|》
|
》
|
》
|
"Diana!"
Diana tersentak. Terus memalingkan wajahnya. Matanya membulat besar.
"Sya!Rindunya aku!" Laung Diana gembira.
Diana memeluk erat sahabat baiknya. Bibir mengembang luas. Senyuman tak boleh diterangkan lagi. Hati membuak-buak rindu tak kesampain.
"Lama kau tak jenguk aku.Mentang-mentang bisnes dah maju... dah buzy sampai lupa aku!" Rungut Diana.
Fariesya tersenyum simpul. Mengada!
"Sorry la babe aku buzy ramai sangat sampai aku tak ade masa nak jenguk kau" Ujar Fariesya bersungguh-sungguh.
"Sokay aku faham aje kerja kau. Bisnesswomen lah katakan"
"Next time aku belanja kau makan" Umpan Fariesya.
"Eh betul ni?...wah makan dekat warung sedap eh?" Tanya Diana untuk kepastian.
"Yalah...makanan mana lagi sedap dari warung kampung kita tu" jawab Fariesya.
Diana mula bayangkan nasi goreng kampung. Wajahnya jadi bersemangat. Pandangannya kaku melihat budak kecil di sisi Fariesya.
"Syami!" Jerit Diana.
Syami hanya tergelak apabila Diana memberi kucupan rindu terhadapnya. Pipinya menjadi sasaran dicuit-cuit oleh Diana.
"Akak rindu Syami!...makin comel budak ni...geram aku!" Geram Diana tak keruan.
"Er Diana?"Gelak tawa Diana terhenti.
"Eh. Encik Adam!...kejap saya ambil Zairal...Syami kejap eh" Ujar Diana lembut.
Fariesya memberi senyuman kecil tatkala lelaki dihadapannya menoleh. Tangannya setia memegang tangan Syami.
"Hai..." Sapa Adam mesra.
Fariesya memandang huluran salam Adam seketika.
"Hai...sorry i'm muslim" Ujar Fariesya lembut.
Adam terkejut kecil.
"Oh yeke. Maaf saya ingat awak cina" Balas Adam malu-malu.
"Tak ape...awak ambil anak ke?" Soal Fariesya.
"Yes "
"Awak?" Soal Adam.
"Saya nak jumpa kawan saya aje...but the way where's your wife?"
"Saya duda" Adam tersenyum kelat.
"Ah! Sorry i don't mean it" Pintas Fariesya pantas.
"Sokay lady..what's your name? May i know?" Pinta Adam bersahabat.
"Fariesya...Fariesya Kaliesya" Jawab Fariesya.
"Nice name,just like you...saya Adam Mikael...nice to meet you Fariesya"
Fariesya tersenyum kecil. Fikirannya tiba menganggu.
"Lupa pula...saya pun janda" Ujar Fariesya.
Badan Adam kaku. Adam memandang budak kecil bersama Fariesya.Janda? That's mean dia dah penah kawin?. Why muka budak sekolah lagi ni.
"Lah yeke...muka awak macam tak kawin lagi" Terkejut adam.
"Haha ada-ada la awak ni...saya dah dua puluh lapan lah..." Tergelak Fariesya.
Adam mengangguk faham walaupun masih terkejut tentang perempuan dihadapannya.
"Daddy!..." Panggil Zairal.
Zairal laju berlari ke arah Adam.
"Jangan lari nanti jatuh!..." Tegur Adam.
Zairal didukung. Nampak jelas tangan berurat timbul. Fariesya memandang juga ada sikit tergugat iman.
"Diana,aku nak pegi beli barang ni..." Ujar Fariesya.
"Oh yeke...kalau macam tu wahai Encik Adam yang termacho dikalangan bapak-bapak dekat tadika ni sila temankan kawan saya" Arah Diana tanpa segan silu.
"Diana!" Bangkang Fariesya.
"Bye sweet couple!"
"Ish dia ni kan"
Gerutu Fariesya dalam hati. Ada ke patut suruh Adam temankan aku. Malu la aku. Tak guna punya kawan!
"So Fariesya?" Soal Adam tertanya.
Fariesya memandang adam. Pipi kemerahan menahan malu. Dipaksakan jua senyum.
"Eh tak ape Adam. Saya boleh pergi dengan anak saya aje" Ujar Fariesya malu.
Adam menggeleng laju.
"Kawan awak dah amanahkan saya temankan...kalau jadi apa-apa nanti dia tak nak jaga anak saya pula...so? Jom?" Balas Adam panjang.
Fariesya mengeluh pendek. Sungguh dia malu dengan laki dia baru kenal ni. Akhirnya bersetuju. Habis la aku!
Sorry nampak boring bab ni.....
MrGreen93here your story hope you like it!♡
KAMU SEDANG MEMBACA
Janda+Duda=Happy Family
RomansaFariesya Kaliesya berstatus janda anak satu. Kerana perselingkuhan,Fariesya memilih untuk menjadi janda. Satu pertemuan seorang duda anak tiga,Adam Mikael membuat dirinya tak keruan lagi. Adam membuatnya seperti dibuai mimpi yang indah yang tiada pe...