استغربتا شديييد و مشيت فتشتا تاريخ ولادت سحر لقيته مولوده يوم
"23/4/1995"يعني ف التاريخ الهيا منزلاهو كان عمرها 8 سنين بس ..
طيب حصل ايه ف الوقت ده!...
بجد حسيت انو ده مفتاح لحاجات كتيره ..
و لو عايزه اعرف باقى الموضوع لازم أصل لصحبتها الكاتبه كلو لخير لانو اكييد هيا عارفه الحصل ..
عملتا أسكرين للمنشور و ختيت تلفوني طلعتا فوق و صدفه سمعتا حرم بتتكلم بالتلفون ..حرم:انت مجنون؟!..لو إسماعيل عرف بقتلك .. ياخ كان تفكر بالحيحصل قبل تعمل العملتو ده😡 .. اسمع انت من ناحيه البت دي م تخاف هيا م ح تقدر تتكلم نهائ بس انت م تظهر شديد .. تمام ..(و قفلت الخط ..)
بقيت واقفه مسافه و بحاول افهم مكالمته دى يعني ايه و طوالى مشيت ضربتا ليوسف اول مره م رده تانى مره رده ..
نرمين:ي يوسف انا نرمين
يوسف:اها ف شنو
نرمين:(حكيت ليهو بالمكالمه السمعتها ..)
يوسف:...
نرمين:معقول يكون عندها يد ف الحصل
يوسف:...
نرمين:الووووو
يوسف:ايوه ي نرمين بتكلم معاكي بعد شويه
نرمين:تمام!(و قفلتا الخط )الراجل ده ح يجنني و الله(و طلعتا فوق لقيت شهد نايمه .. قعدتا جمبها و بقيت بفكر لو كنتا مكانها ، ي ربي ح اقعد ابكي كده و لا ح احاول اتجاوز الموضوع .. طيب أبوي ح يكون موقفو شنو!..." حرفيا كده نفسي العالم كلو يشوف المغتصبه من ناحيه مختلفه .. يعني هيا مظلومه و م عندها ذنب ف الحصل!..
هيا بجد محتاجه للناس كلها عشان تدعمه و م تقيف ضدها!.."من غير أحس لقيت نفسي نمته ..
ف مكان تاني ..
عائشه:انت يوسف؟!..
يوسف:(عاين ليها مسافه ..)أتفضلي!..
عائشه: ..عنده فارس :
فارس:قلتا ليكي بحبك بس انتى م عايزه تفهمي!...م بقدر أجازف و اخليكي تعرفي الحقيقه .. م بقدر ي نرمين!...
و ف مكان تاني:
_ح تمشي؟!..
عبد الله:ح ارجع بكره!..
_مقتنع بالخطوه دي؟!..
عبد الله:كان مفروض أعمله من زمان ..ع أذان المغرب كده انا صحيت طوالى مشيت لشهد لقيته لسه نايمه ..
طلعتا بره لقيت حرم ماخذه البيت زي بيت ابوها و تطلع و تدخل و اكتر حاجه بتكون ماسكه التلفون و بتتكلم ..
م اشتغلتا بيها كتير و رجعتا لشهد بقيت شغاله ف تلفوني و قاعده جمبها بعد مسافه بقت تبكي بصوت واطي و بتتكلم كلام م مفهوم بقيت بعاين ليها و بحاول أفهم الكلام!...
بس م كان ف حاجه واضحه!..
و فجأه بقت بتقول كلام واضح شويه..شهد:بس ي احمد انت م كده!...انا عارفه انت م كده و الله😭م تكون كده عليك الله😭
نرمين:احمد ..
شهد:(بقت بتبكي بصوت أعلى ..)ليه تعمل فيني كده مش بتحبني 😭😭😭😭
نرمين:ي شهد قومي ..(و بقيت بهز فيها و هيا بترجف و تبكي .. جبتا مويه و بقيت برش فيها و اول م صحت فكت الصرخه ..
ابوي كان جا البيت طوالى طلع لمن سمع صوتها و بقا واقف بعييد و م عارف يتصرف و حرم دخلت و بقت تعاين بس ..
طلعتا الحبوب المهدئه و بلعتها بالغصب و شغلتا سوره البقره عشان تهديها شويه و بقيت قاعده جمبها و ماسكه يدها ..
صح م بعرفها بس حسيت بوجعه و كان نفسي ابكي معاها بس ف اللحظه دي هيا محتاجه اليقويها م اليضعفا ..!)