Fira's POV
"Firaa!!"
Hampir pecah jantung aku dibuatnya.
Aku tahulah harini nak balik kampung. Kenapa? Fikir aku tak boleh bangun awal?
Adik aku sorang ni kalau nak naikkan darah aku cukup pandai. Tapi, rahsia aku semua dia pegang. Maklumlah, aku dengan dia je anak perempuan dalam family ni.
Aku ada dua orang abang. Tapi masing-masing suka bergaya.
Aku tak tahulah kenapa, mungkin bila diorang keluar rumah semua perempuan nak amik gamba kot.
Sebab tu lah aku tak ngam dengan diorang. Aku ni jenis yang tak kisah. Takde lah nak bergaya sangat. Perangai aku sama dengan adik aku. Sebab tu ngam walaupun suka gaduh. Mungkin family aku kena sumpahan.
Anak lelaki suka bergaya, yang perempuan biasa-biasa je, terbalik. Haha jahatnya mulut aku.Lipstick baby pink, eye-shadow.
Bedak makeup. Simple.
Tu je yang aku selalu tacap.
Baju? Baju ala-ala hipster je. Tapi takde lah menonjol sangat. Asalkan pakai je.Harini first day cuti sekolah.
Aku plan nak keje, SPM pon baru habis. Tapi, mak aku isikan banyak schedule untuk aku.Takpelah, aku redha. Anak baik kan...
Harini hari nampak terang je, sebelum ni selalu hujan. Pelik jugak.
Lambat la abang-abang aku siap. Lebih baik aku lepak kat balkoni dulu. Dapat jugak view kolam kat bawah tu. Nanti dah balik kampung susah nak nampak kolam. Hehe.
"Fira, tolong buang sampah ye sayang...dah siap kan?"
Haaaa sudah. Aku ikutkan je lah. Patuh arahan mak kan.
Sambil aku lalu kat ruang tamu, bau minyak wangi abang aku
O M G. Seriously bau macam kedai minyak wangi. Kuat nya!
Sempat aku jenguk dia kat bilik."Ha? Nak apa? Nak gaduh?"
Eeeeee..sumpah geram. Perangai tak pernah nak berubah. Dahlah siap lambat. Annoying.
******************
Berat gila sampah ni. Aku terpaksa turun tangga. Yelah, orang-orang kat condo ni suka complain. Bau busuk sikit dalam lif pon nak complain.
Bila lah nk sampai ni. Bukan aku tingkat 6 je ke. Tak de lah tinggi sangat. Sampah ni beratttt... Anak tangga dah la banyak...
Okay sampai jugak. Satu lagi masalah. Tong sampah jauh. Nak dekat parking tingkat sana tu.
Takpe, kuatkan iman.
Sambil aku jalan ke tong sampah, ada dua orang budak ni pandang-pandang aku. Kenapa? Tak pernah tengok orang pakai baju hipster pergi buang sampah ke? Ergh.
Hampir...hampirrr...terseret-
seret aku bawak sampah ni..TONNN TONN!!!
Mak kauuuu! Uishhh aku hampir kena langgar dengan kete BMW . Haih..lain kali bawak la slow-slow. Nak keluar parking je pon kan.
Jap.. Weyh... Sampah aku hilang. Okay first time aku suspen sebab sampah .Tapi...mana ni?
"Helooo?!"
"Tak nampak ke sampah awak kat atas saya ni?!"Whattt?! Aku terlempar sampah tadi weyh... Malunya...
"Umm sorry awak..sa..saya terkejut tadi..sorry..sorry"
Aku tunduk je kepala..malu nak pandang muka mamat ni..
"Ehhh..ni ha tengok baju saya dah kena air sampah jijik awak tu! Saya nk keluar tau! Habis busuk. Tahu tak mahal...dahlah baju baru..arghhh...annoying siottt..!"
Eh eh bahasa mamat ni mau je aku cili mulut dia. Meh aku tengking kau balik!
"Ada nampak saya sengaja nak baling ke hah?!"
Tiba-tiba jantung aku berhenti.
Aku tengah betul-betul pandang mata mamat tu. Dekatnya aku dengan dia.Aku merenungnya lama..
Kenapa jantung aku ni? Ade problem ke?"Kenapa???"
Aduhh...dia rapatkan lagi....
Kalau aku pengsan, dia tahu CPR tak? Eh pebenda aku ni. Geli.Jangan rapat sangat..oh shit.
Aku terpandang mata dia lagi...Hensemnya mamat ni. Datang dari mana dia ni? Dari langit ke?Weyhh apahal aku fikir bukan-bukan ni!
"Umm miin..minta maaf awak..minta maaf sekali lagi."
Aduh..tadi marah sangat. Sekarang aku cakap lembut-lembut pulak? Dah kenapa aku ni?!
"Argh. Lupakan! "
Eh?! apa ni. Apahal dia buka baju dia? Apa ni weyh..Tolong..tolonggg...
"Saya nak awak basuh hoodie saya ni balik! Awak kena bertanggungjawab! Dah la berbau. Erghhh!! "
What the...fish....nasib baik dia pakai T-shirt kat dalam.
"Dengar tak??! Hello???"
"Okay okay. Fine."
Ew. Sepatutnya aku cakap ada aku kesah je.Tapi still jantung aku berdegup laju..aku suka dia ke? Ee tolonglah...perangai je dah fail.
Pahal dia tarik tangan aku ni.
"Ambik hoodie ni, basuh. Saya nak hujung minggu ni jugak. Minggu ni saya gi vacation. Faham tak? oi minah!"
Minah? Dia nak meninggal harini ke?
"Umm..okay.."
Baik aku bla dengan hoodie dia ni daripada jantung aku meletup kat sini.Aku lari buang sampah.
Kalau boleh aku nak lari terus naik. Aku malu sangat..Ting!
Pintu lif dah terbuka. Baik aku cepat.
Dalam masa yang sama, aku sempat toleh pandang dia lagi.
"Erghhh. Fish! Habis Kotor..bangang la! Kena seluar jugakkkk!!"
Aku tergelak tengok ragam dia.
Dengan memek muka masam,
Rambut yang tersikat kemas,
Kening tebal but still cute! Mata perang perang coklat.
Dia ni mix ke? Aku tak pernah pon nampak dia sebelum ni.Tiba-tiba aku tersedar..
Aku tersengih sorang-sorang.Eh...biar betul...aku suka dia ke?
"Apa pandang-pandang?!"
Alamak dia nampak. Kenapa dia boleh pandang ni.
Okay ciao dulu.Dup dap dup dap...
Aku rasa..aku..ada crush kat dia. Haih. Nasib..
# Okay takkk?? Haha..tapi... Belum merana lagi minah ni...tunggu la chapter seterusnya yee.. ;) pls vote and comment pendapat korang yeee...
YOU ARE READING
Bad Crush
RomanceAku sumpah benci dia. Sejak dia muncul, hidup aku jadi tunggang terbalik. Aku dah macam orang dekat hospital bahagia. Tersengih sorang-sorang. Sampai bila aku nak jadi macam ni? Hellooo..Ramai lagi lelaki kat luar sana. Tapi dia betul-betul tengah b...