#7

70 8 0
                                    

Fira's POV


Malam ni rasa sejuk sangat..
Hmmm... Aku tak sangka aku menangis sebab dia lagi....

  
      Ex aku baru text aku tadi. Lepas 2 tahun menghilang, dia ajak aku jumpa. Hati aku masih sakit bila aku ingat apa yang aku dah buat dekat dia. Pertama kali aku nampak sorang lelaki menangis depan aku. Dia merayu tak bagi aku lepaskan dia. Tapi aku terpaksa.... Aku sebenarnya tak nak walau sekali pon break dengan dia tapi.. Dah takde cara lain lagi...

  

        Lampu yang menyinari swimming pool nampak macam Kristal.  Aku teringat rantai Kristal yang Danial bagi aku. Tapi... rantai tu dah takde... Abang aku dah buang...

Perit hubungan aku yang lalu susah nak hilang sebab abang akulah yang jadi penghalang. Tapi, sampai sekarang, aku tak pernah benci abang aku sebab aku tahu....  Ade sebab kenapa dia buat macam tu.....

  Tapi....hati aku mula rasa macam dulu lepas aku terjumpa mamat tu..ya... Mamat yang marah aku pasal sampah tu..... Dah lama aku tak rasa macam ni sejak aku break dengan Danial... Kenapa aku rasa macam ni? ....

Cukuplah sekadar crush saja. Aku takkan anggap dia lebih dari tu...walaupun aku tahu...hanya aku je yang rasa macam tu..

                   **********

Harini mak aku buat makan-makan dekat rumah. Sebab? Sebab ayah aku dinaikkan pangkat... Lebih kurang macam kenduri kesyukuran lah ni...

Aku sebenarnya malas nak keluar bilik. Sebab aku still rasa down pasal mesej Danial semalam.  Semua memori aku dengan dia macam flashback balik sepanjang malam semalam.

"Firaa..Fira..tolong mak hidang ni.."

Hmmm... "Okay mak..jap.."

Sebelum keluar aku sempat tgok baju aku dari camera fon..hmmm okay la tu.

Tak ramai lagi orang kat ruang tamu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tak ramai lagi orang kat ruang tamu. Kebanyakannya kawan ayah aku.

Aku perhati je dua orang abang aku tu. Tak habis- habis dengan fon. Mau je aku rampass.

"Assalammualaikum..."

"Tuan haji..Puan..masuk la.."

Tuan haji? Ohhh baru aku tahu kat kondo ni ade Tuan Haji. Mesti dia jawatan tinggi... Tengok gaya macam professional.

"Eh? Anak ke ni? Umur berapa?"
Mak aku ni terlebih ramah nampak...

"19 cik.."

Suara macam kenal....

"Ha..jemput-jemput duduk."
Aku pun tolong tuangkan air. Kalau tak adik aku tolong sekali.. Tapi dia masih dekat kem.

'Ehemm...'

Eh apahal mamat ni? Sakit tekak ke? OMG.... Dia ni lagi...
Dup dap dup dap.....
Aishhhh... Kenapa dia selalu muncul.

   Aku pon terpandang lagi dia. What?! Dia jeling aku! Simbah jugak air ni. Dia buat maiming lagi... 'Apa??'

Eh perasan. Pikir aku usya dia ke ha? Hm..tapi aku rasa jantung aku buat hal lagi... Kenapa mamat ni selalu muncul...

Lepas semua tetamu makan. Sesi borak-borak bermula. Aku pon terjebak dengan abang aku. Main fon. Tapi.... Aku sumpah tak selesa sebab mamat tu duduk kat depan aku je. Kenapa dia tak join parents dia kat ruang tamu je? Menyemak!

Aku rasa macam nak pandang dia.. So aku terpandang...

Ehhh?? Kau! Pahal duduk macam tu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ehhh?? Kau! Pahal duduk macam tu. Ni rumah orang okay!
Tapi dia buat muka selamba je main fon. Aku rasa dia perasan aku pandang tapi buat tak kisah.

"Awak..kaki turunkan please...tak elok orang tengok.."

Ha hamik aku berani sound.

"Suka hati aku lah... Asal? Ada masalah besar ke?"

Eyyyyy... Aku tengah terbakar ni. Argh geram.

Nasib baik orang-orang dewasa semua tengah khusyuk borak... Kalau tak malu gak mamat tu aku buat.

Sejak dari tadi aku perasan mamat tu tak hbis-hbis pergi balkoni. Ambik udara kot. Kenapa? Sesak nafas ke sebab aku ada kat sini? Ergh.

    Jam dah nak dekat pukul 4.
Ramai dah balik tapi parents mamat tu masih berborak.. Aku dari tadi awkward ngn mamat ni.

Dahla abang aku dua-dua antisocial. Haih.

"Rafael! Jom balik..lama dah kat sini...haha"

Ha...pergi..pergi...bapak kau dah panggil..eee geram je aku tengok dia ni. Muka sombong gila.

"Jap."

Aku pandang mamat ni.. Dia raba-raba poket dia. Apahal dia ni?

    Tiba-tiba dia jalan laju pergi dekat aku. "Weyh pinjam telefon"
Aduh...dia bisik lagi..blushing aku..

"Nak buat apa??"

"Bagi je lahhh cepattt..."

Aku terus bukak password and bagi dia. Macam urgent je mamat ni.

Tininit...tininitttt

Mamat tu angkat bantal sofa. Larhhh cari telefon ke.

"Haaaa...lain kali letak merata-rata lagi..."

Haha..kena marah dengan mak sendiri. Malu la tuuu...

Dia bagi telefon aku macam tu je. Terima kasih pon takde. OK fine...

Aku tengok je dia pergi. Fuh...jantung aku dah slow down. Tapi aku still pelik? Macam mana aku boleh suka dia? Perangai dah la badd... Ee.

   Aku bukak fon aku. Eh asal kat bahagian memo ni. Tiba-tiba aku nampak ade benda dah ditype kat situ ..

                     Memo :

             Thanks minah ! :p





Eh?! Sempat kau! Aku ade nama k.. Minah pulak jadinya.

     Aku keluar dari memo and tertekan recent call. Damn. Aku dah ada nombor dia. Shut.







#Mamat tu kenapa macam sengaja ek pinjam HP fira?? Pelik ennn...tunggu la apa jadi nanti. Pls vote yaaa...

Bad CrushWhere stories live. Discover now