Rafael's POVHarini hari paling malang aku.
Disebabkan member-member aku punya prank..aku jatuh longkang. Habis basah baju aku bhaii.. Busuk pulak tu. Aku tahu lah birthday aku tapi perlu ke buat prank kat tempat yang dekat dengan longkang? Aku benci benda-benda kotor.Tapi nasib baik lah Aris bagi pinjam hoodie dia. At least aku boleh salin baju lain.
"Kau pakai la hoodie aku ni dulu, nanti pulangkan..Jaga au! Ni baru! Haha.. Dah jom ah gi cepat! Ferry pegi pangkor sampai jam 3 nanti. Kitorang plan nak celebrate birthday kau yang selebihnya kat sana. Amacam cun??"
Yes.. Aku suka pangkor! Nasib baik member aku semua sporting. Terharu ar jugak. Susah-susah tempah hotel untuk nak celebrate birthday aku je.
"Kau tunggu kat parking. Japgi kitorang turun"
"Ha okay"
Lambat nya dorang ni. Kata nak gerak cepat. Mereput aku tunggu kat parking ni.
Tonnnn Tonnn!
Argh! Aduh. Kete ni apahal hon kuat sangat! Sakit doh.. Tak pasal-pasal jatuh.
"Mak kauuu!"
Eh...eh..jangan baling! Arh..!!
Sampah..sampah kat atas aku!!
Geli la ! Woi kau tak nampak ke sampah yang kau baling ni!"So..sorry awak.."
Eh? Siapa minah ni. Simple je outfit but still nampak stylo.
Jap... Shit! Hoodie Aris!! Matilah aku... Aduhhhh! Camne eh...Kalau aku nak basuh kat rumah tak boleh... Lps vacation dorang nak overnight. Aris nampak nanti mampus la aku.
"Saya nak awak basuh hoodie saya ni!! Hujung minggu ni saya nak balik!"
Ergh... Garang sangat ke aku... Kesian pulak kat minah ni... Muka dah tak tentu arah.... Haih sorry..
Baik aku bagi minah ni basuhkan. Aku harap dia cepat pergi..Nanti kawan-kawan aku sampai...
Okay dia dh blah..
SHIT! seluar aku pon kena air sampah tu!! What a life!"Apa pandang pandang?!"
Pahal aku kasar sangat ngn perempuan tu.. Aduh...aku tak leh kawal marah..mood aku dah ruined! Tapi minah tu haha..cute lah...muka cuak dia.
"Raf!!"
Tinn Tinnn!!Okay sampai pon members aku ni!
"Pahal kau tak pakai hoodie aku dah??"
Halamak dia tanyaa..."Ah..tadi aku terserempak ngan mak aku.. Dia tak bagi aku pakai hoodie kau gi pangkor. Dia serba salah lah tu... So aku bagi dia suh tolong simpan. Weekend ni kau amik kat aku."
Yes! Alasan boekk ah! Tak sangka aku pandai menipuu haaha.
"Ohh eh? Okay weekend roger aku."
***************
Mana minah ni? Aku nak kena bagi Aris ni! Aku tak suka pinjam barang orang tapi tak pulangkan balik!
"Kau fikir apa Raf?"
"Ah...tkde apa lah. Kau tahu tak Aris nk datang sini pukul bape? "
"Nape? Erm jap... Aku check mesej... Ha! Pukul 2 ni."
Aduhhh..Sekarang dah pukul 12. Mana minah ni...
"Asal kau risau semacam ni? Mandi ah dulu...enjoy-enjoyyy!"
Ey Irfan! Kau tak tahu aku tengah cuak ni!
Eh? HA TU MINAH TU! Eh dia nak gi mana??? Woi woi..
-------------------
"Hoodie saya mana hoodie?!"
Weyh cepatlah bagi...aku dah cuak ni.....
" saya baru balik dari kampung, pastu.."
SHIT! dia tak basuh lagi?! Macam mana ni!! Kalau hoodie aku aku tak kisah...Tapi ni orang punya..!
Hm. Aku dah termarah dia. Serba salah pulak aku. Jap...alasan apa aku nak bagi kat Aris ni....
**************
"Ssup gang!!"
Oh damn Aris dah sampai. Habis ar...
"Dah lama ke korang lepak swimming pool ni?"
"Agak laa..."
Aku saje jawab..tk nak dia ingat pasal hoodie tu."Eh Raf! Hoodie aku?"
Mati la nak...apa aku nak buat ni...
"Ris! Mak aku dia nk basuhkan pulakkk...esok bole? Esok?"
Hm..mintak mintak dia tak marah aku.
"Eh baiknya mak kauuu...haha..okay esok aku datang lagi. No worries!"
Fuhhhhh...senang dapat kawan yang boleh bawak bincang ni!
Selamat....
#Haa...Sekarang dh tahu kan kenapa mamat tu marah gila.Haha! Pls vote n comment ye!
YOU ARE READING
Bad Crush
RomanceAku sumpah benci dia. Sejak dia muncul, hidup aku jadi tunggang terbalik. Aku dah macam orang dekat hospital bahagia. Tersengih sorang-sorang. Sampai bila aku nak jadi macam ni? Hellooo..Ramai lagi lelaki kat luar sana. Tapi dia betul-betul tengah b...