Bölüm9: elektirik sorunu

48 5 0
                                    

Yeni motorlarımızı bir haftada kullanmayı ve azda olsa da bakımını yapmayı kampın en iyi, gerçi terk,tamircisi olan hakan abi öğretmiştik o,eşini ve bir çocuğunu bu istila başladığında kaybetmiş ve buraya, yeşil ev kampına gelmiş;
Hakan usta kırk iki yaşında bi tağmirci motor, araba ve arazi (ofrod) araclarının bakım ve onanımını yapan iyi huylu yardım sever iyi birisidir.
Yeşil ev kampına geleli bir hafta olmuştu ama azda olsa burayla ilgili birkaç şey öğretnmiştim mesela:
- buradaki çoğu kişinin kendine ayit meslekleri var misal:
~ hakan usta tamirci
~ kadir abi buranın lideri
~ serkan abi birkaç kişilik avcı grubunun lideri.
Ve bunun gibi şeyler

- Burada para geçmiyordu (gerçi buna şaşmamalı) buradaki insanlar genelde takasla birşeyler alıyorlar hatta çoğu zaman takasta kullanmıyorlar çünki buradaki herkes birbirine yardım ediyorlar ve ihtiyaç duyduğunda elindeki maldan veriyorlar.

- kampın arka tarafında bi tarla ve birde çiftlik vardı tarlada:
~ mısır
~ domates
~ patates
  ... gibi  sebzeler vardı tabiki bunlar mevsiminde ekiliyordu ve tarım yapılan yerler sera haline getirilmişti ve kış mevsimi içinde seranın tam ortasına bi soba konulmuştu bunun sayesinde kış mevsiminde bile tarım yapabiliyorlardı.
Çiftlikte ise:
Büyükbaş olarak
~ bir öküz
~ üç inek
~ biri erkek olmak üzre üç buzağ
Küçükbaş ise :
~ dört keçi
~ üç koyun
~ dört tane de kuzu vardı
Son olarak
~ on adet tavuk
~ ve iki horoz
   Vardı.

Kampta gezinirken birinin bi jeneratör ile uğraştığını gördüm bildiğiniz gibi birkaç ay önce elektirik gitmiş ve birdaha gelmemişti bu sorundan kadir ağbiye bahsedince yalnızca burada deyil tüm şehirde elektirik kesintisi olduğunu söyledi ayrıca sorunun ana trafo ve güç üreticisine olduğunu söyledi.
Kadir ağbiye o sorunu giderip elektiriği artık bi sorun olmaktan çıkarmak istiediğimi söyledim çünki elektirik olmadan zombiler ile dolu bir yerde yaşamak çok zor misal bizde arada bir ava çıkıyorduk ama bu bizim için çok saçma bi işti;
Zombi istilasından sonra sayıları çok fazla artan geyik gibi büyük av hayvanları avlardık ama elektirikler kalıcı şekilde gittiğinden beri okuldaki büyük derin dondurucuyu kullanamaz olmuştuk bu yüzdende avladığımız koca geyiğin hepsi çürüyüp ziyan oluyordu bizde bu yüzdende bir günde bitirebileceğimiz keklik, yaban ördeği gibi hayvanlar alıyorduk ama dişimizin kovuğunu doldurmayacak kadar bi av için arabayla onca yol gitmek, onca benzin harcamak...
bilemiyorum bana çok saçma geliyor.
Kadir ağbiye güç kaynağını tamir etmeye gitmek istediğimi söyledim fakat bunun çok tehlikeli olduğunu, güç üretmek için pervaneyi çeviren suyun çok fazla ses çıkardığını ve orda sürekli zombi olduğunu söyledi ama ısrar edincede kabul edip yanıma hakan ustayı almamı söyleyip dikkatli olmamı söyledi.
Hakan abiye düşüncemden bahsedince şöyle bi düşünüp
"Hmm aslına bakarsan uzun zamandır bu iş benimde aklımda...peki emirde gelicekmi"diyince gözümle emiri arayıp onu biraz ilerde,bi çocuk ile konuştuğunu görünce( aynı yaşlarda) yanımıza çağırıp ona bu elektrik ile ilgili sorundan bahsedip bu sorunu çözmeye gideceğimizi söyledim emirde bize katılınca hakan usta (usta-abi ilişkisine çok takılmayın) dükkanından,orda olabilecek hasarları onarmak için küçük bi takım çantasını alıp kendi motorunun arkasındaki yere bağladı.
Ogün öğle civarı üçümüz birlikte motorlarımıza binip termine gittik.
Oraya vardığımızda etrafta bir dünya zombi vardı (20-25) onları yaklaşık yarım saatte öldürüp içeri girdik.
İçeri ilk girdiğimizde sorunu farkedememiştik fakat binanın ikinci katına baktığımızda burda bulunan ve elektrik dağılımı sağlayan atletin resmen paramparça olduğunu gördük.
Hakan abi bunları onarmaya çalışırken bizde etraftan gelebilecek tehlikeler üzre etrafı kesiyorduk.
Yaklaşık iki-üç saatte sigortaları tamir edip o odanın kapısının önüne birçok mobilya koydukki bi zombi gelipte onu bozmasın.
Kampa döndüğümüzde kadir abi bizim için bi kutlama düzenledi.

ZOMBİ ŞEHRİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin