Fira's POV
Aku tak sabar nk jumpa dia lagi.
Aku happy sangat lepas dia belanja aku semalam!
Macam dream comes true!Harini aku masuk kerja happy! Tak macam hari hari lain... Sbb sekarang aku dah ada sebab lain untuk masuk kerja ..jumpa dia, Rafael. Aku sedar sekarang yang aku tak boleh halang perasaan aku lagi... Aku terima dia sebagai crush aku sbb skg aku tahu...sifat sebenar dia.
Sebaik saja aku langkah masuk ke Padini Store, abang Hairi dah pun lambai lambai tangan dia dekat aku... Dalam hati aku nak je jerit 'COMELNYA LESUNG PIPIT' hahahahaha...
Aku masih tak boleh move on dengan benda tu :)
Arif dan Harris pon dah sampai. Dorang dah start bekerja. Tapi mcm semalam, aku tak nampak mana Rafael. Blom sampai lagi kot.
Aku terus simpan barang and start susun baju untuk sale harini. Kebetulan harini ade big sale! Bos suruh habiskan stock.
Tengah aku susun baju, abang Hairi datang ke arah aku.
"Comelnya unicorn dia! Wa wa.. Ini baru beli ya??"
Dia membelek belek unicorn yang terkeluar dari poket seluar aku. Aku gantung unicorn tu dekat dompett.. Lupa pulakk nak simpan dalam loker heehe.. (Lupa konon)
Aku cuma tersenyum and abang Hairi volunteer nak tolong aku susun and lipat baju sekali...
Lepas dah siap..aku pandang jam.
Eh? Dah pukul 1:15... Mana Raf?
Pelik jugak aku... Takkan dia selambat ni...Aku beranikan diri untuk tanya Kak Rania.
"Akak, Raf tak sampai lagi eh?"Aku memandangnya dengan penuh tanda tanya.
"Raf? Eh Raf dah tak kerja dahh...Dia kerja sini sbb cuti semester je.. Korang bukan keluar semalam ke? Dia tak bgthu apa apa? Smlm last day dia"
Aku kelu. Jadi, sebab tu dia belanja aku semalam....sbb dia last day ?... Patah hati....aku kaku. . Rasa macam kehilangan sesuatu...
"Fira okay tak ni?"
Aku masih terkejut.
"okay...saya okay....akak saya nak pergi toilet jap"
Aku berlari ke toilet sbb aku tak dapat tahan lagi. Aku sedih sangat.
Aku tenung lama muka aku dekat cermin tandas...aku tak sangka dia dah pergi...
Perlahan lahan air mata aku menitis... Tak sempat aku nak kenal dia lebih lagi....Aku nak spend time dengan dia lagi ....
Aku mengelap air mata sedikit demi sedikit.... Aku...
Aku rasa aku tak ada mood nak kerja harini.....Rasa happy tu dah hilang.....
*****************
Aku melangkah lemah gemalai ke dalam pintu lif rumah condo aku..... Aku tak sempat nak ucap selamat tinggal dekat dia... Knp dia tak bgthu...
Sepanjang kerja tadi, aku asyik terfikirkan dia.... Suasana tempat kerja tak sama bila dia tak ada...
Walaupun selama dia ada sebelum ni dia tak mesra....aku tetap happy dapat kerja dengan crush aku sendiri....Lepas keluar lif, aku merenung rumah Rafael dari tingkat 6....
Gelap .... Dia betul betul dah pergi...Sekali lagi. . aku menangis....
Aku berharap sangat dia ada dekat sini...
tenangkan aku lagi....
Masuk saja rumah, family aku tengah tgok movie. Aku terus masuk ke dalam bilik.
"Uishhhh...bad mood ke tuuuu!"
Fairuz memerli aku. Tapi aku malas nak layan.
Adik dan ayah aku hanya memandang dengan pelik.Firdaus tak ada...oh ya.. Dia main futsal mlm ni...kalau tak mesti dia akan jenguk aku kat bilik..
"Fira ? Boleh mak masuk?"
Aku memandang mak aku dan mengangguk.
"Kenapa macam sedih ni sayang... ?"
Aku tidak membalas.
"Pasal Rafael ke?"
Aku tersentak dan terus memandangnya...
"Mak dah perasan sejak haritu...Fira suka dia kan?...Mama Raf cakap harini dia balik uni.. Sbb tu ke Fira sedih, sayang?"
Aku mengalihkan pandangan. Dan cuba menahan rasa sebak.
"Mak mana je tak perasan apa yang anak dia rasa even dekat sorang lelaki...mesti dia boleh agak..."
Lantas itu, aku terus memeluk mak aku...
Aku mula menangis dalam diam..
"Fira?"
Mak menarik aku untuk memandangnya.
"Fira tahu tak Raf ni .. Dulu pernah duduk satu kawasan dengan kita... Kat Penang dulu. Lepas kita pindah... Dorang duduk lagi 5 tahun kat sana, lpstu ayah Raf dapat transfer sini... Mak tak sangka mak pernah duduk satu kawasan dengan bekas kawan sekolah menengah mak sendiri...mungkin sebab lost contact. Mama dia cakap Raf suka main kat taman dulu...tapi mak tak pernah pulak terserempak dengan dia... Fira pernah ke? Bukan Fira selalu pergi main kat taman jugak dulu?"
Genggaman tangan aku terlepas dari pegangan erat mak... Mata aku membuntang....
Sedikit demi sedikit...aku teringat kembali sewaktu aku dan Raf di swimming pool. Aku teringat cerita tentangnya.
Air mata aku bergenang.
Aku jadi semakin sebak.. Lebih sebak...Tak mungkin......
Air mataku berlinangan laju...
#sisss dah cakap dah! Dorang mesti related from past! Nak thu apa jadi ?teruskan bacaa!!!! Sediakan tisu ye!! Hehee
YOU ARE READING
Bad Crush
RomanceAku sumpah benci dia. Sejak dia muncul, hidup aku jadi tunggang terbalik. Aku dah macam orang dekat hospital bahagia. Tersengih sorang-sorang. Sampai bila aku nak jadi macam ni? Hellooo..Ramai lagi lelaki kat luar sana. Tapi dia betul-betul tengah b...