Chapter 17

1.2K 55 4
                                    

"ops, jangan terasa hati. Gurau je. As you know, jawatan kuasa kewangan syarikat kita dibawah En. Lilianz Taylor. But now, beliau ingin bersara atas faktor usianya yang sudah tua. Jadi, jawatan kuasa kewangan kita yang baharu ialah, saya persilakan....."

"Yayazz Taylor"

Satu tepukan gemuruh yang diberikan oleh semua staf yang berada dalam dewan.

Yayazz terpaku sendirian. Dia tanpa sedar sudah berada diatas pentas. Ditepinya ada En. Lilianz tersengih.

"congrats dear" ucap En. Lilianz.

Yayazz membuat muka yang bermaksud 'explain to me now, papa'

Muka tua en. Lilianz dipandang Yayazz kemudian diiringi wajah Qhai yang dingin. Dan yang terakhir iaitu Adrien yang tersengih memandangnya.

Skip.. (Korang pikir la ape jadi lepas tu)

************************
Qhai membuka leptopnya dan

1
2
3

Hacchom..

Dia terbersin. Huk haks. K, hambar.

Tok.. Tok.. Tok..

"come in"

Klak..

Pintu dibuka. Maka terpancullah wajah Roy, Jack dan Nick. Eh, nak ape la diorang ni.

"hah, korang pehal duh datang sini? Tak de kerja?" dengan muka sedingin ais dia bertanya.

Roy memandang tepat anak mata hijau bersinar Qhai. "rumah kau kena pecah tadi" ujar Roy serius.

Huh. Qhai memandang wanita dihadapannya itu dengan riak tenang.

"ape yang diorang ambil?" tanya Qhai.

"nothing, boss. Bini aku sempat nampak and bodyguard kau pun tangkap diorang" jelas Nick.

Fyi, isteri Nick bekerja dengan Qhai jugak sebagai Maid.

"diorang berapa orang?" tanya Qhai lagi.

"3 orang rasanya" Jack menjawab. Qhai mengangguk.

"petang ni aku pergi mansion. Korang campak la mereka tu kat mana mana dulu. Nanti aku uruskan" ujar Qhai.

"campak dalam bilik seksa? Hehehehe" Roy ketawa seram. Qhai hanya membuat tangan 'okay'.

"dah blah" halau Qhai. Maka terkedek kedek lah mereka bertiga keluar.

Mereka bertiga berselisih dengan Alish yang baru masuk dalam bilik Qhai membawa plastik bag.

"wow, pebenda tu?" mata Qhai bersinar sinar. Namun Alish memberi pandangan kosong. Terus Qhai mencebik.

Benci ar, time aku happy ni happy la jugak.

Riak wajah Qhai kembali kosong. Apelah.

"nah boss. Adrien suruh hantar ni dekat boss. Katanya semua dah di setup tu" ujar Alish.

Plastik bertukar tangan. Qhai membuka kotak yang ada dalam plastik itu.

Terkedu dia. Rasa nak menangis pula tengok apa yang ada dalam kotak. Terharu weyh dengan pekerja dia.

"wow, baik jugak Adrien kasi boss iPhone ni" Alish turut kagum.

"cantik arr. Tak payah pikir nak pergi beli. Aku baru cadang nak pergi mall dengan kau cari phone baru. Alang alang tu belanja kau sekali. Tapi dah ada ni. Selamat duit aku. Hahahaha" ujar Qhai sambil tersengih.

"what the heck? Huaaa, ni semua salah Ad. Benci, benci, benci. Hiks kalau tak tadi aku dah dapat iphone. Huhu." kata Alish dengan wajah masam.

Qhai masih lagi tersenyum sambil membelek ip nya itu.

"malam ni kau suruh Quesyaa datang mansion" arah Qhai.

"yela" balas Alish sebelum pergi.

******************************
Mansion Dark Secret, 16:35p.m.

Qhai memandang tiga orang penceroboh rumahnya dengan tajam. Qairyl disebelah sedang menjengkilkan mata. Dan Qui.

Sedang minum coffee dengan nikmatnya.

"seriously, Xander?" Qairyl memandang dengan kening terjongket.

"what?"

"huh, nothing"

Muka tiga orang penyangak itu kelihatan takut memandang Qhai.

"korang bertiga ni buat apa dalam rumah aku, hah?" tanya Qhai tegas.

"a-ampunkan kitorang. Kitorang tak sengaja" kata salah seorang dari mereka.

Qhai pov

Hurm, muka macam kanak kanak tak cukup kasih sayang. Ada hati nak merompak rumah orang.

"umur korang berapa?" tanya Qui.

What the? Ada ke mafia tanya soalan macam tu. Mereka masing masing diam tak bersuara.

"woi, orang tanya tu jawab lah" jerkah aku. Terhinjut bahu mereka. Huh

"e-enam b-belas" jawab mereka serentak.

"huh, ada pun mulut. Ingat dah bisu" ujarku. Hurm, melihat pada mereka ni... Aku rasa diorang ni gelandangan. Pakaian dah lusuh. Muka pulak comot.

Ey, sedap kau kutuk orang. Haha.

"apa nama korang?" tanyaku.

"Zyen"

"Violet" nama perempuan. Yup, ada seorang perempuan dalam kalangan mereka.

"Ravn"

Aku mengangguk.

"Ryl, bawak balik dorang ni pergi rumah aku. Xander, kau ikut sekali"

Qui yang sedang minum ketika itu tersedak.

"why me?" tanyanya dengan pokerface.

"eh, kau ni banyak songeh bodo. Buat jela" kata ku. Ah, lantak la abang sendiri ke abang angkat ke. Kisah ape aku.

"kau panggil aku bodo?"

"oui(yes)"

"cau" dan aku berlalu pergi untuk pergi bersiap. Qriesya pesan dekat Alish suruh pesan dekat dia yang malam ni ada buat dinner ape entah. Hahaha.. Ni yang Qhai suka. Makan free wuhuu... Alish cakap Leo nak belanja. Siapa Leo? Macam kenal. Ah, kesah la dia. Janji makan free.

Hehe.. Cukup la... To be continue

The Dark Secret MafiaWhere stories live. Discover now