Chapter 26

1.2K 55 3
                                    

"angkat tangan korang sebelum aku tembak" ujar Silent dari belakang.

Qhai dan Alish berpusing sambil mengangkat tangan. Bibir mereka menyimpul senyuman sinis.

"ouvre la porte, Silencieux. aidez-nous et nous vous aiderons à sauver votre sœur(open the door, Silent. help us and we will help you to save your sister)" ujar Qhai.

Giliran Silent pula tersenyum sinis. kemudian dia ketawa halus. pada pendengaran orang lain, itu ketawa seram. tapi tidak untuk Qhai dan Alish. ia seolah olah ketawa orang psiko.

"pensez-vous que j'y croirai?(do you think i will believe it?)"

"its up to you" kata Qhai sebelum menyepak tangan Silent ketika dia sedang berfikir. Pistol ditangan Silent terlepas. Qhai mengambil pistol itu lalu menembak cctv yang ada disitu.

"ergh, my hand. i though you just pretend to kick my hand" marah Silent.

"je suis désolé" Qhai memohon maaf dengan muka mengejek. Alish disitu terpinga pinga.

"que s'est-il passé ici?(what's happened here?)" tanya Alish.

"entah, kau tanya lah boss kau tu" ujar Silent sambil mengeluarkan M16 kemudian dia memasukkan peluru kedalam senjata itu.

"weh, boss. Bukan kau dengan Silent tu musuh ke?"

"Silent je musuh aku... Syakeera masih kawan aku" balas Qhai selamba.

"ape bezanya?" tanya Alish lagi. Qhai mengeluh perlahan.

"kau kalau tak banyak tanya memang tak boleh hidup eh?" tanya Qhai dingin. Alish tersengih dan menggeleng.

"aku kena lah tahu semua benda. kalau boleh aku pun nak tahu seluar dalam warna apa yang kau pakai hari ni" ujar Alish sambil tersengih kambing.

Ktuk!

"adeh, sakit boss"

"padan muka kau, ikut perangai siapa la kau ni" Qhai menjulingkan matanya keatas.

"eh, dah la tu. Ni dekat dalam sana ada 3 cctv. Dua cctv ada dekat diantara pintu masuk dan satu lagi duduk dekat hujung bilik bawah tanah ni. So what's your plan Alex?"

"thanks for the information, Silent. Kita guna bom asap ni" ujar Qhai dengan bangganya mengeluarkan bom asap yang dicurinya dari makmal Rayc.

"kau ambil dekat mana tu? Banyak betul kau rembat eh?" ujar Syakeera.

"aku curi... Dari makmal Quesyaa. Muahahahahaha" ujar Qhai sambil ketawa jahat.

"Rayc ke?"

"yelah. Siapa lagi kalau bukan dia" ujar Qhai.

"aku buka pintu lepastu kau lempar bom ni. Haa, ni aku ada bawak mask" arah Qhai.

"aik, kenapa aku yang kena lempar ni... Kau lah. Haa, kasi aku mask tu" Syakeera memprotes.

"kau nak pakai buat apa Silent? Kau dah lupa dekat muka kau tu dah ada mask?" Alish mengangkat keningnya. Syakeera pula tersengih apabila dia tersedar bahawa dia tidak memerlukan mask yang dibawa Qhai.

Alish mengambil mask daripada tangan Qhai dan memakainya.

"dalam kiraan tiga.. Aku buka pintu kau lempar eh" ujar Qhai.

3...

"weyh mana aci, tho"

2....

"aci kat india"

1...

Bam!

Qhai membuka pintu. Dengan gelabahnya Alish menolak Syakeera dengan kuat membuatkan dia hilang keseimbangan. Bom asap ditangan terlempar dan Syakeera jatuh seperti nangka busuk.

The Dark Secret MafiaWhere stories live. Discover now