Taehyung satu hal. Bila aku bising barang dapur dah hampir habis, baru tergedik-gedik nak heret aku ke shopping mall.
Sekarang kami berada di Jiminah Bieber's Shopping Mall.
Bahu Taehyung aku cuit perlahan. Namun tidak dihiraukan olehnya. Sebaliknya dia lebih menumpukan perhatiannya terhadap barang treasure nya tersebut.
Aku menjeling perlahan susuk badan Taehyung yang mengerling nakal ke arahku.
Bangang punya suami.Ada dia heret aku masuk dalam kedai boxer lelaki. Habis lelaki lain pandang aku lain macam. Malu tau tak?
"Baby, warna apa sesuai ya? Grey atau red?"
Halah, halah. Dia tanya aku pulak.
"Ei, apa tanya saya. Awak kan nak pakai. Awaklah pilih. Urgh"
Taehyung memandang tidak puas hati ke arah aku. Bibirnya tersungging satu senyuman sinis.
"Alah, nanti kau jugak yang tengok aku pakai boxer ni. Kau kan satu-satunya manusia yang tengok Taehyung junior"
Ujar taehyung separa kuat. Rona wajahku bertukar merah apabila pekerja yang sedang memerhatikan kami tertawa perlahan.
"Nanti kau jugak rasa nik- jkjkssjsh"
Mulutnya segera ditekup oleh aku. Bukan boleh buat main taehyung ni. Kalau dia nak sebut, dia sebut je.
"Shuhh. Ambik warna merah. Dah pergi bayar. Saya tunggu dekat luar"
Kaki dihentak ke lantai tanda protes. Bibir dicebikkan lalu dibawa langkah ke kaunter sambil bibir comel milik Taehyung tidak henti-henti membebel.
Ei, mamat ni. Nak je aku hempuk-hempuk kepala tiga suku dia tu. Kerja nak naik daun je.
Suasana di dalam mall aku perhatikan. Bingit. Tak ubah macam dekat club.
Jam di pergelangan tangan aku tilik.Lamanya Taehyung bayar boxer dia. Boleh mereput aku kat sini. Penat berdiri, aku duduk.
Sedang ralit aku menunggu kedatangan Taehyung, satu susuk tubuh melabuhkan punggungnya di sebelahku.
"Hei, kau buat apa kat sini Jersi?"
Telingaku memanas apabila si pemanggil memanggil namaku salah. Kepala ditoleh menghadap si penyapa.
"Aku Jeon Jungkook. Sahabat Syurga Neraka kau. Dah tak kenal ke?"
Lah. Anak Jeon Jebon rupanya. Patutlah senget semacam aje.
"Kenal. Kenal sangat. Kau asal boleh tersesat dekat mall ni? Bukan kau tak suka shopping ek? Ke kene sampuk ngan mak juon?"
"Tak adelah. Aku tersalah pijak tempat. Hajat nak singgah kedai runcit eomma jinnie je. Entah macam mane aku muncul kat sini. Alang-alang dah datang sini, aku redah ajelah. Nak beli patung iron man. Yang lame dah kene telan dengan kucing aku."
Berjela panjang penjelasan jungkook. Aku angguk perlahan kepala aku. Manalah taehyung ni. Lambat lagi ke.
"Kau.. Buat ape kat sini jersi?"
"Tunggu husband aku. Dia beli barang tadi. Sampai sekarang tak datang-datang"
Permukaan jam aku tenung lagi. Dah 10 minit dah berlalu. Mana dia ni?
"Aku rasa suami kau tengah sakan shopping lagi tu. Jomlah teman aku beli barang dulu. Tinggalkan suami kau tu dulu. Nanti pandai-pandai lah kau text dia ke apa. Haa jom!"
Tanganku ditarik jungkook mengikuti langkahnya. Eh, jengkuk ni suka hati dia je nak tarik-tarik aku. Langkahnya diikuti oleh aku.
Kami masuk ke dalam kedai tutti frutti shop.
Tanpa disedari, Jessica telah melupakan tentang Taehyung yang turut mencarinya.
-tbc-
YOU ARE READING
[C]Mr Sugelus •Kth•
Romance"I love u Taehyung. Saranghaeyo, Kim Taehyung. F-forever. Tidur elok-elok Taehyung" - Jessica Park "Seokjin. Kim Seokjin, your worlwide handsome. Nice to meet you dear Jess." - Kim Seokjin Seorang lelaki asing yang menyelit masuk dalam hidupnya tela...