Forgive me? : 33

697 78 1
                                    

Lama juga aku menangis. Taehyung senyap membatu tanpa bicara. Matanya hanya memandang ke hadapan. Aku jadi hampa.

Aku segera ingin bangun meninggalkan dia. Tindakan refleks Taehyung menyebabkan aku terdorong ke dalam pelukannya.

Dia berdehem. Tangan kanannya mengelus lembut rambut panjangku.

"Dah lama aku tidur Jess. Aku rindu kau macam nak gila, Jess.. Jessica Park."bisik Taehyung di telingaku.

Dia mendaratkan bibir di cuping telingaku.

"Maafkan aku untuk semuanya. Forgive me, Jess "

Taehyung meminta maaf.

"Sebelum bala menimpa aku, aku banyak lukakan hati kau. Aku minta maaf Jess"Taehyung mula menangis teresak-esak. Jarinya mengusap permukaan perutku yang berlapis.

"Baby dalam kandungan ni.. Anak aku?"Taehyung menyoal perlahan.

Dia memeluk aku dari belakang. Satu ciuman pula singgah di leher aku. Kedua-dua tangannya mengusap perutku.

"Ya Taehyung. Saya tunggu masa nak melahirkan saja taehyung. Nanti awak teman saya ya? Sambut anak kita sama-sama"soal aku kepada Taehyung.

Mendengar sahaja soalan aku, Taehyung mengeratkan lagi pelukannya sehinggakkan aku berasa sesak nafas.

Bahunya aku pukul manja. Rambutnya aku belai manja.

"Tak lawaklah Taehyung. Nak bagi saya sesak nafas ke? Taulah rindu."aku bergurau untuk menceriakan suasana yang semakin suram itu.

Taehyung berpaling menghadap aku. Mata aku tertumpu ke arah bibirnya yang pucat lesi.

"Untuk kali terakhir, aku nak beritahu kau. Aku sayang, cinta kasih terhadap kau. Kau perlu tau cinta aku terhadap kau terlalu dalam dan tidak akan pupus untuk selamanya. Saranghaeyo Jessica Park "

Aku baru membuka mulut untuk membantah. Taehyung meletakkan jari telunjuknya di bibir aku.

"Jess, dengar cakap Tae boleh?,"

Aku angguk kepala dalam keterpaksaan.

"Aku sayangkan kau Jessica. Kali pertama aku lihat wajah kau. Aku dah fall in luv. Mungkin aku bukan yang terbaik tapi kau perlu tau cinta dan sayang aku terhadap kau terlalu dalam..

Aku terdiam. Terharu dalam masa yang sama menanti kata-kata Taehyung yang seterusnya.

Jadi kau balik rumah nanti, cari kunci bentuk luv bawah tilam lepastu buka wardboard putih aku paling bawah sekali. Kau ambik kotak yang berbentuk love tu ya?"

"B-baiklah Taehyung"aku balas dengan sebak. Entah mengapa air mata aku degil untuk mengalir lagi dan lagi.

"T-tae nak Jess ucap saranghae dekat Tae sebaik sahaja Tae letak kepala Tae atas bahu Jess. Boleh tak Baby? "

Kata-kata yang terbit dari bibir pucat Taehyung memberi petanda kurang enak kepada aku.

Aku rasa terlalu sedih. Air mata turun lagi. Taehyung lap air mataku menggunakan jarinya. Dia dekatkan wajahnya ke arahku.

Dia memulakan ciuman seolah tiada lagi hari esok. Seakan dia ingin menyampaikan perasaan yang terpendam dalam hatinya.

Aku manarik leher Taehyung dan membalas sentuhan bibirnya. Taehyung tersenyum gembira. Bau badannya yang menggoda menghangatkan lagi suasana pada petang itu.

Dia menghadiahkan ciuman lama di perutku.

"Anak Daddy jangan nakal tau. Dengar cakap mummy "

-tbc-

[C]Mr Sugelus •Kth•Where stories live. Discover now