chapter 13

169 4 0
                                    

P.O.V. Noreen

Harry zit bij Zayn in zijn armen en huilt hard. Ik kijk van Harry naar Niall en van Niall naar Liam die loopt te ijsberen door de kamer. Ik volg hem met mijn ogen tot ik opeens weer die witte schim zie. 'Wie bent u?' Niall hoort mijn gedachten ook en kijkt mij vragend aan. Ik sein dat ik weer die schim heb gezien. 'Ik ben jouw bescherm engel, je overleden oma.' Ik schrik als ik antwoord krijg. 'Waar was u dan toen ik ontvoerd was? vraag ik nieuwsgierig. 'Ik kon niet bij je komen door de nare zweer in de ruimte waar jij zat.' 'Bent u dan ook Nialls bescherm engel?' 'Ja, alleen hij laat mij niet toe. Kun jij met hem praten?' 'Ik zal het proberen?' Ik kijk nog een keer, maar ze is weg. 'Niall, kan ik jou zo even onder vier ogen spreken?' 'Ja?' Hij kijkt een beetje geschrokken naar mij en ik sein dat hij met mij mee moet komen naar de gang. 'Ik en Niall gaan even wat te eten halen voor ons allemaal.' Harry kijkt me vernietigend aan. Ik geef hem mijn tweeling-gesprek-blik en hij kijkt meteen een beetje schuldig. Niall duwt mij de kamer uit en loopt naar de lift. 'Niall, ik weet wie die schim is' zeg ik zodra we in de lift staan. 'O wat dan?' 'Het is oma. Ik heb net met haar gepraat. Ze zegt dat ze onze bescherm engel is.' Ik kijk hem afwachtend aan. 'Dus je moet haar toelaten' zeg ik zodra ik geen antwoord krijg. Hij kijkt me eerst boos aan en daarna verward. 'Hoezo? Ze was er ook niet voor jou toen je ontvoerd was.' 'Dat kwam door de "nare zweer" die daar hing.' 'O.' Ik voel een schok en het licht in de lift valt uit. 'Shit.'

We zitten hier nu al een kwartier en ik krijg een benauwd gevoel. Ik kijk naar Niall en zie dat hij zich ook niet zo fijn voelt. 'Zouden ze al aan het zoeken zijn?' 'Ik weet het niet, maar ik hoop van wel want ik weet niet hoelang ik dit nog volhoud.' Ik knik en druk nog een keer op de noodknop. 'Waar bent u nu oma, we hebben u nu nodig. U weet dat we niet tegen kleine ruimtes kunnen.' Ik kijk om me heen maar zie haar nergens. 'Wie zoek je?' 'Oma, ze zei dat ze onze beschermengel was, nou', waar is ze nu dan?' Niall knikt en kijkt ook wat rond en drukt nog een keer op de noodknop.

P.O.V. Zayn

Harry is nu al meer dan een uur aan het huilen en Noreen en Niall zijn ook al meer dan een halfuur weg. Ik weet dat het druk is in het restaurant van het ziekenhuis, maar zo druk. 'Jongens Niall en Noreen zijn wel heel lang weg' zeg ik. 'Je kent Niall; hij kan niet kiezen en is dan zo een uur bezig tot dat hij weet wat hij wil' antwoord Liam. Ik knik en richt me weer op Harry. 'Het komt goed Hazz, hij word weer wakker. Hij is sterk, een vechter.' Hij knikt wel, maar zijn ogen staan hopeloos en koud. 'Ik heb er toch niet zo'n fijn gevoel bij dat Niall en Noreen zo lang weg zijn. Niall kennende is hij in deze situatie helemaal niet moeilijk met eten en ze moeten met de lift en hebben beide claustrofobie. Daar willen ze natuurlijk ook niet de hele tijd in zitten.' 'Je hebt gelijk, we gaan zoeken' zegt Harry. Ik kijk even verrast maar knik dan. Dit is het eerste wat Harry zegt na dat hij Louis zo zag liggen in het bed. Zo levenloos en klein. Zo breekbaar. Nee, Zayn stoppen niet zo denken. Louis red het wel. Hij is je partner in crime. Als hij wakker word lacht hij om zijn eigen domme grap die hij tegen Noreen had verteld. 'Kom, we gaan zoeken, Liam?' Ik kijk hem vragend aan. 'Ik blijf bij Louis als er dan wat is, is er iemand bij hem.' Ik sta op en help Harry overeind. Als we op de gang komen zie ik dat een groot deel van de stroom is uitgevallen. Ze zitten vast in de lift.

Sorry voor het late hoofdstuk had tentamen week en kerst uitvoeringen van mijn zusje. Hij is wat korter dan normaal. Wie shippen jullie Zayn en Noreen, Ashton en Noreen of Luke en Noreen? x Suzy

my ghost feelings ft. Niall HoranWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu