#13

61 8 0
                                    

Fira's POV


Aku sebenarnya tak balik rumah.
Kalau aku balik sekarang, aku risau family notice yang aku menangis lagi-lagi abang aku sendiri.
Kalau aku cerita apa yang baru jadi tadi, abang aku akan marah and backup aku mcm dulu...

Waktu malam, kawasan pool tak tutup tapi , cuma tak boleh mandi. Aku rasa ni la tempat yang sesuai untuk aku lepaskan apa yang aku rasa sekarang. Eye-shadow yang aku pakai dah pon comot tapi aku tak kisah.

    Fikiran aku masih dibelenggu rasa yang bercampur baur. Kenapa aku mesti marah dia? Aku yang tinggalkan dia...Bila dia dah ada pengganti, perlu ke aku layan dia macam tu.? Fikiran aku kusut. Rasa cemburu tu masih ada. Dia tak tahu sebab kenapa aku tinggalkan dia dan benda tu yang buat aku sakit sbb aku tak boleh nak bgthu...aku tak boleh....

Air mata aku dari tadi tak berhenti mengalir walaupun aku cuba bertahan.

Ting! Ting!

Aku mengambil fon aku.

                   Mamat Poyo

Mamat PoyoFira? Are u ok?
                           Awak kat mana
                            skrg ni? Betul2
                            dah balik ke?

Sent : 10.05 pm

Aku hanya merenung mesej itu.
Aku tak nak crush aku sendiri involve dalam masalah aku. Lagipon kitorang baru kenal.

Ting!! Ting!

                   Mamat Poyo

Mamat Poyo : Fira, pls reply..
                            awak tinggalkan
                            Birthday party
                            saya mcm tu je.
                            At least tell me
                             sebab apa...

Sent: 10.07 pm

Aku tak reply mesej dia.... Tapi lepas tu semakin banyak yang aku terima notifikasi dari dia. Akhirnya...aku mengalah.

                   Mamat Poyo

You:  Saya tak balik lagi..
           Saya cuma nak lepak
           sorang2 jap.

Sent : 10.20 pm

              Mamat Poyo : ha? Lepak
                                          kat mana?
                                          Pls bgthu..

              Replied : 10.23 pm

You : Swimming pool

Sent : 10.35 pm

Aku rasa pelik kenapa mamat tu risau sangat dekat aku. Aku just nak masa bersendirian... Aku tak pernah expect apa apa dari crush aku sendiri... Lagi2 untuk care pasal aku. Sebab aku tahu .. Crush ni satu benda yang susah nak lupakan...and kau akan sakit hati, rasa jealous or even happy pasal dia walaupun dia tak pernah notice and tahu. Itulah makna crush. Macam tengok dari jauh tapi susah nak approach.

Aku merenung lagi pool di hadapan Ku... Sejuk sejuk malam ni...buat aku lagi layan perasaan... Aku sebenarnya rasa menyesal jumpa Danial td... Sbb aku nk sangat lupakan dia...

"Fira..."

Aku terkejut dan menoleh.
Sempat aku kesat air mata aku lagi.

"Fira...saya tahu saya tak berhak nak tanya macam ni.....tapi saya just nak tahu kenapa awak nangis?"

Bad CrushWhere stories live. Discover now