Fira's POV
Aku berjalan menuju ke lif condo. Harini aku penat.. hari aku dapat tahu kebenaran yang tak disangka.
Beg sandang aku alihkan ke bahu sebelah lagi. Lenguh.
Sebelum pintu lif terbuka, aku sempat membuka fon. Notifikasi Instagram menarik perhatianku.
'@Raf.zkwn requested you'Mata aku membuntang. Aku cepat cepat membuka notifikasi itu. Tanpa berfikir panjang, aku accept request dia. Aku rasa happy.
Sambil tu, aku sempat scroll gamba gamba dia... Button followback ditekan....
Aku tak sangka dia org yg sama aku kenal dulu...Tiba tiba, aku dikejutkan dengan teguran seorang lelaki dari parking.
"Fira!"
Aku memandang lelaki tersebut. Alangkah terkejutnya aku bila aku nampak Danial sedang berdiri tidak jauh dari aku.
"Fira, we need to talk."
Aku mengalihkan pandangan dan terus ke tangga. Aku nak larikan diri. Lif terlalu lambat nak sampai.
"Fira.. Plss.. I nak cakap something"
Aku mempercepatkan langkah aku.
"Fira"
Tangan aku ditarik. Aku hampir terjatuh. Aku mula ketakutan.
"Fira plss... Dengar apa saya nak cakap ni.."
Aku elak dari pandang mata dia... Aku mula rasa gementar. Kenapa dia datang. Aku dah tak ada apa apa kaitan dgn dia lagi!
"Fira, I nak kita get back.."
Aku tersentak dan memandangnya dgn rasa terkejut.
"No! Kenapa nak get back? Past is past Danial pls..."
Aku cuba menolak genggamannya tetapi terlalu kuat.
"I baru sedar I masih tak boleh move on... Pls...give me a second chance"
"Danial...tolonglah..kita dah tak ada apa apa"
Aku masih cuba melepaskan genggamannya. Perasaan risau mula timbul. Takut dia akan buat tindakan yang di luar jangkaan.
"Fira.. Perempuan tempoh hari tu.. Bukan girlfriend saya... Dia cuma suka saya.. Tapi saya tak suka dia.. I still love you"
"So? Saya tak kisah Danial.. Tolonglah lepaskan tangan saya"
"Pls... Jngn buat I mcam ni lagi.. We can start it all over again"
Akhirnya aku berjaya lepaskan genggamannya. Tangan aku terasa sakit.
"I tak nak get back dengan u."
Aku terus melangkah naik tangga. Tanpa aku sedari, Danial masih mengikut aku.
"Kenapa? Kenapa u mcm ni.. Okay kenapa u break dengan I dulu??"
Langkah aku terhenti.
"I nak u balik sekarang"
Aku berlari naik tangga. Cuba untuk hilang dari pandangannya.
Tapi, dia masih ikut aku...aku rasa takut..Sampai di tingkat 6, Danial menarik tangan aku lagi. Kali ini dengan lembut.
"Fira.. I dtg dari jauh nak jumpa u... At least spend time dgn I sekejap.. Byk benda I nak u explain.."
Aku buntu. Tak tahu tak buat apa.
"Danial!"
Aku terkejut dan memandang seorang lelaki yang baru keluar dari pintu lif berdekatan tangga. Firdaus....
"Kau buat apa kat sini?! Aku dah cakap jngn kacau adik aku lagi kan?!"
Firdaus menarik aku ke belakangnya.
"Bang, saya cuma nak jumpa dia"
Danial cuba memujuk abangku.
"Kau dah tak da apa apa dgn dia kan! Buat apa kau nak jumpa?!"
Aku memandang Firdaus. Mukanya kelihatan amat berang.
"Aku nak kau balik sekarang!"
Firdaus menarik aku masuk ke dalam rumah.
Aku sempat memandang Danial semula sebelum abangku menolak aku perlahan lahan masuk ke dalam rumah.#mmg sometimes org tak boleh move on eh? Pelik sis!! Nantikan chap seterusnyaa
YOU ARE READING
Bad Crush
RomanceAku sumpah benci dia. Sejak dia muncul, hidup aku jadi tunggang terbalik. Aku dah macam orang dekat hospital bahagia. Tersengih sorang-sorang. Sampai bila aku nak jadi macam ni? Hellooo..Ramai lagi lelaki kat luar sana. Tapi dia betul-betul tengah b...