》Jak napisać męskie POV będąc kobietą?

179 5 3
                                    

Jak napisać męskie POV będąc kobietą?

Naprawdę potrzebujemy więcej meskich protagonistów

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Naprawdę potrzebujemy więcej meskich protagonistów. Jako, że wiekszość pisarzy to kobiety, może być to niemałe wyzwanie. Nie jest to jednak takie straszne jak się wydaje!

Pisanie jako przeciwna płeć może być ciekawym doświadczeniem. Zaczęłam więc przedstawiać moją historię z dwóch punktów widzenia, jednej męskiej postaci i jednej damskiej. Doszłam do wniosku, że moje opisy w tej męskiej częsci przychodzą mi łatwiej niż w żenskiej choć jestem dziewczyną.

Oczywiście nie wiem dokładnie, co tak naprawde dzieje się w głowie facetów.
Dlatego poprosiłam mojego męskiego przyjaciela, by odpowiedział na kilka moich pytań.

* Co dzieje się w męskiej głowie?

To samo, co w głowach wiekszości ludzi. Obowiazki, terminy, rodzina, życie, a czasem poprostu nic.

* Jakie są róznice między tym co myślą faceci, a dziewcsynh? Jak rozwiązują problemy? Niebezpieczne sytuacje?

Generalnie, dziewczyny są bardziej empatyczne (unikam stwierdzenia, że "emocjonalne", bo to niesie ze sobą złe skojarzenia). Faceci są raczej pragmatyczni - dla wielu problemów istnieje rozwiązanie, czasami konsekwencje nie mają znaczenia, jeśli zarzegnamy problem.

Dziewczyny rozwiazują problemy bardziej logicznie - często widzą sposób na ominięcie problemu, którego faceci poprostu nie dostrzegają. Jak? Sam nie wiem. Faceci po prostu preferuja sprawdzić najpierw rozwiazanie siłowe.

Jeśli chodźi o niebezpieczne sytuacje, z założenia faceci są pierwsi, by udawać odważnych. Nawet stereotypowy męski bohater filmowy, najpierw szuka fizycznego sposobu na zakończenie problemu - szybkiego konkretniejszego rozwiązania.

W zależności od naturalnego fizycznego wyglądu - mięśniaki czy chuderlaki - raczej deeskalują (unikają agresywnych rozwiazań) bezpośredniego kontaktu fizycznego lub przez używnie obiektów z otocznia: wszystkiego tępego, cieżkiego i ostrego.

* Jak faceci okazują uczucia, zwłaszcza złość i smutek? Kiedy bohater męski może pozwolić sobie na płacz?

Wiekszość facetów lubi wyobrażac sobie, że nie maja "uczuć". Z zalożenia mężczyna powinien stłumić emocje i iść do przodu - to koliduje z cechami osobowości, ale "spychanie" działa jedynie przez 90 % czasu. Pozostałe 10% to czas, w ktorym to kiełkuje do momentu wybuchu.

Faceci w książkach powinni płakać, ale nim dochodzie do takiego emocjonalnego załamania powinno minać troche czasu - powodem nie może być złość. Jest róznica, popchnij faceta - bedzie zły, złam go - zacznie płakać.

Wyjdzmy ze schematu - nie może to być coś, co wywoła fizyczną reakcję, natomiast gdy okaleczysz coś, co dla faceta ma ogromne znaczenie, wtedy napewno się załamie.

Jak pisać?Where stories live. Discover now