PRZYJAŹŃ W KSIĄŻKACH
Najlepsza chemia/ związek pojawia się miedzy postaciami, które są/stają się przyjaciółmi.
1. Przekomarzają się
* Jedna z najbardziej interesujących aspektów fikcyjnych przyjaźni jest sposób w jaki postacie oddziałują na siebie, podczas najważniejszego punktu w fabule.
* Jeśli twoje postaci się przekomarzają, dokuczają sobie bez wzbudzania złych przykrych odczuć nawet w najgorszych okolicznościach, jest jasne dla czytelnika, że postaci te są dobrymi przyjaciółmi.
* Przyjaciele znają się dobrze. Znają charakter drugiego tak dobrze, że znajdą coś by się dokuczać. Jednakże, wiedzą które tematy są zakazane.
* Jeśli chcesz opisać prawdziwą, zdrową przyjaźń, twoje postacie nie powinny używać humoru/sarkazmu w celu zranienia drugiego. Dobrotliwość i zrozumienie z obu stron.
* Różni ludzie mają różne typy chemii. Niektórzy przyjaciele mogą dokuczać sobie nawet używając jedynie mimiki twarzy. Inni mogą rzucać złośliwe uwagi lub zablokować ją zanim zostanie wypowiedziana. Inni mają fizyczny sposób na wygłupianie się.
* Inni przyjaciele wcale nie dokuczają sobie. Przekomarzanie się nie jest niezbędne, jest to dobry sposób by obudzić do życia przyjaźń i uczynić ją lubianą przez czytelników.
* Chemia jest najważniejsza - sposób w jaki automatycznie na siebie reagują.2. Wzajemnie się wspierają
* Postacie powinny się wspierać (Chyba, że celowo chcesz opisać niezdrową/ toksyczną przyjaźń).
* To znaczy, że nawet jeśli jedno z jest wspierającą postacią, a drugie nie, oboje powinni być świadomi uczuć i problemów drugiego.
* Kilka warunków sprawi, że twoja postać powinna być tak miła i pamiętać by sprawdzić co dzieję się z przyjacielem zwłaszcza w trakcie kryzysu.
* Musisz pokazać jak okazują swoją wrażliwość i oferują wsparcie dostosowane do potrzeb przyjaciela.
* Jeśli jakaś postać potrzebuje fizycznego komfortu, druga powinna ją przytulić, pogłaskać po ramieniu. Podobnie, kiedy któreś nie życzy sobie fizycznej bliskości, ale potrzebuje wsparcia, powinni przynieść lody odpalić maraton filmowy.
* Co mnie urzeka za każdy razem, kiedy bohater się niemal rozpada, ale nie słucha niczyich rad, nie daje się pocieszyć nikomu tylko swojemu przyjacielowi.3. Wiedzą wszystko o swojej przeszłości/rodzinie.
* Zależy czy postaci są przyjaciółmi od dłuższego czasu.
* Dobrzy przyjaciele wiedzą wszystko o swojej przeszłości - najlepsze, najgorsze i najbardziej pikantne szczegóły. Znają podstawy ich rodziny i prawdopodobnie znają jej członków.
* Przyjaciele często rozmawiają o tych rzeczach. Wystarczy, że wymienią kilka słów do drugiego by wiedział o czym mowa: "Prezentowa katastrofa" albo "Wiesz jaki jest wujek Fred"
* To pokaże, że postacie są blisko i mają za sobą długą drogę.* Może w domu są problemy/ traumy przeszłości które ta druga postać zrozumie.
Jeśli postać pojawia się z podbitym okiem, to drugie wie, że ojciec był pijany i go pobił.
Albo gdy postać ma koszmary, drugie wie, że to mogło być spowodowane przeżyciami z dzieciństwa.
* To może dotyczyć też dobrych rzeczy, kiedy jedno z nich przynosi z domu super wypasiony lunch jego przyjaciel już wie, że przyjechała jego babcia.
* Przyjaciele nie muszą mówić, ze sobą wiele, by wiedzieć co się dzieje.4. Są wobec siebie opiekuńczy
* Twoi czytelnicy pokochają przyjaźń którą opisujesz, jeśli postacie będą opiekuńczy wobec siebie (w zdrowy, nieprzesadny sposób).
* Ktoś zrani jedną z twoich postaci? Drugie powinno być zdenerwowane i powinno chcieć wziąć za to odwet.
* Może to również być ukazane humorystycznie, jeśli jedne z przyjaciół zacznie się z kimś umawiać, a drugie nagle zacznie być nazbyt opiekuńcze, aby uniknąć tego, że bohater zostanie zraniony.
* To może być również dobry zwrot fabularny, może wyjaśniać dlaczego najlepszy przyjaciel dołącz do zadani/ podróży. Prawdopodobnie bohater chce chronić przyjaciela.
* Jeśli chcesz iść w stronę toksycznej przyjaźni, przyjaciela, który nie pozwala spędzać czasu z innymi staje się stalkerem.5. Wspólne zainteresowania
* Nawet jeśli postacie wydają się bardzo odmienne, powinno być coś co ich połączy poza lojalnością.
* Niezbędne dla postaci, które stają się przyjaciółmi na w trakcie opowieści.
* To nie znaczy, że oboje muszą chodzić na wspinaczki co weekend lub chcą zostać pilotami pewnego dnia. To może być coś małego jak lubienie tych samych nietypowych filmów, muzyki. Może oboje lubią ciszę/ nie przepadają za innymi ludźmi. Może oboje są wojownikami o sprawiedliwość społeczną, ale z innych powodów.
* Zamiast zainteresowań często przyjaciele mają podobny charakter. Może oboje są bardzo ambitni/ łatwo się denerwują.
* Musi istnieć również jakiś czynnik, który łączy przyjaciół.
* Nie jest to niezbędne, poświęcić temu dużą część swojej historii, ale powinieneś chociaż wspomnieć o tym, jak się poznali, by przyjaźń wydała się bardziej realistyczna.Źródło:
pinterest.com
《《《》》》
YOU ARE READING
Jak pisać?
RandomChcesz napisać książkę, ale nie wiesz jak zacząć? A może utknąłeś w trakcie pisania ważnej sceny i nie masz pomysłu jak z tego wybrnąć? W takim razie to poradnik dla ciebie. Pomysły z internetu, czasem moje własne przemyślenia. Tłumaczyłam to, by sa...