chapter 12

192 4 0
                                    

P.O.V. Noreen

Louis is nu net twee weken wakker, maar de dokters zeggen dat hij weer achteruit gaat. 'Noreen zullen we nog ff wat eten hallen in de kantine?' Ik knik en ga in mijn rolstoel zitten. Dan rij ik naar Louis en help hem in zijn rolstoel. 'Weet je al wat je gaat doen voor werk als je uit het ziekenhuis bent?' vraagt hij dan opeens. 'Nou ik kan wel dag zeggen tegen mijn dans carrière. Ik heb te lang niks gedaan en met deze blessures kom ik nooit meer in top vorm. Dus nee eigenlijk niet nee.' 'Misschien kun je een zang opleiding doen, ik heb je horen zingen en zo slecht als je zegt dat je bent ben je echt niet.' 'No way Louis echt niet. Dat is Niall zijn ding en ik heb andere dingen die ik graag zou willen doen.' 'Zoals?' 'Nou, uhm gewoon iets met visagiste of zo. Of songwriter?' 'Nee ik vind dat je zangeres moet worden en ik heb misschien maar dan ook echt heel misschien het filmpje al aan Simon laten zien.' Hij kijkt me met een schuine glimlach aan. 'Je hebt wat?!!' 'Sorry ik wist niet dat je dat niet wilde.' 'Louis William Tomlinson! Ik krijg jou nog wel!' Ondertussen zijn we aangekomen bij de kantine. Louis bestel net zo als mij een broodje gezond.

Als we uitgegeten zijn gaan Louis en ik weer terug naar onze kamer. Micheal mocht vorige week al naar huis, maar al zijn briefen en kaarten liggen er nog. Ik help Louis op zijn bed en begin dan een beetje Michaels rotzooi op te ruimen. 'Louis ik wil dat je tegen Simon zegt dat je per ongeluk dat filmpje hebt laten zien.' Het blijft stil. 'Louis?' Ik kijk om en zie dat Louis zijn ogen dicht zitten. 'Heel grappig Lou, nu mag je je ogen wel weer open doen. Ik trap hier niet in.' Maar zijn ogen blijven dicht. Nu raak ik toch wel een beetje in paniek. Ik rol naar de gang en roep om hulp, al gauw komt er een zuster aan. 'Wat is er mevrouw?' 'Ik lig hier op de kamer samen met een vriend van mij. Hij is net twee weken uit een coma en de dokter zei dat hij weer snel achteruit ging. En ik vroeg hem net dus iets en en en' Verder kom ik niet en barst in tranen uit. 'En nu is hij v-volgens mij w-w-weer terug i-in c-c-c-c-coma g-g-geraakt.' Stotter ik. Ze loopt snel weg en komt terug met een dokter. Ik volg ze mijn kamer in. 'Nou mevrouw, u had gelijk, hij is weer terug in de coma gevallen. Ik ga er voor zorgen dat het goed komt rustig maar.' zegt hij als hij mij ziet huilen. Dan begint Louis raar te ademen. De dokter rent de kamer uit en komt terug met beademingsapparatuur. Hij sluit het aan op Louis en loopt weer weg. Even later komt hij weer terug met nog meer draden en stickers en zooi. Hij sluit het allemaal aan op Louis. 'Als u wilt kunt u uw familie en vrienden bellen en ze het nieuws vertellen. Ze kunnen ook hier heen komen als u dat fijner vindt.' Ik knik alleen maar en richt me weer op Louis. Ik pak mijn mobiel en pak de groeps app.

1D en 5SOS en Noreen:

U: hey jongens

Liam: heyyy

Harry: hey

Zayn: Hey

Niall: Haai

Harry: Waar!!!??

U: kunnen jullie even naar het ziekenhuis komen ik leg jullie het daar verder wel uit.

Niall: okay we komen er aan

Ik leg mijn mobiel weer weg en pak Louis zijn hand vast. Even later komen de jongens de kamer binnen. Als ze mij bij Louis zien zitten zijn ze niet zo vrolijk meer als toen ze binnen kwamen. 'Wat is er gebeurt Noreen?' Weet Zayn als eerste uit te brengen. 'Nou ik en Louis gingen een broodje eten en toen we terug kwamen vertelde hij mij dat hij het filmpje waarin ik zing aan Simon had laten zien. Dus toen zei ik tegen hem dat hij naar Simon moest gaan en zeggen dat hij het per ongeluk had laten zien. En toen reageerde hij niet meer dus ik dacht dat hij een grapje maakte maar hij reageerde nergens meer op en toen heb ik de dokter geroepen en nu zitten we hier.' ratel ik. 'Heavy' weet Niall na een lange stilte zeggen terwijl hij naar alle apparaten kijkt waar Louis aan vast zit.

P.O.V. Harry

We zitten in de auto onderweg naar het ziekenhuis. Als we daar aangekomen zijn lopen we regelrecht naar de kamer van Louis en Noreen. We lopen de kamer in. Als ik Louis zie liggen springen er tranen in mijn ogen. Hij ligt nu aan nog meer apparaten dan eerst. Noreen vertelt het hele verhaal, maar ik hoor het maar vaag. Ik heb alleen nog maar aandacht voor de breekbare Louis op het bed. Als Niall wat zegt zak ik huilend op de grond. Ik ga tegen een muur zitten en druk mijn hoofd tegen mijn knieën. Ik voel dat iemand naast komt zitten en zijn armen om me slaat. Ik kijk op en zie aan de tattoos dat het Zayn is. Ik druk mijn hoofd in zijn shirt maar haal het er algauw weer uit. 'Sorry' mompel ik. 'Het geeft niet' zegt Zayn en ik druk mijn hoofd weer in zijn shirt.

my ghost feelings ft. Niall HoranWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu