HUZAYL RYZARA | 13

4.3K 139 3
                                    

"Aku terima nikahnya Ku Ryzara Nazeqqa binti Ku Fiz Hairi dengan mas kahwinnya RM 8,000 tunai"

Doa dibaca. Selepas itu majlis pembatalan air sembahyang dijalankan pada malam itu dimasjid besar.

Ryzara Nazeqqa yang memakai baju kurung moden jenis kain sutera satin berwarna putih itu kelihatan sungguh menawan dengan hanya memakai make up yang tidak terlalu tebal.

Huzayl Qayyed menghampiri Ryzara sebelum duduk bersimpuh di hadapan isteri yang baru dinikahinya itu. Ryzara mengukir senyuman paling manis tatkala menatap wajah Huzayl Qayyed.

Flash kamera mula memenuhi ruang tamu ketika Huzayl Qayyed menyarungkan cincin di hari manis Ryzara Nazeqqa. Kemudian memakaikan gelang dan rantai.

Cincin berlian bersaiz kecil disarungkan pada jari manis isterinya. Ryzara Nazeqqa pula membalas balik dengan menyarungkan cincin di jari manis suaminya.

Ketika mereka bertatapan semula barulah, barulah Ryzara Nazeqqa berpeluang untuk bersalaman dengan Huzayl Qayyed dan mengucup tangannya. Hatinya tersentuh apabila Huzayl Qayeed mengucup dahi dan pipinya buat pertama kali.

Sekarang giliran mengambil gambar keluarga. Syed Ismail dan keluar ganya duduk di bersebelahan dengan pasangan pengatin baru. Mereka mengambil gambar ditangga masjid yang besar seperti istana itu.

Selepas itu giliran satu keluarga besar Syed Family semua saudara mara berada di dalam satu gambar. Mereka semua tersenyum gembira. Tidak bagi Huzayl Qayyed dia hanya tersenyum palsu. Tidak tahu dalam hatinya palsu atau tidak. Tak ikhlas kot. Pergh author dah merapu balik dah. Sorry guys!

Malam itu keluarga besar tidur di dalam satu rumah. Muat saja rumah banglo tiga tingkat kot. Takkan tak muat nak muatkan semua anak cucu cicit Keluarga Syed ni.

Tapi ada dua bilik yang berkunci. Tidak ada seorang pun yang boleh masuk ke dalam bilik itu. Ya bilik itu bilik pengantin baru tersebut satu lagi bilik rahsia.

Keadaan di dalam bilik itu amat tegang. Pasangan pengantin tidak bercakap. Selepas membersihkan diri. Ryzara Nazeqqa terus baring diatas katil mananya tidak nikah sudah pukul 9 sampai rumah sudah pukul 11 malam. Mata pula sudah mengantuk.

Tapi tidak bagi Huzayl Qayyed. Dia memandang tajam isterinya itu. Kakinya melangkah perlahan ke sebelah kiri isterinya.

Ryzara Nazeqqa memandang suaminya itu. Terus dia duduk sebaik sahaja melihat pandangan tajam milik Huzyal Qayyed.

"Hei perempuan, apa kau lupa yang aku cakap masa kau kat hospital dulu tu? Aku dah cakap aku taknak tidur sekatil dengan kau kan. Apesal kau tidur sini. Pergi tidur atas lantai sana!" Ryzara Nazeqqa hanya akur sahaja. Satu bantal diambil.

Dia masih ingat kata kata menyakitkan hati keluar daripada mulut suaminya dahulu. Sakit hatinya apabila dihina.

Lampu ditutup oleh Huzayl Qayyed. Lelaki itu terus baring diatas katil king yang empuk itu.

Ryzara Nazeqqa pula baring diatas lantai berkilat itu. Matanya dipejamkan. Esok ada majlis sanding. Tak boleh tidur lambat!

×××

Keesokkan harinya majlis perkahwinan diadakan di Hotel besar milik Rosez's Holdings. Pelamin yang besar dan megah dipilih oleh Datin Tengku Lena tersegam indah di hadapan Hotel mewah itu.

Suasana di hotel mewah sangat meriah pada pagi ahad itu. Ryzara Nazeqqa mengenakan busana renda Perancis dan sutera satin berwarna ungu. Wajahnya dirias cantik oleh Farah Mardhia.

Ramai tetamu hadir pada tengahari itu. Pasangan pengantin baru duduk di atas pelamin yang mewah dan megah itu.

Saudara mara, jiran tetangga dan rakan rakan Huzayl Qayyed ramai menghadiri majlis perkahwinan anak sulung daripada 6 beradik keluar besar Syed itu. Syed Ismail adalah anak sulung. Begitu juga Huzayl Qayyed. Jadi majlis kali ini amat meriah!

HUZAYL RYZARA Where stories live. Discover now