Bab 18

373 9 0
                                    

|

|

|

|

      "Fuh rosak mata aku!" Komen Khairul masih menonton agenda sweet antara adiknya,Farisya dan Adam. Acah-acah tutup mata.

      Laila mengeleng sambil mengerutkan dahi. Dasyat bhaii! Boleh berdarah hidung aku!

      "Kenapa Daddy pegang Mummy?" Soal Zairi.

      Si abang kembarnya,Zairul memandang Zairi kasihan. Menyesal aku tak sekolahkan kau dulu. Malu aku dapat adik suci sangat ni!

      Kali ini Khairul dan Laila mengerutkan dahi kalah nenek kebayan dekat tepi pokok mangga.

      "Mummy?" Soal Laila mahu kepastian.

      "Mummy Fariesya yang bagi kita orang panggil Mummy!" Sahut Zairi bersemangat.
    
      Laila mengangkat kedua kening tanda sedikit terkejut.

      Khairul malas nak tengok agenda tersebut, terus memanaskan enjin. "Kita pergi dulu. Nanti Daddy, Mummy ikut belakang."

      "Alah nantilah!" Pujuk Laila menahan tangan Khairul.

      "Aku single. Buat ape tengok bende yang buat mata aku sakit?." Benggang Khairul. Sakitnya ku disini didalam hatiku!

      "Eh-eh budak ni. Aku siku karang!"

      "Drama best ni!"

      "Drama kaki kau..."

      "Eh batang nisan ni!"

      Khairul memekakkan telinga. Malas mahu bertikam lidah dengan adiknya.

      "Woi!" Panggil Laila separuh menjerit. Buat bodoh je batang nisan ni! Nasib baik Syami tidur kalau tak mati aku pijak kau!

      Khairul terus membawa kereta. Membiarkan Laila mengamuk di sebelahnya.

***

      "Sa-saya okay je!" Balas Fariesya tersekat-sekat.

      "Baguslah awak okay."

      "A-awak." Panggil Fariesya yang masih menahan malu.

      Adam mengangkat kening sebelah.

      "Boleh tak a-awak lepaskan saya?!" Pinta Fariesya yang separuh menjerit.

      Mata Adam membulat. Segera Adam melepaskan gadis didepannya. "Sorry saya tak maksudkan nak pegang awak!" Jelas Adam cemas.

      "Tak apa. Kalau tak ada awak memang saya jatuh macam nangka busuklah jawabnya. Thank you Adam." Balas Fariesya dan menyelitkan senyuman kecil di pipinya.

       Tak semena-mena pipi Adam bersemu merah. Nasib sempat menoleh ke kanan.

      "Er tak apa. Okaylah awak Khairul dah jalan dah. Nanti dia orang tunggu pula." Kata Adam. Lantas masuk ke dalam perut kereta.

      Fariesya tidak mahu bercakap banyak. Fariesya hanya duduk diam didalam kereta. Manakala Syami bersama adiknya,Laila. Itu yang membuatnya dia risau.

***

      "Sudahlah tu. Kalau kau merengek nak Fariesya tu,jagalah kesihatan kau!" Membebel Kimi yang dari tadi jenuh melihat Syafiq yang masih tidak mahu makan kerana tanda protes. Ingat comel lah? Rasa nak sepak laju-laju tengok kau.

      "Kalau macam tu kau sampaikan Surat ni dekat Fariesya."

      Kimi menelan ludah kasar. I have bad feelings about this dude!

      "Okay tak apa..." Ucap Syafiq yang sengaja memanjangkan nadanya.


      "Okay fine bro! Demi kau aku buat tapi ni last and last and last untuk kau!" Ujar Kimi yang hampir mencabutkan rambutnya sendiri. Mahu aje dilemparkan tapi dikurung niatnya apabila sedar anak Yassim ni sakit.

      "Macam itulah member aku!" Sorak Syafiq sambil memeluk Kimi.

      "Hey don't touch me! I'm not bengkok!"

      Syafiq membuang muka. Menyampah! Tak Ada selera aku tengok kau. Badan macam gorila!

Janda+Duda=Happy FamilyTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang