chapter 3

301 6 0
                                    

P.O.V Noreen

Het is nu een week later en overmorgen gaan we weg. Morgen komen de jongens van 5SOS en dan moet ik Luke weer onder ogen komen. Niet dat ik daar bepaalt veel zin in heb. Maar ik heb nog eens nagedacht over de woorden van Zayn, ik ga wel mee, maar niet alleen om Niall. Ook omdat ik zelf mee wil. Ik kan geen 3 maanden zonder mijn tweelingbroer en zijn idiote vrienden. Ik woon nu al sinds mijn 16e bij hun. Ik ben eigenlijk meteen een week na dat Niall weg ging ook weg gegaan. Ik merkte gewoon dat ik depri werd met hem niet bij me. 'Noreen, kom je ook naar beneden we gaan een film kijken!?' 'Ja ik kom eraan!' schreeuw ik terug.

Als ik dan beneden ben, wat volgens de jongens een halve eeuw leek te duren, loop ik eerst nog naar de keuken en pak wat popcorn en chips. 'Noreen! Duurt lang!' 'Geduld Niall ik pak wat lekkers!' Ik loop met een dienblad vol lekkers, drinken en wortels terug. 'Wortels!' Louis springt als een gek op en neer op de bank, maar zodra ik zelf de wortels pak kijkt hij teleurgesteld naar zíjn wortels. 'Ja wat, ik lust ook wortels, wil je ook Louis?' Hij knikt als een gek op en neer. Het is een wonder dat zijn hoofd er nog niet afvalt zo heftig knikt hij. 'Welke film gaan we kijken?' vraag ik terwijl ik Louis zijn wortel geef. 'Horror?' Zayn kijkt vooral verwachtingsvol naar mij. 'Ik vind het best, maar dan wel IT chapter two.' Naast me zie ik Niall een beetje huiveren. 'Rustig maar Niall, hij is niet zo eng ik heb hem al in de bios gezien. Valt best mee.' 'Okay, als jij het zegt, anders gooi ik mijn cola over jouw heen.' 'Trouwens waarom drink jij cola, iedereen zit aan de 0,0?' 'Ik drink nooit voor we op tour gaan. Dat weet je toch?' Ik kijk Niall aan en haal mijn schouders op. Ondertussen heeft Zayn dus IT al aan gezet.

We zijn halverwege de film als Louis samen met Liam en Niall gillend de kamer uit rennen. Ik kijk Zayn aan en schiet in de lach. 'Mietjes.' Harry is tegen het begin al in slaap gevallen. Dus die krijgt er helemaal niks van mee.

P.O.V Niall

Ik zit op mijn kamer samen met Louis en Liam. We zijn naar boven gevlucht, want die film is enger dan Noreen mij vertelde. 'Noreen? Ik wil het de jongens graag vertellen over ons, snappie? Het voelt niet goed nog langer tegen ze te moeten "liegen".' Ik wacht tot ik antwoord krijg van Noreen en begin een gesprek met de jongens. 'Dussss, wat nemen jullie allemaal mee?' Begin ik ongemakkelijk het gesprek. 'Niet veel' antwoord Liam. 'Yeah, ik ook niet heel veel.' zegt Louis. 'Jij koopt wel wat op tour, net zoals altijd: neem je wat mee, koop je er meer van op tour.' Louis kijkt verontwaardigt Liams kant op. En nu komen we weer bij de zelfde discussie als een jaar geleden. Zucht. 'Ik weet het niet Niall. Wat nou als ze ons uit gaan lachen? Wat nou als ze ons eng vinden? Wat nou als ze ons zo eng vinden dat ze jou niet meer in de band willen?' 'Rustig nou Noreen, het komt wel goed. Okay? We gaan het ze gewoon vertellen en dat deel van de geesten en zo, dat houden we nog ff voor ons. Eerst maar eens kijken wat ze hier van vinden.' 'Maar dan wel vanavond want morgen zijn de jongens van 5SOS hier ook en die hoeven het nog niet perse te weten.' 'Okay, dan vraag ik Louis en Liam wel of ze mee willen komen als ze nog uit deze discussie kunnen komen, ugh.' Ik kijk op en zie dat Louis nu boven op Liam ligt te spartelen. 'Jongens gaan jullie mee naar beneden?' Als ze niet reageren loop ik naar mijn badkamer en pak een glas water, loop terug en giet het over hun heen. 'Hey, dat is ons ding' zegt Louis verontwaardigt. 'Ja' zegt Liam. 'Nou zijn jullie het in ieder geval ergens over eens.' Ik zucht en loop naar mijn bed. 'Gaan jullie mee naar beneden? Noreen en ik moeten jullie iets vertellen.' Ik sta op en loop naar beneden.

Beneden aangekomen zitten Zayn en Harry al op de bank. Hoe houd Zayn het vol met al die horror films? Ik ga naast hem op de bank zitten en wacht tot Louis en Liam er ook zijn. 'Waarom zijn jullie nat?' vraagt Zayn verbaast aan hen. Zonder antwoord te geven kijken ze alle twee mijn kant op met een blik. Nou als blikken konden doden was ik al drie dubbel dik dood. 'Dus waar voor moesten we naar beneden komen?' Liam komt naast me zitten en kijkt mij en Noreen vragend aan. 'Nou zoals jullie weten zijn Niall en ik een tweeling. En ze zeggen dat als een tweeling tegelijk- Ik neem het van haar over 'in de zelfde minuut zijn geboren, ze twinfeelings hebben.' 'Ja dat zeggen ze en wat moeten wij daar mee?' 'AU, moest dat?' Zayn geeft Harry een klap tegen zijn achter hoofd. 'Ja dat moest. Zij zijn toch ook tegelijk in een minuut geboren?' 'Hebben jullie dat dan?' vraagt Zayn nu aan ons. 'Min of meer wel ja.' 'Hoezo "min of meer wel"?' vraagt Louis. 'Nou er is meer' zegt Noreen. Gaat ze het allemaal vertellen? 'Weten jullie nog dat ik vorige week opeens zo snel de kelder uit rende?' 'Ja, en we snappen nog steeds niet waarom' zegt Louis. 'Nou heel makkelijk, Niall en Ik kunnen dus ook geesten zien, voelen en contact mee leggen.' Ze kijkt de Jongens onzeker aan. 'Okay, dat heb ik ook dat is niet zo raar' zegt Zayn. Zo die kwam onverwachts.

De rest van de avond hebben we het de jongens wat beter uitgelegd en uiteindelijk zijn Noreen en ik op tijd naar boven gegaan. Morgen moet ze na twee jaar Luke weet onder ogen komen.

my ghost feelings ft. Niall HoranWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu