Bab 11

17 4 0
                                    

“ Sayang?” sapa Naiem sambil memeluk Hawa dari belakang. Hampir melatah dia yang sejak tadi ralit membasuh beberapa cawan dan pinggan. Pili air ditutup lalu meleraikan tangan Naiem yang memaut pinggangnya itu sambil tersenyum. Mimpi apa si Naiem ni panggil si isteri 'sayang'. Amazing!!!

Sudahlah semalam masam je, dengan dia pun tidak mahu bercakap. Jam 12 malam baru lelaki itu balik. Kemanalah suaminya pergi melepaskan segala keberatan dihati? Hadui..

“ Awak panggil saya apa tadi? Cuba panggil sekali lagi.” usik Hawa sambil mencuit dagu si suami sehingga membuatkan lelaki itu tergelak. Jika dilihat dari jarak yang dekat, rupanya lelaki itu mempunyai mata hazel berwarna koko muda. Hensem and cute.

“ Sayaaaaannnngggg, corryyy...” rungut Naiem manja sambil membuat '👉👈'.

Lahai, janganlah cute sangat wahai suamiku. Bahang kang. Woii, apa aku mengarut ni. Adehh. Dahi Hawa berkerut. “ Sorry? Kenapa?”

“ Sebab semalam saya tinggal awak sorang-sorang sampai awak tertidur.” Tak sangka pula dia keluar sehingga larut malam, tak ada jam oii. Lagipun dia hanya duduk bertingguk ditaman flat itu sahaja. Haihh...memikirkan tentang duit memang tak habis.

Hawa berfikir sejenak. Memang betul, Naiem meninggalkan dia keseorangan sehingga larut malam sampai dia terlena. Haihh... “ Awak pergi mana semalam?”

“ Err...pergi hirup udara segar.” Naiem cuba memberi alasan sambil tersengih. Banyaklah kau punya udara segar malam-malam. Orang tidur kau pergi merayau. Hadehh... Mujur merayau ditaman, kalau dihutan, tak ke orang anggap kau ni vampire dengan wajah kacak centu.

“ Yeke? Cam tipu je?” Jari telunjuk Hawa diputarkan dihadapan muka suaminya.

“ Yelah, sayang tak caya kat titew ke?” Naiem membuat muka sedih. Cute dia tak boleh nak bagitahu, rasa nak penyek jee...hahahahaha... Dahlah cute, hensem pula tu. Tahniah Hawa, tahniah!!

Hawa tergelak sambil menggeleng kepala. Cute tu memang cute tapi lawak pun ada. Macam budak-budak ooo. Lahaiii...

Naiem turut tergelak sehingga menampakkan lesung pipitnya.

“ Sorry tau, Hawa.” Tangan si isteri dicapai.

Hawa mengangguk lalu menyambung kembali kerja rumah yang tergendala tadi. Haihh, ingatkan hidup aku derita sebab susah rupanya lebih bahagia. Sebab itulah dia tak pandang mana harta. Ada harta belum tentu bahagia. Tapi, dia rasa, kalau Naiem kaya...huishh, untung gila lah dia.

•••••••••

Tq bagi yang baca novel tak berapa best ni🤗

Jangan lupa ye vote setiap bab🌼

Maaflah kalau ad part ii annoying😁

Tasbih Cinta KitaWhere stories live. Discover now