#11

61 6 0
                                    

Fira's POV


Sabtu, 18 December.

Aku masih termenung memperagakan baju di hadapan cermin. Okay tbh, aku nervous sangat. First time aku dijemput dengan crush sendiri untuk pergi birthday party dia. Remaja kan...perasaan malu dan over think tu mesti ada....

perasaan malu dan over think tu mesti ada

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku tengok je outfit ni...
Tak over sangat ke baju ni..??
Ahhh..rembat je la .

Tiba Tiba aku teringat!

Oh! Lupa. Aku tak tahu birthday party tu start pukul berapa..

Ummm...patut ke aku save nombor mamat tu? Malulah...
Tapi....
Alang-alang urgent ni.. Aku harap dia faham kenapa aku save and WhatsApp nombor dia..

Harap-haraplah..

                 
                    Mamat Poyo

You: Hi! Ni Fira.. Sorry tiba2
           mesej ni...Haritu kan
           awak ade call HP awak
           guna fon saya, so saya
          save sbb urgent ':)
           Nak tanya, birthday
           party awak start pukul brp
           ek??

Sent : 1.30 pm

             Mamat Poyo:  Oh Fira
              ekk.. Okay okay nnt saya
              save :)..... Party tu
              start lebih kurang pukul 
              8.30 mlm ni. Lps isyak.

               Replied : 1.34 pm

Uish! Cepat benor dia reply. Kat chat boleh pulak cakap baik baik ekk...Aku lebih rela sembang dngn dia kat sini dari sembang dpn2.. Sombong habis!

Aku bukan apa... Aku rasa happy walaupun cuma dalam chat dia layan aku baik. At least aku tak rasa menyesal la tersuka kat dia....

     Tengah aku leka main fon, abang aku yang sulung, Firdaus terjah masuk bilik aku tiba tiba.

"Kau nak pergi rumah Rafael pukul berapa? Nak aku teman kau pergi sekali? Aku risau...manalah tahu kawan-kawan Rafael ramai......Mesti semua lelaki."

Awhhh..aku terharu pulak dngn abng aku sorang nii...Tak sangka dia risau...selalu dia tak tunjuk..

"Takpelah abang, tak payah ikut lah... Klau Fi rasa tak selasa ke apa, Fi text abg, okay?"

"Hm okay.."

    Aku sebenarnya nak sangat dia teman. Tapi aku malu kalau abang aku ada sekali. Nanti mesti mamat tu ingat aku adik manja. Ew pls!

Hmmm...Sementara ada masa banyak lagi ni.. Aku nk join abang aku sorang lagi lah..Macam khusyuk je main PS4..

Sejak tadi aku intai-intai dari bilik, tangan dia laju betul main game tuu... Rasa nak join pulak

"Fairuz! Aku nak join kau main bole?? Bosan lahhhh.. Esok baru adik balik..aku tak sangka cikgu dia extend lagi satu hari kat kem tu...."

Aku pura-pura buat muka comel dekat depan abang aku ni... Plsslaaa aku teringin nak mainnn..Tiba tiba aku rasa berminat!

"Arghh kau ni kacaulah! Nah nah amik ni! Kau okay ke main tumbuk-tumbuk ni? Bukan jiwa kau lembut ke?"

Ehhh.. Sempat perli aku. Takkan dia tak ingat aku pernah wakil sekolah menengah dalam Taekwando? Mehh aku cabar kau!

Sepanjang 5 game yang kitorang main, 3 game aku dah menang! Ha...tercengang kauuu.. Aku boleh nampak muka abang aku terkejut cuma dia tak cakap...ego kuatttt nampak!

Lepas solar zohor ngn asar.. Aku dengan abang aku sorang ni sambung main game. Alahai...macam addicted lah pulak. Maklumlah...harini je hari free dia... Abng2 aku start keje dari Ahad sampailah jumaat.

Leka punya leka....Hari dah semakin larut. Mak ayah aku pon dah balik dari dating. Katanya nak jalan berdua-duaan kejapp..

"Fi, dah gosok baju? Japgi nak pergi rumah Rafael kan?"

"Dh mak, awal awal lagi dah gosokk"

"Semangat ye sayang...excited ke?"

Mak aku ni pon..jangan lah tanya soalan macam tu... Malu la..
Tiba-tiba abang aku yang nombor dua mencelah.

"Mana tak excitednya maaa..Lelaki kan ramai kat sana nanti..."

Eiiiiii! Aku cili jugak mulut abang aku sorang ni. Fairuz ni memang kontra gila dengan abang aku yang sulung,Firdaus. Firdaus, walaupun dia ego..ada jugakla dia tunjuk caring tu..  Klau Fairuz! Klau boleh sepanjang hari dia nak buat aku sakit hati!

Aku buat memek muka annoyed dekat Fairuz. Dia buat selamba je... Ha sesuai la tu ngan crush aku. Perangai lebih kurang.







"Allahhuakbar Allahhuakbar..."

Dah azan. Baik aku solat isyak cepat-cepat kat rumah. Kalau aku tangguh memang aku akann lupa. Lagi lagi nak pergi rumah Rafael japgi.



Okay..lipstick baby pink...Bedak...Eyeshadow.. Ha okay dah la ni... Tacap macam biasa.. Tak nak la aku lebih-lebih. Tak selesa nanti.
Sebelum aku keluar bilik, aku sempat tengok cermin lagi.

Sebelum aku keluar bilik, aku sempat tengok cermin lagi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hm..okayla kot ni..

"Maa..Fira pergi dulu ye...yahh...Fira nak pergi dah ni."

Mak aku cuma angguk je and ayah aku senyum.

"Jangan balik lambat sangat Fi!"

Aku dah agak mesti Firdaus...Caring betullah abang aku sorang ni.

Ckalkkk!

Aku menutup pintu dan menarik pagar rumah. Fuhh...nervousnya aku...harap harap lah party tu berjalan smooth plus aku tak awkward kat sana....




#Hiii korang,! Sis kembaliii! Sorry lately busyyy and ada chap yg sis tulis agak tunggang langgang! Sis harap korang enjoy dngn story ni and baca chap yg seterusnya! Sis akan update dalam masa yg terdkt,! :)


Bad CrushWhere stories live. Discover now