertukar bengis. Syakeera melihat sahaja.
"err, kenapa ni?" tanya Syakeera.
"kau... Assassin, right?" tanya Qhai kepada Syakeera membuatkan tuan punya badan itu terkejut. Begitu juga dengan Jack dan Nick.
"mana kau tahu?" tanya Syakeera.
"huh, mana aku tahu tak penting. Kau kena tolong aku dapatkan Alish balik" ujar Qhai.
"heh, no way" sinis Syakeera berkata.
"kau nak berapa? Aku bayar" kata Qhai. Tetiba air muka Syakeera menjadi keruh.
"i don't want your money" ujar Syakeera.
"then, what you want?" tanya Qhai sedikit menekan.
"aku nak tahu dari mana kau tahu siapa aku. Dan aku nak tahu siapa kau" kata Syakeera. Qhai tersenyum sinis kemudian menggeleng.
"mind your own bussiness" ujar Qhai.
Syakeera mengeluarkan sepucuk pistol lalu dihala kearah Qhai. Qhai tersenyum sinis apabila melihat Nick dan Jack turut mengacukan pistol kearah Syakeera.
Perlahan-lahan Syakeera menjatuhkan pistolnya dan mengeluh berat tetapi matanya masih tajam memerhati Qhai.
Manakala Qhai tersenyum kemenangan, dia menyuruh Jack dan Nick menyimpan balik pistol mereka.
"back to our plan. Jack, kau suruh Roy detect location Alish. Dan cari siapa yang buat semua ni. Lepastu arahkan budak budak untuk siap sedia" arah Qhai.
"sí" jawab mereka berdua serentak. Nick dan Jack keluar dari office Qhai meninggalkan bossnya bersama Syakeera.
Kemudian Qhai memandang Syakeera dengan pandangan sinis.
"ouh, btw aku Axia. Leader kumpulan Black Ace"
"Black Ace? Tak pernah dengar pun? Kau siapa, hah? Mana Qhai?" tanya Syakeera dengan muka merah bermakna dia marah.
"ouh, that's girl? I don't know where she is" ujar Axia selamba.
Guys, what's going on here.... Help me please...
Perlahan lahan Axia membuka topeng mukanya. Dan kelihatanlah wajah seorang perempuan yang Syakeera tidak kenali.
"aku tanya kau ni perempuan, kau siapa dan mana Qhai?" soal Syakeera geram.
"huh, i have told you right... I'm Axia and i don't know where she is" jawab Axia sinis.
Okay, korang mesti peningkan dengan citer ni. Okay, meh sini nak citer.
Masa Roy dan Qhai tengah bercakap tadi, tu bukan Qhai sebenarnya... Tu Axia... Faham? Dan pasal Roy tu? Haa, itu memang real Roy. Kiranya, diorang dah kena tipu dengan Axia la ni. Haa, gitu la al-kisahnya... Tak faham comment tepi, sebab author pun tak faham ngan apa yang author cakap ni. Maaf, author melalut.
"kenapa kau dekat sini? Apa kaitan dia dengan kau? Alish kena culik tu semua angkara kau kan?" Syakeera bertanya dan soalan akhir sekali tu dia hanya menebak sahaja.
Sekali lagi Axia tersenyum sinis.
"yes, memang rancangan aku. Hahaha, tak sangka kawan Qhai ni memang bijak eh. Assassin pulak tu" sempat lagi hidung Syakeera kembang akibat dipuji.
"btw, aku dekat sini untuk balas dendam pada Qhai. Huh, alang alang kau menyebok dekat sini, kau pun join la jadi umpan aku eh" seusai Axia berkata, Syakeera berasa pening dan rebah. Dia disuntik ubat tidur.
YOU ARE READING
The Dark Secret Mafia
Action"je suis un Assassin, un voleur et la plus grande mafia du monde" Qhai Alexandria Storm. Dia telah dibuang keluarganya kerana kakaknya yang berdendam dengan atas sebab yang tidak diketahui. Dia seorang CEO disebuah syarikat tersohor di Perancis. Dia...