Bab 4

892 25 2
                                    


|

|

|

|

      "Sya...tu bukan suami kau ke?"

     Fariesya menoleh. Membulat mata rasanya. Mata terasa panas. Hati macam dicarik-carik. Kaki terasa jelly . Apa dosa aku Ya Allah?!

     Diana memandang tajam. Terasa sakit mata tengok dua ekor kambing sweet-sweet. Apa tak ada tempat lain nak date? Aku siku karang! Bini lawa tak nak jaga. Nak juga perempuan seksa! Kepala letak dekat lutut memang macam ni.

      "Sya tak payah kau nak beriya nangis...lelaki macam tu boleh pergi mati! Kau tak payah nak berlembut dengan dia...kau kena tahu otak dia tu guna punggung ayam,macam tu jadinya!" Amuk Diana.

      Fariesya tersentak. Ya Rabbi! Apa aku teringat lagi fasal benda tu!

      Melihat cawan berisi air kopi. Mukanya muram. Kosong fikiran dibuatnya. Habis melayang jauh dibawa angin. Apa yang tahu hanya termenung. Bagai dapat ubatkan hati yang rapuh dimamah manusia. Kenapa aku teringat fasal tu?harap-harap tak ada benda berlaku. Batin Fariesya.

      Keluh panjang mampu keluarkan. Rasa tak tenang dibuatnya. Nak aje lari sampai hujung dunia!

      Lirikan mata Fariesya terpaku susuk tubuh santai berjalan menuju ke dalam cafe . Tersentak dibuatnya. Kalut otaknya. Diambil kertas berpura-pura tengah baca. Dalam hati memohon lelaki itu pergi. Kenapa kau dekat sini?! Kenapa?!

      Dengan pantas. Mata wang di letak bawah cangkir cawan berisi sentenggah air kopi yang baru diminum tadi. Lantas langkah dikoyak. Bagai diburu pembunuh. Berlari-lari anak ke kereta mewahnya. Dikuak pintu kereta. Dihenyak kuat sit car . Terkejut bukan kepalang! Rasa nak tercabut jantung macam nak meletup!

      "Syafiq why you do this to me?...apa salah saya dekat awak Fiq...tak sempurna ke saya?...hsk...hsk..."Rintihnya perlahan.

      Berjurai-jurai air mata jatuh. Esakan pedih mampu diluahkan. Tak mampu gambarkan bagaimana sakit tu sendiri. Hanya Tuhan tahu sakit dirasai. Perkara yang perlu dielak habis hancur. Lelaki yang dia sanjung sudah menduakannya. Sudah lah teringat perkara buruk! Ni pula terjumpa dia?! Ya Allah! Kuatkanlah aku!

     Air mata dikesat pantas. Serta-merta melihat cermin. Habis bengkak. Mata sudah kemerahan bersamaan hidung. Lantas enjin dihidupkan menuju ke rumah. Dia memang perlukan rehat. Sakit ibarat baru sahaja dicengkam kuku besi dirasai tadi. Sekarang dia perlu rawat bekas luka sakit. Perih ya amat!
    

***

     "Haih..."

     "Berapa banyak kau nak mengeluh? Naik bosan aku...kau panggil aku nak dengar kau keluh ke apa bro?" Soal Kimi geram. Dah lah air tk order naik kering tekak aku oi!

      Syafiq memandang Kimi murung. Jelas amat riak wajah kelihatan sedih.

      "Eh apa fasal kau ni?.Bini lari ke?" Soal lagi Kimi.

      Syafiq buat muka menyampah. Teka pun agak-agak lah. Aku sepak tak ke sia-sia hidup kau.

      "Bukan lah toyol!...aku nak kau bagi pendapat aje lah!" Marah Syafiq.

      Kimi mengangguk faham dan kening terangkat tanda tanya.

      Syafiq rasa nak lempang anak Wan sorang ni. Ingat macho lah?kening pun macam angry bird !

     "Macam ni..."

    "Hah apa?"

     "Aku..."

      "Ye?"

      "Aku kan kimi...aku..."

      "Astagfirullahalzim! Sebelum aku sembelih kau baik kau cakap betul-betul. Aku...aku...aku ape?! Aku baling dekat laut karang!" Amuk Kimi. Aku.Aku.Apa?! gagap sangat nak cakap. Air mana oi. Ayaq mana ayaq?! Fuhhh panas boboi!

     Tersengih-sengih malu macam pokok semalu. Syafiq mengaru kepala tak gatal. Haih marah pula Kimi sorang ni. Orang dah serabut ni.

      "Aku sebenarnya nak Fariesya balik..." Jujur Syafiq.

      Berkerut dahi Kimi macam dah dahi atok-atok. What the funfair?! Nak balik?! Wah ingat senang ke?

    "Eh susah ni Fiq. Kau dah ceraikan Sya. Takkan kau nak jilat balik. Fuhh bro hati wanita bukan macam baer yang boleh ambik-ambik. Baik kau pikiaq betul-betul' Ujar Kimi serius. Mahu nanti Fariesya tu sakit lagi sebab Syafiq ni.

      "Sebab tu lah aku nak kau bagi pendapat. Serious I want her back!...aku tak boleh hidup tanpa dia Kimi...aku menyesal pilih perempuan tak guna tu!" Kimi terdiam.

      "Yelah nanti aku tolong..."Syafiq tersenyum makna.

      "Tapi Fiq..."

     "Apa?"

      "Baru aje tadi aku nampak Fariesya keluar dari cafe ni mase kau baru nak duduk" Ujar Kimi tak bersalah.

      "Apa fasal kau tak cakap awal-awal?!" Marah Syafiq sampai orang sekeliling memandang. Tak guna Kimi! Tahu tadi aku boleh dah pujuk Fariesya balik!

      "Bahalol! Sabar lah!..kalau kau kejar die. Mana tahu dia still rawat hati dia. Kan aku cakap perempuan bukan baer!..so calm down bro! You must give her time!"Pujuk Kimi.

      Syafiq kembali bertenang. Betul juga. Dia dah sakitkan hati Fariesya. Riak wajah menjadi sayup. Menyesal tak sudah. Bodoh sangat ikut apa kehendak Sofea. Fariesya awak tetap isteri pertama saya. Maafkan abang sayang.

    



Sorry korang. Author busy sangat sebb ade sepupu kahwin and author demam. Sorry sesangat. Hope korang still enjoy this story♡ sayang korang

Janda+Duda=Happy FamilyTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang