Bab 17

617 16 2
                                    

|

|

|

|

     "Yes i got this latte!" Sorak Khairul.

      Adam membuat muka jijik. Tersedut-sedut macam tak pernah minum air tu,dengan muka minta tapak kaki aku.

     Buk! "Ah, I'm sorry!"

     Muka Khairul mencuka. Air Latte di pesannya tadi sudah mencium meja. Terus kepalanya teralih kepada orang menolaknya tadi.

     "Lah kau ke?!" Ujar Khairul lantang. "Hari itu kau langgar aku, hari ini pun kau langgar lagi?!"

     "Hey you,I bukan saje-saje nak langgar you!" Terang perempuan berdress merah jambu.

     "Kau ni siput...kalau dah tahu jalan macam tak tengok orang...tak payah lah pakai kasut tapak paku tu!" Perli Khairul habis-habisan.

     "Nasib baik langgar. Kalau kau hempap aku? Mati tak rela aku." Sambungnya lagi.

     "I bukan siput okay!...I Sofea!" Amuk Sofea tak tentu fasal. Sesekali beg tangan yang mewah itu memukul lengan Khairul.

     "Eh. Eh...pukul-pukul pula?...ingat comel lah?"

     "Khai...sudahlah tu!" Sampuk Adam cuba tenangkan keadaan.

     Sofea terus memeluk lengan Adam apabila Adam sudah berdiri. "You tengok mamat ni jahat dengan I" adunya.

     "Eh kau pegang tangan member aku pula!" Benggang Khairul.Lantas dia menarik Sofea supaya menjauh. Kalau Sya ada ni mahu dia pikir bukan-bukan!

     Adam sudah memicit dahi. Mula dah...

     "Eh apa ni?!" Marah Sofea.

     "Kau tak malu eh suka-suka pegang tangan orang?"

      "Suka hati I lah!"

     "Eh kasut paku ni..."

     "Dah. Tak payah bertekak... Cik Sofea kalau boleh tolong pergi. Saya nak bincang dengan kawan saya fasal kerja." Pujuk Adam
Memang dia tak mahu terlibat masalah ini.

     Sofea mendengus tidak puas hati. Terus mengoyak langkah ganas. Keras hentakan kasut tumit tingginya.

     "Nasib baik kau halau. Kalau tak aku lanyak dia betul-betul." Ujar Khairul masih terselit marahnya.

     "Aku tak nak tahu apa-apa...yang penting kau lap lah sikit air tu." Tegur Adam.

     Tak banyak bicara. Lantas Khairul mengelap meja. "Kalau air ni aku tak minum tadi. Memang basah baju aku." Rungutnya.

     "Gedik lah kau ni. Yelah aku belanja kau lagi...puas?"

    "Wow,nice bro...thanks!"

     Adam diam. Gajet dikeluarkan. Dibelek-beleknya.

    "Dam..." Panggil Khairul.

     Kening Adam terjongket atas. Macam ada udang disebalik maggie je.

     "Aku nak ajak kau balik kampung aku. Kau nak tak?" Soal Khairul dengan harapan Adam akan ikut bersama.

     "Anak aku macam mana?"

     "Aku bawak...kau bawak Sya lah...ni change kau nak pikat Sya...nak tak ikut?"

     Adam tersenyum makna. "Betul ni aku bawak Sya?" Soalnya minta kepastian.

     "Iye. Nak ke tak nak?" Bosan Khairul. Cakap aje lah nak. Aku sepak kepala budak ni karang berpusing kepala tu nanti!

     "Nak lah!" Sahut Adam semangat.

***

     Pin pin! Bunyi hon kereta tersidai diluar. Fariesya tak tentu arah mengambil barangnya.

     Segera pintu dikunci. Kaki mugilnya melangkah pantas sehingga batu kecil terlanggar.

     "Ah!"Fariesya menutup mata apabila dia mahu terjatuh. Tiba-tiba tubuhnya terasa terapung. Matanya dicelikkan sedikit. Lantas pipinya kemerahan.

     "Awak okay Sya?"

    








Sorry if tak best....and hope korang still setia dengan story sis ni♡

Janda+Duda=Happy FamilyTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang