"Can't you just protect and keep her save, Talha Kasyaf?" Kedengaran suara seseorang yang aku kenal bertengkar secara berbisik dengan Kasy.
Kasy memeluk tubuh dalam keadaan yang agak kusut ditepi tingkap hospital.
"Can you keep you mouth shut, Wildan? She's sleeping" kedengaran suara tegang Kasy memarahi Wildan.
Oh Wildan pun ada?
Eh tadi apa yang berlaku? Aku-
Aku kena air hot latte tu kan. Sekali fikir macam kelakar pun ada. Tapi air tu yang buat belakang aku melecur dasar-
Aku tengah sakit maka aku akan sedar diri dan kurangkan kata-kata yang kurang manis.
"What are you two fighting for? Tak boleh nampak ke aku tengah tidur dengan aman ni" kata aku sambil tersenyum. Walaupun diorang tak nampak.
Mereka berdua berpandang sesama sendiri dan mula mendekati aku. Kiri, Wildan dan kanan pula Kasy.
"Hey, don't move okay? I will call the doctor" Kasy tersenyum lembut dan meminta diri untuk beredar, meninggalkan aku bersama Wildan.
"Hey Esh, does your back feel hurt?" Mata Wildan yang sarat dengan perasaan risau bertentangan dengan mata aku yang tiada perasaan.
"Eh tak. Tapi lek la aku rasa esok aku dah boleh sekolah dah kot?" Kening aku terjungkit sebelah.
Tapi aku tak rasa terbakar mana pun dekat belakang badan aku. Satu hari untuk bagi dia heal mungkin sudah cukup memadai.
Muka Wildan terkejut dan aku dah dapat rasa aura sikit lagi ada orang akan meletup.
Tiba-tiba, Kasy datang bersama seorang doktor dan seorang nurse.
"I'll check on Miss Ayesha condition. Boleh encik berdua tunggu di luar sekejap?" Doktor tersebut tersenyum mesra memandang Kasy dan Wildan bersilih-ganti.
Mereka hanya mengangguk dan mengerti lalu beredar keluar.
Setelah beberapa minit keadaan aku diperiksa, mereka berdua dipanggil ke dalam semula.
"She's okay. Sebab badan dia kuat. Dan melecur tu tak teruk mana. Kalau dia nak balik esok pun boleh" doktor memberi feedback.
Kasy memeluk tubuh dan mengangguk.
Semua sebab atas bantuan Kasy juga, sebab dia melambatkan proses melecur dengan kaedah tuala dan air sejuk.
"Okay thank you doctor, nurse" Wildan dan Kasy serentak mengucapkan.
Setelah doktor beredar, Wildan pula meminta diri. Dan kini meninggalkan aku dan Kasy berdua sahaja di dalam bilik ini.
"Kalau kau okay, aku pun nak minta diri dulu. It's already 12am" Kasy memandang jam tangan nya dan membetulkan baju kemeja sekolahnya.
Jap, dia tak balik-balik ke dari pagi tadi? Maksudnya dari pagi tadi, dari aku kena insiden ni dia duduk stay dekat sini?
Dia caring sangat la, rama-rama mula beterbangan bebas di dalam perut aku.
"Erm Kasy"
Kasy yang sedang melangkah ke arah pintu terhenti seketika dan memandang aku. Muka dia tampak penat dan serabut.
"Thank you" kata aku dan tersenyum lebar.
Kasy memandang ke tempat lain. Tangan di dalam poket seluar. Muka dia mula berubah bahagia dan ceria. Nampak macam nak bangga. Oh no please no
"Welcome" jawab Kasy pendek dan dia pantas meminta diri.
Aku berseorangan semula. Tanpa aku sedar, aku tersenyum seorang diri dan mata mula untuk terpejam dengan sendiri nya.
YOU ARE READING
Latte [ᴏɴ ɢᴏɪɴɢ]
Jugendliteratur❝ All that you are is all that i've ever need ❞ L A T T E Minuman wajib yang perlu ada oleh Ayesha Naura yang mesra digelar Esh sebelum dia menjejakkan kaki kanannya ke dalam kawasan perkarangan sekolah, setiap hari. Kalau skip sehari, mungkin dia t...