》Jak stworzyć silną żeńską postać?

103 4 0
                                    

JAK STWORZYĆ SILNĄ POSTAĆ KOBIECĄ, KTÓRA NIE JEST CAŁKOWICIE IRYTUJĄCA I BANALNA

Wszyscy kochamy silne kobiece postaci. Czemu? Ponieważ minęły czasy nieszczęsliwych dam w opresji. Nie chcemy, aby Czarujący Książe pojawił się i uratował sytuację - chcemy, aby nasza silna kobieca postać uratowała się SAMĄ. I prawdopodobnie książę jej pomoże, kiedy będzie go potrzebowała. Ale niestety Silna Postać Żeńska stała się stereotypem - Irytacji.

W większości dzisiejszych książek YA można znaleźć silną kobiecą postać prowadzącą historię z żelazną pięścią, skórzaną kurtką i prawdopodobnie krótkimi włosami, ponieważ WSZYSTKIE TWARDE DZIEWCZYNY MAJĄ KRÓTKIE WŁOSY. Nasza silna postać kobieca prawdopodobnie może również naprawiać samochody, bić ludzi i strzelać z broni automatycznej we śnie, PONIEWAŻ JEST TAK SILNA. Ale oto moje pytanie: czy fizycznie twarda postać jest „silną” postacią?

Nie zrozum mnie źle: uwielbiam twarde dziewczyny z fikcji - dziewczyny, które nie boją się ubrudzić paznokci, a nawet uderzyć kogoś w twarz, jeśli to konieczne. Ale mam już dość patrzenia, jak Silna Kobieca Postać staje się po prostu wredną, cyniczną i niegrzeczną postacią żeńską. To nie jest dobry wzór do naśladowania dla kogokolwiek, kto mógłby na to patrzeć, ani dla chłopca, ani dla dziewczynki. A dzisiaj chciałbym zasugerować, że możemy stworzyć postacie kobiece, które są zarówno silne, jak i miłe - postacie kobiece, które są zarówno kochane, jak i gwałtowne.

Jako pisarz dużo o tym myślałam. Dlatego dzisiaj przygotowałam listę 6 kroków, które sprawią, że Twoja silna postać kobieca będzie NAPRAWDĘ silna… a nie denerwująca!

# 1. POZWÓL JEJ MIEĆ RZECZYWISTE SŁABOŚCI

Wszystkie postacie muszą mieć słabości. Wiemy to. Ale czy faktycznie dajemy naszym silnym kobiecym bohaterkom WYSTARCZAJĄCO słabości? Wiem wiem. To brzmi jak oksymoron: SILNA POSTAĆ JEST SŁABA. Ale taka jest rzeczywistość! Wszyscy ludzie mają wady, mężczyźni czy kobiety. Dlatego przede wszystkim musisz upewnić się, że twoja silna kobieca postać ma RZECZYWISTĄ SŁABOŚĆ - coś, co ją osłabia fizycznie, psychicznie lub emocjonalnie. Coś, z czym musi się zmagać każdego dnia i przepracować, aby osiągnąć swój ostateczny cel.

Świetny tego przykład: Hawk z The Blood Race. Hawk na co dzień zmaga się z zespołem stresu pourazowego i niepokojącymi wspomnieniami z przeszłości. W rzeczywistości jest to ogromny temat w książce - postrzeganie siebie takim, jakim jesteś, a nie takim, jakim byłeś. Hawk jest bardzo silną kobiecą postacią, ale jej zespół stresu pourazowego sprawia, że ​​czasami jest bezbronna. Jest to coś, z czym walczy w całej książce i ostatecznie musi przezwyciężyć.

# 2. NIECH BĘDZIE DZIEWCZĘCA

Najbardziej niepokoi mnie to, że stereotypowa Silna Postać Żeńska jest taka, że ​​przez większość czasu ZACHOWUJE SIĘ JAK MĘŻCZYZNA. To wszystko, czego potrzeba, by być silnym! Jeśli dziewczyna lubi skórzane kurtki, krótkie włosy i tatuaże, Fajnie. To jej osobiste preferencje! Ale jeśli inna dziewczyna lubi nosić różowe sukienki i malować paznokcie, czy to ją osłabia? NIE. Liczy się wewnętrzna siła. Twój wygląd zewnętrzny / hobby / garderoba nie mają nic wspólnego z odwagą. Nie oznacza to, że nie lubię postaci kobiecych, które są twardymi chłopczycami… ale chciałbym, aby „dziewczęce” postacie kobiece miały również szansę na pokazanie swojej siły.

Świetny tego przykład: Cress z The Lunar Chronicles. Ach, Cress - bułka cynamonowa TLC (oprócz oczywiście Thorne'a). Ona nie jest typową silną kobiecą postacią; lubi fantazyjne sukienki, uroczych chłopców i śpiewającą operę dla zabicia czasu. Ale jest też hakerem, buntowniczką i niejednokrotnie ratuje dzień. Jest wrażliwa i miła, ale odważna, kiedy tego potrzebuje. ONA RZĄDZI. I jest dziewczęca. I wspaniały wzór do naśladowania.

Jak pisać?Where stories live. Discover now