Fira's POV
"Dik! Dik!"
"Yer..."
"Teman abang pergi Sogo harini. Fairuz tak pegi. Kau la teman aku. Boleh?"
Malasnya akuuu... Selalu dia pegi ngan abang aku sorang lagi tu... Tak de gang la tu..
"Hmm ye la.."
Alang-alang adik aku pergi kem 2 hari 1 malam.. Nampaknya aku kena berdepan dengan abang-abang aku ni. Untungla adik aku.
Cuti sekolah pon ade kem.Macam biasa.
Hampir 30 minit aku tunggu Faris ni bersiap. Aku tak tahu la dia tacap apa sampai lama sangat! Geram betul lah. Minyak wangi? Jangan cakaplah.. Sampai ke ruang tamu ni bau. Tercucuk masuk terus hidung aku."Dik? Okay tak??'
Ehhh abang aku ni nak pergi prom ke?! Pahal dressing over sangat ni. Geli aku.
" asal over sangat outfit tu??"
"Ahhhh..biar lah. Jom gerak!"
Annoying y'all dapat abng macam ni. Macam mana aku nak jalan dengan dia. Over dressing dia ni.
***********
Jem jugak jalan. Aku rasa harini time keje kot. Takkan still jem? Dah pukul 1 ni? Oh lupa! Lunch hour.Aku dah cakap kat abang aku sorang ni...naik tren lagi cepat.. Tapi tak habis-habis nak berlagak bawak kete mahal dia ni kan. Geram aku!
Fuh..Tak ramai lagi la... Nasib tak sesak sangat kat Sogo ni.
"Dik lepas ni gi KLCC tau. Abang nak gi amik barang."Eeeee...menyampahnya. Aku nak duduk rumah je masalahnya! Menyesal ikut.
Okay skg aku kat KLCC. Tempat ni ramai sangat la manusia! Aku tak suka. Hm.
"Tunggu sini jap abang gi cari orang yang hanta barang tu."
"Baik Bos"
Tak pasal-pasal aku jadi tugu negara kat sini.
Hmmm...sedap pulak burger laki tu makan...argh aku lapar la..." Weii ingat tak lagu ni! Pen pineapple apple pen HAHAAHA"
Ey laki mana plak memekak kat dalam mall ni. Tak boleh cakap perlahan sikit ke. Siku kang.
"Ye aku ingat la bongok haha..dah la kau ni high sangat ni.."
Gang laki mana pulak ni. Slow down please. Aku mood tak baik ni.
Tiba-tiba aku perasan sorang laki ni stop. Dia tengah pandang aku ke?
Eh?! Mamat sampah ni... Oh wow.. Hensemnya dia harini...! ishh dah dah..tak payah nk gatal ..
Tolong buat-buat tak kenal please. Aku murung macam ni.
Aku nampak dia tengah jalan datang kat aku. Please jangan! Aku tak tentu arah dah ni.!"Dik! Jom!"
Alhamdulillah. Abang aku lifesaver harini!
Aku sempat pandang dia balik. Jap..apa dia cakap tu.. Dia ada cakap something... Biar aku baca gerak bibir dia..."A..ha? Abang awak ke tu..? Haha.. B o x e r! "
Eh!!! Kuang asam mamat ni! Sempat perli-perli aku kat sini!
Tapi..dia ni lawak la... Aku tak sangka dia sempat sakat aku. Haha.#mula dah dorang ni kerap jumpa! Nak tahu apa jadi lagi nanti? Stay tuned! Vote and comment tau :)
YOU ARE READING
Bad Crush
RomanceAku sumpah benci dia. Sejak dia muncul, hidup aku jadi tunggang terbalik. Aku dah macam orang dekat hospital bahagia. Tersengih sorang-sorang. Sampai bila aku nak jadi macam ni? Hellooo..Ramai lagi lelaki kat luar sana. Tapi dia betul-betul tengah b...