Fira's POV
"Assalammualaikum.."
Lampu terang lagi . Mesti abang-abang aku belum tido.
"Ha dik! Lambatnya kau balik! Enjoy semacam je kat sana..."
Fairuz menegur aku sebaik sahaja aku melangkah masuk.Enjoy? Hm enjoy sangat. Enjoy menangis...
Aku cuma mampu balas dengan sedikit senyuman. Aku penat. Malas nak borak. Aku nampak muka Firdaus. .. dia macam risau dekat aku. Fairuz nampak okay je... Dia mmg tak pernah perasan kalau aku ada problem...
"Mak, ayah dh tido?"
Aku meletakkan beg atas meja makan.
"Dah lama dah..."
Aku terus masuk bilik. Hm, hari ni aku exhausted teruk... Penat menangis....penat semua benda!
Tok! Tok!
Terkejut aku! Haih si Firdaus ni.... Bagi la aku privacy sikit. ...
Kepala dia tiba tiba terjengah celah pintu bilik aku."Ada apa apa jadi ke? Abang tengok semacam je muka kau..."
Aku elak dari pandang muka dia.
"Takde ape lah bang...cuma penat. Adik nak tidur ...Tutuplah balik pintu tu."
" hmmm..okay"
Sebaik saja abang aku beredar... Aku tukar baju dan basuh muka.
Aku tak sabar nak lelapkan mata .Harap harap hari esok lebih baik dari hari ni.***********
Hari ni, aku harap Rafael tak ungkit pasal cerita semalam. Aku agak malu sikit nak berdepan dengan dia lepas apa yang aku dah luahkan.
Aku sampai awal hari ni, pukul 12.15 aku dah masuk kerja. Cuma Akak baik, Rania dan Abang Hairi je yang dah sampai.
Rafael? Dia belum sampai lagi kot...Tiba tiba ada dua orang lelaki lebih kurang umur aku menegur kitorang bertiga.
"Ha Arif, ummm...sorg lagi Harris kan?"
Aku terpandang dua orang lelaki tu. Siapa dorang ni?
" Fira, Hairi dorang ni baru masuk kerja harini... Fira masih baru kan...takpe, akak akan suruh Hairi yang tunjuk ajar"
Ohhhh...new staff. Patutlah tak pernah nampak..
"Baik boss!"
Abang Hairi membalas. Lepas tu aku nampak dia terus bawak dua orang staff baru pergi bahagian arrangement.Sambil tu...aku tengok tengok kat luar... Takkan Rafael tak sampai lagi ni... Lambat lg ke?
"Fira..kan? Abang Hairi suruh awak tunjuk macam mana nak susun stock.."
"Oh okay"
"Fira, tolong Arif ya.... Handle yang simple2 dulu"
Aku cuma balas dengan senyuman. Lebih baik tolong abang Hairi sikit. Boleh la aku jd lebih cekap.. .
"Hai Fira, dah lama ke start keje sini.. Macam baru je"Terkejut aku. Tak sangka dia ramah.
"Baru start last week..."
Aku senyum.
Sambil tu aku ajar dia susun stock macam yang Raf ajar.. Tapi aku masih tak nampak kelibat Raf... Mana dia ni..
"Kak! Sorry lambat! Tertinggal barang tadi.."
Oh dia dah sampai.
"Alahh..baru pukul 12.35 ..lambat lima minit je.. Takpe.."
YOU ARE READING
Bad Crush
RomanceAku sumpah benci dia. Sejak dia muncul, hidup aku jadi tunggang terbalik. Aku dah macam orang dekat hospital bahagia. Tersengih sorang-sorang. Sampai bila aku nak jadi macam ni? Hellooo..Ramai lagi lelaki kat luar sana. Tapi dia betul-betul tengah b...