》Romans cz. 4

174 7 0
                                    

Jak opisać zdrową relację?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jak opisać zdrową relację?

Zadaj sobie te pytania:
- Czy mają jakieś wspólne pasje?
- Czy ich zainteresowania są jakoś powiązane z tym, co lubi ich partner?
- Czy opowiadają sobie żarty? Czy robią sobie nawzajem psikusy nie raniąc się jednocześnie?
- Czy robią ze sobą coś innego oprócz dogryzania sobie?
- Czy czują się komfortowo kiedy ich partner widzi ich w najbardziej osobistych sytuacjach? (np. kiedy jedzą Nutellę palcem, oglądając najdurniejsze seriale na świecie)
- Jeśli tak, to czy się przyłączają do nich wtedy?
- Jeśli jedno z nich czuje się zranione, sponiewierane lub po prostu niepewnie, czy drugie to zauważa i podejmuje próby pocieszenia ich?
- Zwierzają się sobie?
- Czy mają podobne cele, pragnienia i podstawowe wartości?

Źródło:
By thecoffeinebookworrior, in How to Write a Healthy Relarionship; An Illustrated Guide

《《《》》》

Typy miłości:

* Eros - namiętna fizyczna i emocjonalna miłość oparta na przyjemnościach estetycznych, stereotyp romantycznej miłości.

* Ludus - miłość traktowana jako zabawę, sport, możliwość posiadania wielu partnerów.

* Storge - miłość, która powoli przeradza się z przyjaźni, oparta na podobieństwie dwóch osób.

* Pragma - miłość z rozsądku, nie z serca.

* Mania - obsesyjna miłość; wynikająca z rozchwiania emocjonalnego; bardzo namiętna i zazdrosna miłość

*Agape - bezwarunkowa altruistyczna miłość, duchowa.

《《《》》》

Romance:

* Zastanów się co postacie lubią w sobie
* Jak postać A może pomoc B przezwyciężyć jej słabości?
* Stwórz granice.
* Spraw by zauważyli swoje dziwactwa
* Bardzo powoli zbliżaj ich do siebie.
* Zbuduj zaufanie miedzy postaciami.
* Daj im życie poza ich wzajemną relacją.
* Pozwól postaciom być wrażliwymi w swojej obecności.
* Zawrzyj sceny, w których pomagają sobie.
* Co sprawia, że postacie są nadal razem?
* Jeśli ten romans jest tylko wątkiem pobocznym ile uwagi poświęcają sobie nawzajem?
* Jakie nowe rzeczy zauważa A o B?

Źródło: ifunny.co ; Writting Romance

《《《》》》

Jak pisać?Where stories live. Discover now