Chapter 31

97 5 0
                                    

P.O.V. Zayn

Ik loop van het podium af samen met de jongens. Ik ben zo blij dat ik dit mag doen, maar ik denk dat ik wil stoppen. Niet omdat ik het niet meer leuk vind. Ik vind het juist geweldig, maar ik word vader van drie kinderen en dat kan ik Noreen niet in d'r eentje laten doen. Ik ga het hier eerst wel over hebben met de jongens en ik maak sowieso deze tour af. 

Na het douchen stappen we met z'n allen de bus weer in. 'Louis? Kan ik even met je praten?' 'Ja, wat is er?' Ik trek hem mee aan zijn arm naar de bunker gang en ga op mijn bed zitten. 'Ik denk dat ik ga stoppen met de band.' Louis kijkt me verbaasd aan. 'Hoezo? Vind je het niet meer leuk, vind je de muziek niet leuk, vind je ons niet meer leuk?' 'Nee, nee, dat is het niet. Het is gewoon, Noreen is zwanger van een drieling en ik ga trouwen met haar. Ik wil niet zo'n vader zijn die altijd onderweg is en bijna nooit thuis is en om nou drie baby's of kleuters mee te nemen op tour. Ik denk niet dat dat gaat werken. Ik word vader Louis en ik wil er zijn voor No en de kinderen.' Louis knikt begrijpend. 'Stop je gelijk na deze tour?' 'Ja ik denk het wel. Maar ik denk ook dat het goed is dat we er allemaal even een pauze van nemen. We zijn uitgeput Louis, we zijn een break nodig, gewoon even een pauze. Even weg van alles.' Louis knikt weer begrijpend. 'Laten we dat eerst voorstellen bij de boys en dan als ze het niet willen vertel je ze jou plan.' Ik knik. 'En vergeet niet dat het jullie schuld niet is dat ik weg wil, ik wil gewoon een goede vader zijn.' Louis knikt en helpt me overeind. 'Laten we de jongens roepen, en laat Noreen nog maar even slapen.' Ik knik en loop achter hem aan. 

Als we alle jongens verzameld hebben in het woonkamer gedeelte begint Louis het gesprek. 'Ik en Zayn hebben net een gesprek gehad, we denken dat het goed is dat we allemaal even een break nemen van de band. We kunnen nog wel samen wonen en zo, maar we zijn uitgeput en dat is te zien.' De jongens knikken. 'En dit is eigenlijk mijn idee, ik wil zelf graag stoppen. Niet omdat ik het niet meer leuk vind, maar omdat ik vader word en er wil zijn voor mijn kinderen. Dus als jullie wel door willen gaan dan is dat okay. Ik maak deze tour sowieso nog af.' De jongens knikken weer. 'En hoelang had je die break in gedachten?' vraagt Liam. 'Nou misschien 18 tot 24 maanden?' Ik kijk de jongens vragend aan. 'Ja, ik stem voor. We zijn wel toe aan een break.' Niall kijkt de rest vragend aan. 'Ja ik ook.' zeggen Harry en Liam tegelijk. 'Maar hoe gaan we het aan de fans vertellen en sterker nog hoe gaan we het Simon en management vertellen?' Dat is een goeie, daar had ik nog niet over na gedacht. 'Ik denk dat de fans het wel zullen begrijpen en Simon heeft er maar mee te dealen. Hij kan ons niet nog meer uitputten en zoals we laatste keer hebben gezegd gaan we het nu op onze manier doen. Hoe we het gedaan hebben is echt niet normaal. Eén album en een tour per jaar. We zijn inprinciepe niet eens een huis nodig, zo vaak zijn we weg van huis. Zeg nou zelf wanneer is de laatste keer dat jullie je familie hebben gezien? Ik vind dat we een break verdienen.' 'Zayn heeft gelijk. Wij verdienen die break en de fans begrijpen het wel en we kunnen altijd nog als we willen thuis losse singles maken. En Simon heeft niks meer te zeggen over ons.' bevestigd Liam mijn argument. 'Maar wanneer gaan we het vertellen, we hebben nog een album in de maak.' Harry kijkt ons vragend aan. 'We gaan volgende week gewoon naar Simon toe en dat album maken we gewoon af en geven we uit. Die kunnen we altijd nog touren als we de band weer oppakken.' zegt Niall. 'Jongens wacht even, weet Simon überhaupt wel dat No zwanger is en dat jullie gaan trouwen?' Louis kijkt me vragend aan. Ja, weet Simon dat? 'Ik heb geen idee. Ik heb het hem in ieder geval niet verteld en No ook niet. Misschien dat hij het van het internet heeft.' Ik word onderbroken door mijn telefoon. 'Als je het over de duivel hebt.' zucht ik en neem op. 

'Met Zayn.' 'Hallo Zayn, met Simon. Ik keek net wat over het internet rond en kwam langs iets dat me wel heel erg opviel. Ik wil jou, de jongens en Noreen hier hebben, morgen nog.' Tijd om te beantwoorden heb ik niet want hij hangt al weer op. Ik kijk de jongens aan en ze kijken mij verwachtingsvol aan. 'Hij klonk niet zo heel vrolijk, hij wil ons morgen nog op zijn kantoor hebben.'

'Wie wil ons morgen nog op zijn kantoor hebben?' Noreen komt half moe binnen gelopen, nou ja lopen het is meer zich overal aan voort trekken. 'Simon, de jongens en ik hebben iets besloten.' Ze kijkt geschrokken en verbaasd. 'We gaan een break nemen van de band.' 'Wat! Waarom jullie vinden het allemaal zo leuk en jullie doen het allemaal met plezier. Hoezo nemen jullie een break.' 'No, we zijn uitgeput. Een album en een tour per jaar is niet normaal meer. En dan daarbij jou kleine kinderen zijn wel hun vader en ooms nodig. Zayn wil het je sowieso niet alleen laten doen.' Niall staat op en ondersteund Noreen op haar weg naar de bank. Ze knikt begrijpend. Ze legt haar hoofd op mijn schouder. 'O ja, Zayn ik heb morgen mijn laatste echo. Ik kan die niet meer verplaatsen.' Ik kijk verbaasd. 'Dan gaan wij alvast heen en dan zeggen we wel dat jullie iets later zijn vanwege omstandig heden.' probeert Harry. Ik knik opgelucht. 'Goed plan.'

my ghost feelings ft. Niall HoranWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu